مشاوره رایگان

۲۸۴۲۸۶۷۶ (۰۲۱)

گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر سئو وبسایت دارد؟

گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر سئو وبسایت دارد؟

حتما تجربه داشتید که وارد بعضی از سایت‌ها شدید و با اولین ورود شما تجربه‌های لذت بخش و جالبی مثل: گردونه شانس، بازی ساده، کد تخفیف و … داشتید و از ورود به آن سایت یا اپلیکیشن خوشحال شدید. امروز ما درباره این گیمیفیکیشن و بازی ورود صحبت می کنیم و در ادامه این سری مقالات به صورت کامل در این بازه صحبت میکنیم.

بازی وار سازی کلمه ای است که قدمت چندانی ندارد. برای این کلمه مانند بسیاری از کلمات دیگر زبان انگلیسی، معادل مناسبی در فارسی وجود ندارد. از بین کلماتی که به عنوان  معادل این واژه در زبان فارسی پیشنهاد شده اند دو کلمه “بازی وارسازی” و “بازی نمایی” مقبول تر به نظر می رسند.

گیمیفیکیشن چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

گیمیفیکشن یا بازی سازی (بازی وارد سازی) امروزه به یک تکنیک بسیار عالی برای دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است.

همچنین کسب و کار‌های زیادی توانسته اند از طریق گیمیفیکیشن سبب بهبود سئو وب سایتشان شوند.

با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا ارتباط گیمیفیکشن و سئو را بهتر درک کنید.

گیمیفیکشن یا بازی سازی (بازی وارد سازی) امروزه به یک تکنیک بسیار عالی برای دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است.
گیمیفیکشن یا بازی سازی (بازی وارد سازی) امروزه به یک تکنیک بسیار عالی برای دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است.

گیمیفیکیشن چیست و به چه کار ما میاد؟

به طراحی بازی برای محتوایی که خصوصیات بازی گونه ندارد گیمفیکشن یا گیمیفیکیشن گفته می شود.

گیمیفیکشن یا بازی سازی یا بازی انگاری در واقع  یک راهبرد موثر برای ارتباط با مخاطبان است.

به عبارتی دیگر کسب و کارهای مختلف سعی می کنند تا از طریق گیمیفکشن به اهداف تجاری خود برسند.

به طور مثال کسب و کار ها می توانند از طریق گیمیفیکیشن با مشتریان خود تعامل داشته باشند.

حتی برخی از کسب و کارها از طریق گیمیفیکشن توانسته‌اند سبب فروش محصولات و خدمات خود بشوند.

در واقع اگر شما تفکرات بازی گونه را به کسب و کار خود در جهت پیشبرد بیزنستان اضافه کنید به نوعی گیمفیکشن انجام داده اید.

گیمیفکشن طی چند سال اخیر رشد چشمگیری داشته و کسب و کارها تمایل بیش تری برای استفاده از گیمیفیکشن در دیجیتال مارکتینگ خود داشته اند.

گیمیفیکشن یا بازی سازی یا بازی انگاری در واقع  یک راهبرد موثر برای ارتباط با مخاطبان است.
گیمیفیکشن یا بازی سازی یا بازی انگاری در واقع  یک راهبرد موثر برای ارتباط با مخاطبان است.

اما از گیمیفیکشن در چه مواردی می توان استفاده کرد؟

1- بازاریابی: شما می توانید با استفاده از گیمیفکشن مشتری را تشویق به آگاهی از برند Brand awareness خود کنید.

همچنین با استفاده از گیمیفیکشن شما می توانید از مشتری برای بازاریابی استفاده کنید.

به این صورت که مشتری، برند شما را به دوستان و آشنایان خود نیز معرفی می کند.

2- آموزش: امروزه کلاس های آموزشی هم از گیمیفکشن برای ایجاد انگیزه بین دانش آموزان استفاده می کنند.

در واقع گیمیفکشن علاوه بر اینکه باعث می شود که کلاس های آموزشی دیگر مانند گذشته خسته کننده نباشند. باعث جذب مخاطب بیش تر هم می شوند.

3- بهداشت و درمان: از گیمیفیکشن در صنعت بهداشت و درمان هم استفاده می شود.

کارشناسان بر این باورند که افراد از طریق گیمیفکشن می توانند سبک زندگی سالم را برای خود انتخاب کنند.

4- سیاست: امروزه از گیمیفکشن در سیاست هم استفاده می شود. در واقع دولت ها سعی می کنند تا از طریق گیمیفیکشن مردم را به مشارکت مردمی و ارای دادن تشویق کنند.

5- منابع انسانی: شاید باور کردنی نباشد اما امروزه حتی از گیمیفیکشن برای تشخیص افراد، استخدام در مراکز مختلف و شناسایی بازخود افراد هم استفاده

6- بهبود سئو سایت: یکی از کاربرد های گیمیفکشن بهبود سئو سایت است.

همانطور که می دانید سئو فرآیندی برای بهینه سازی موتور های جستجوگر نظیر گوگل است.

وب سایت های مختلفی همواره سعی می کنند تا با راهکار های مختلف سئو وب سایت خود را بهبود بخشند و به جایگاه نخست در صفحه نتایج دست یابند.

استفاده از گیمیفکشن می تواند یک سلاح مخفی برای وب سایت ها باشد که به کمک آن بتوانند علاوه بر بهبود سئو، از رقبای کسب و کارشان هم پیشی بگیرند.

اما شاید برای شما این سوال پیش آمده که گیمیفیکشن چجوری می تونه باعث بهبود سئو وب سایت شما بشه؟

مدل گیمیفیکیشن / گیمیفیکیشن چیست
مدل گیمیفیکیشن / گیمیفیکیشن چیست

روش های تاثیر گیمیفیکیشن بر روی سئو

1- گیمیفیکشن می تواند با استفاده از بک لینک ها به کمک سئو وب سایت شما بیاید

یکی از مزیت های اصلی گیمیفیکیشن در دیجیتال مارکتینگ و سئو وب سایت شما، توانایی هدایت لینک های ورودی به وب سایت شماست.

در واقع گیمیفیشکن می تواند با استفاده از بک لینک ها تعداد کاربران زیادی را به وب سایت شما هدایت کند.

از جهتی هم همانطور که می دانید، زمانی که تعداد بازیدکننده بیش تری به وب سایت شما سر بزند.

احتمال بیش تری وجود دارد تا شما به جایگاه مطلوبی در موتور جستجوگر گوگل برسید.

اما شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چطور گیمیفیکشن می تواند چنین عملی را انجام دهد؟

در واقع شما از طریق بازی کردن با مخاطبان، در ازای ورود به لینک وب سایتتان به آن ها پاداش می دهید.

این پاداش می تواند یک کد تخفیف برای استفاده از خدمات وب سایت شما باشد.

به این صورت شما هم می توانید سئو وب سایت خودتون رو بهبود ببخشید و هم می توانید مشتری های بیش تری را برای کسب و کار خودتان ایجاد کنید.

2- تعیین محتوای مناسب برای هر کاربر با استفاده از گیمیفیکیشن

اینکه شما تنها با استفاده از یک بازی سعی کنید تا بازدیدکننده های بیش تری برای وب سایت خود ایجاد کنید، کافی نیست.

شما باید محتوایی خاص را متناسب با هرکاربر در گیمیفیشکن تولید کنید.

به طور مثال باید بدانید که چه کاربرانی در بازی شما شرکت می کنند و سعی کنید متناسب با آن کاربران برای وب سایت خود محتوا ایجاد کنید.

چنین عملی می تواند سبب وفاداری مشتری به کسب و کار شما شود. اما شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چگونه می توان محتوای وب سایت را متناسب با کاربران تعیین کرد؟

شما می توانید از طریق ایجاد پرسونا مخاطب برای کسب و کار خود، محتوای خود را برای کاربرانتان شخصی سازی کنید.

پس ایجاد پرسونا مخاطب و ایجاد محتوای با کیفیت، می تواند کلیدی برای موفقیت وب سایت شما در استراتژی گیمیفیکشن و بهبود سئو سایت شما باشد.  

3- ایجاد تجربه کاربری مناسب برای کاربران

امروزه اکثر کاربران وب سایت ها از طریق دستگاه‌های هوشمند خود مشغول به فعالیت می باشند.

بنابراین گیمیفیکشن شما باید به صورتی باشد که کاربران به راحتی و تنها از طریق یک موبایل بتوانند در بازی شما شرکت کنند.

در این بین اگر وب سایت شما ریسپانسیو نباشد، گیمیفیکشن نمی تواند تاثیر زیادی بر روی تعداد بازدیدکنندگان شما باشد.

چرا که در این صورت کاربر نمی تواند تجربه خوبی از حضور در وب سایت ما داشته باشد و ممکن است دیگر به وب سایت شما سر نزند.

از جهتی هم ریسپانسیو کردن یک وب سایت می تواند بر روی سئو وب سایت شما تاثیر مثبت داشته باشد.

به این صورت گیمیفیکشن می تواند بر روی سئو وب سایت شما تاثیر گذار باشد.

4- گیمیفیکشن از طریق شبکه های اجتماعی

امروزه گیمیفیکیشن بازی واردسازی در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام توانسته نقش مهمی را در سئو وب سایت‌ها داشته باشد.

چرا که اکثر مردم بیش تر زمان خود را صرف حضور در شبکه های اجتماعی می کنند و همین موضوع می تواند تعداد شرکت کننده های استراتژی گیمیفیکشن شما را بیش تر کند.

به علاوه خود شبکه های اجتماعی هم زمانی که گیمیفیکشن در آن ها انجام می شود می توانند سبب بهبود سئو وب سایت شما شوند.

چرا که شما از طریق شبکه های اجتماعی به راحتی می توانید لینک وب سایت خود را در اختیار کاربران قرار دهید.

گیمیفیکیشن و سئو
سئو و گیمیفیکیشن

 

با مقالات ما با مسیر یادگیری و آموزش دیجیتال مارکتینگ همراه باشید.

(آموزش گیمیفیکیشن و صفر تا صد بازی وارد سازی را در مقاله کاربرد گیمیفیکیشن در کسب و کار بررسی می‌کنیم، مطالعه کنید.)

 

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۲۸۴۲۸۶۷۶ برای تماس مستقیم

۰۹۰۳۸۴۸۱۰۱۲ (فقط چت واتس اپ)

 ایمیل: info@aranikweb.ir

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

زنبیل خرید