مشاوره رایگان

۲۸۴۲۸۶۷۶ (۰۲۱)

کسب درآمد از اینستاگرام و بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی

آیا تا به حال چیزی در مورد کسب درآمد از اینستاگرام شنیده اید؟ می دونستید کسب و کار در اینستاگرام تا چه اندازه می تواند برای شما درآمد زا باشد؟ از چگونگی کسب درآمد در اینستاگرام اطلاع دارید؟ چه چیزی در اینستاگرام بفروشیم؟ یا با نکاتی که در کسب و کار اینستاگرامی باید رعایت شود، آشنایی دارید؟ اگر جواب سوالات بالا را نمی دانید با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

شروع کار با اینستاگرام

احتمالا تا به حال نام شبکه اجتماعی اینستاگرام را شنیده اید.

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی برای اشتراگ گذاری عکس و ویدئو در بستر اینترنت است. در سال های اخیر شبکه اجتماعی اینستاگرام بیش از پیش توانسته نزد مردم محبوبیت کسب کند. می توان گفت امروزه اینستاگرام بیش از 1 میلیارد کاربر فعال دارد. همچنین با توجه به اینکه در ایران این شبکه اجتماعی فیلتر نیست.

اینستاگرام در بین ایرانیان محبوبیت زیادی پیدا کرده است. 

به همین دلیل بیزینس ها و مشاغل مختلف خصوصا در ایران تصمیم به کسب و کار در اینستاگرام گرفتند. همچینین امروزه می توان گفت که اکثر شرکت ها برای موفقیت بیش تر در کسب و کارشان یک پیج اینستاگرام راه اندازی کرده اند.

چرا که اینستاگرام می تواند یک راه ارتباطی بین مشتریان و صاحبان کسب و کار ها باشد. و اگر مشتری از خدمات یک شرکت رضایت کافی داشت.

یا پستی برایش جالب بود می تواند برای آشنایان و دوستان خود نیز آن پست را ارسال کند، و به نوعی اینستاگرام می تواند برای شرکت ها بازاریابی ویروسی انجام دهد. و سبب موفقیت بیش از پیش آن ها شود. اما شاید اینستاگرام برای کسب و کار های کوچک از اهمیت بیش تری برخوردار باشد.

چرا که این کسب و کار ها بدون نیاز به تبلیغات گسترده و تنها از طریق پیج اینستاگرام خود می توانند مشتری های زیادی برای کسب و کار خود پیدا کنند. به علاوه کسب و کار های کوچک می توانند از محیط اینستاگرام برای برندینگ و یا فروش محصولات خود در یک فضای کاملا رایگان استفاده کنند.

کسب و کار در اینستاگرام به چه صورت است؟

احتمال دارد با این سوال روبرو شوید که به چه صورت می توانید کسب و کار خودتان را در اینستاگرام راه اندازی کنید؟ ما می خواهیم 4 مورد از کسب و کار هایی که در اینستاگرام می توان به راه انداخت را به صورت موردی به شما معرفی کنیم.

1- خدمات و کالا های خود را به صورت مستقیم در اینستاگرام به فروش برسانید:

 در این روش شما با ایجاد پروفایل بیزینسی در اینستاگرام سعی می کنید. تا تمامی کالا ها و خدمات کسب و کار خود را به مشتریان معرفی کنید. به طور مثال فرض کنید که شما دارای یک فروشگاه لباس هستید.

اما فروشگاه لباس شما از نظر موقعیت مکانی در جایگاه مطلوبی قرار ندارد، و به همین ترتیب فروشگاه شما نمی تواند مشتریان زیادی را به خود جذب کند.

در این صورت شما با استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام می توانید یک فروشگاه مجازی رایگان برای خود ایجاد کنید، و مشتری های زیادی برای بیزینس خود به وجود بیاورید.

البته این کسب وکار در اینستاگرام مربوط به بیزینسی خاصی نمی شود، و تمامی بیزینس ها می توانند با استفاده از این شبکه اجتماعی به فروش کالا یا خدمات خود بپردازند.

به طور مثال، بسیاری از موسسات آموزشی نیز با استفاده از اینستاگرام می توانند خدمات خود را برای مشتریان به نمایش دربیاورند.

2- درآمد زایی با استفاده از تبلیغات در اینستاگرام:

امروزه یکی از کسب و کار هایی که توانسته در اینستگرام بسیار مورد توجه قرار بگیرد، تبلیغات است. اما خوب شاید از خودتان بپرسید که تبلیغات با فروش کالا یا خدمات در اینستاگرام چه تفاوتی دارد؟ شما برای فروش کالا یا خدمات در اینستگرام به صورت مستقیم، تنها بیزینس خود را برای بازدیدکنندگان به نمایش در می آورید.

اما در تبلیغات، شما بیزینس خودتان را به مشتریان معرفی نمی کنید.

بلکه سعی می کنید با ایجاد یک محتوا، تعداد بازدیدکنندگان یا فالور های صفحه اینستاگرام خود را افزایش دهید. و در کنار تولید محتوا، شروع به تبلیغات دیگر کسب و کار ها کنید. به طور مثال ممکن است شما در صفحه خود به معرفی بهترین رستوران ها بپردازید.

یا محتوایی سرگرم کننده و یا طنز را بر روی صفحه اینستاگرام خود قرار دهید. و با محتوای خود بتوانید بازدیدکنندگان یا فالور های خود را افزایش دهید. و پس از افزایش فالور های خود شروع به تبلیغات برای برند ها و بیزینس های مختلف کنید. امروزه به افرادی که از این طریق شروع به کسب و کار دراینستاگرام می کنند،

اینفلوئنسر نیز گفته می شود. اما خوب اینفلوئنسر از نظر لغوی به چه معناست؟

اینفلوئنسر از لحاظ لغوی به معنای فردی تاثیر گذار است. به عبارت دیگر هنگامی که چنین افرادی شروع به تبلیغات بیزینس های مختلف می کنند. احتمال دیده شدن آن تبلیغ، و اثر گذاری آن تبلیغ بسیار بیش تر می شود.

به طور مثال ممکن است اینفلوئنسری  با ساختن ویدئویی طنز، به تبلیغ یک بیزینس خاص هم بپردازد. در این صورت اثر گذاری تبلیغ هم بیش تر می شود.

3- فروش غیر مستقیم کالا یا خدمات در اینستاگرام یا برند سازی:

دسته دیگر از کسب و کار هایی که در اینستگرام وجود دارد. برند سازی یا فروش غیر مستقیم کالا یا خدمات در اینستاگرام است. فرض کنید شما یک بیزینسی را به راه انداخته اید. اما نام بیزینس شما هنوز به شکل کامل برای مردم شناخته نشده است.

در این روش شما سعی می کنید تا با ایجاد محتوا در اینستاگرام برند خود را به بازدیدکنندگان معرفی کنید. در واقع شما در این روش کالای خاص و یا خدمات خاصی را به مشتری معرفی نمی کنید.

بلکه سعی می کنید تا مشتری ها را به سمت برند خود هدایت کنید. برخی از افراد بر این باورند که چنین کسب و کاری خصوصا در شبکه اجتماعی اینستاگرام ارزش به مراتب بیش تری نسبت به کسب و کار های دیگر دارد.

چرا که ممکن است در هر لحظه این شبکه اجتماعی در ایران فیلتر شود، و شما نتوانید از دیگر کسب و کار های مرتبط با این شبکه اجتماعی درآمدی را به دست بیاورید. اما با استفاده از این کسب و کار شما برند سازی و یا توسعه برند را انجام می دهید. و حتی اگر اینستگرام روزی فیلتر شود. به بیزینس شما ضربه ای وارد نمی شود.

4- خرید و فروش صفحات و فالور:

شاید یکی از کسب و کارهایی که در اینستگرام انجام می شود. خرید و فروش صفحات و فالور توسط افراد باشد. در این روش شما سعی می کنید تا صفحه ای را در اینستگرام ایجاد کنید، و پس از جذب فالور با روش های مختلف، اقدام به فروش صفحه خود به فرد دیگر کنید.

برخی خرید و فروش صفحات و فالور در اینستاگرام را یکی از بدترین روش های کسب درآمد در اینستاگرام می دانند. البته منظور از بدترین، شیوه جذب فالور و دنبال کننده در این روش است. اما این کسب و کار هم همانند 3 کسب و کاری که ما در بالا اشاره کردیم. می تواند درآمد بسیار زیادی را برای افراد به وجود بیاورد.

نکاتی که در کسب و کار اینستاگرامی باید رعایت شود:

1- در کسب و کار اینستاگرامی خلاقیت حرف اول را می زند:

یادتان باشد که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی برای اشتراک گذاری عکس و فیلم است. پس لازم نیست که زمان زیادی را صرف تولید محتوای نوشتاری در این شبکه اجتماعی بکنید. بلکه تا آنجا که می توانید سعی کنید که به عکس ها و فیلم های بیزینستان خلاقیت اضافی کنید.

در واقع آنچه که بازدیدکنندگان را در اینستگرام به خود جذب می کند، ظاهر زیبای عکس و فیلم هایی است که شما در صفحه خود قرار می دهید. بنابراین سعی کنید تا از عکس ها و فیلم های باکیفیت در پست های اینستاگرام بیزینس خود استفاده کنید.

همچنین قرار دادن عکس و فیلم در قسمت استوری شبکه اجتماعی اینستاگرام هم می تواند در موفقیت شما نقش موثری داشته باشد. چرا که در قسمت استوری شما می توانید از جلوه های ویژه و نوشتار ویژه ای در عکس ها و فیلم های بیزینس خود استفاده کنید.

همچنین شما می توانید در قسمت استوری بر روی عکس ها و فیلم های خود اکانت همکاران و دیگر اکانت های بیزینس خود را تگ کنید.

به علاوه گذاشتن ویدئو های لایو (live video) در اینستاگرام می تواند تضمینی بر فعالیت بیزینس شما باشد، و بازدیدکننده پس از مشاهده ویدئو های زنده احتمال بیش تری دارد تا به صحت کسب و کار شما پی ببرد.

2- داشتن یک پروفایل برنده رمز کسب و کاری موفق در اینستاگرام است:

قسمت پروفایل اولین جایی است که بازدیدکننده با آن روبرو می شود. شما باید بدانید که دقیقا چه چیزی را می خواهید در قسمت پروفایل اکانت اینستاگرام خود قرار دهید. چرا که شما نمی توانید از کارکتر های زیادی در قسمت پروفایل خود استفاده کنید.

حداکثر کارکتر هایی که در قسمت پروفایل اینستاگرام مورد استفاده قرار می گیرد، 150 عدد است. پس از کارکتر های مفید در این بخش استفاده کنید. همچنین اگر کسب و کار شما دارای یک سایت مشخص است.

شما می توانید آدرس آن سایت را در قسمت پروفایل اکانت اینستاگرام خود قرار دهید. البته بهتر است که آدرس سایتی که در پروفایل خود قرار می دهید را به صورت مرتب به روز کنید.

به طور مثال می توانید از لینک دانلود اپلیکیشن، یا عضویت در سایت، یا خرید یک محصول خاص در قسمت پروفایل اکانت اینستاگرام خود استفاده کنید. همچنین شما می توانید در قسمت تنظیمات اکانت اینستاگرام خود، پروفایل خود را به پروفایل بیزینسی ارتقا دهید.

در این حالت شما می توانید ایمیل و شماره تلفن شرکت خود را در قسمت پروفایل اینستاگرام خود وارد کنید. تا از این طریق مشتری راحت تر بتواند با کسب و کار شما ارتباط برقرار کند.

3- استفاده از هشتگ در کسب و کار اینستاگرامی:

یکی از نکاتی که در کسب و کار اینستاگرامی باید رعایت شود، استفاده از هشتگ است. به طور کل هشتگ در شبکه های اجتماعی کاربرد های زیادی دارد. یکی از کاربرد های هشتگ این است که بازدیدکنندگان به راحتی می توانند پست های مورد علاقه شان را پیدا کنند.

به طور کل پیشنهاد می شود که در زیر هر پست در اینستاگرام بین 3 تا 5 هشتگ گذاشته شود.

که یکی از این هشتگ ها حتما باید نام برند شما باشد. دیگری می تواند نام آن محصول یا خدمات خاصی باشد که شرکت شما ارائه می کند. و سومین هشتگ می تواند یک هشتگ کلی در مورد بیزینس شما باشد. به طور مثال اگر بیزینس شما در مورد طراحی وب سایت است.

شما می توانید از هشتگ #webdesigner استفاده کنید.

همچنین به علت اینکه تعداد کارکتر هایی که در زیر هر پست قرار می گیرد، بسیار محدود است. شما می توانید هشتگ های خود را در اولین کامنت پست خود نیز قرار دهید. برای اینکار شما می توانید از ابزار Sendible استفاده کنید.

این ابزار برای کسب و کار در اینستاگرام بسیار کاربردی است.

چرا که شما می توانید برای هر پست زمانبندی خاصی را مشخص کنید. و میزان قرار دهی هشتگ های بیزینس خودتان را در زیر هر پست و یا کامنت اول پست هایتان مدیریت کنید.

4- برای جذب مخاطبان بیش تر در اینستاگرام،  پیشنهاد های جذاب به بازیدکنندگان خود بدهید:

این روزها تنها عملی که می تواند سبب افزایش بازدیدکننده در شبکه اجتماعی اینستاگرام شود.

مسابقات اینستاگرامی و یا گذاشتن تخفیف برای فالور های اینستاگرامی است. شما با این روش، هم می توانید سبب بیش تر دیده شدن کسب و کار خود در اینستاگرام شوید. و هم با استفاده از این عمل می توانید کسب و کار خود را نیز بهبور بخشید.

به طور مثال شما می توانید با گذاشتن پیشنهادی در یکی از پست های اینستگرام خود، از بازدیدکنندگان بخواهید که دوستان و آشنایان خود را در قسمت کامنت ها تگ کنند.

در این حالت شما با کمترین هزینه می توانید تعداد بازدیدکننده های کسب و کار خود را افزایش دهید.

5- در کسب و کار اینستاگرامی تجزیه و تحلیل عملکرد از اهمیت بالایی بر خوردار است:

شما در هر کسب و کاری همواره باید نگاهی به عملکرد قبلی خود بیاندازید.

شما با استفاده از میزان موفقیت یا عملکرد خود در کسب و کار اینستاگرامی، می توانید تصمیم بگیرید که درآینده از چه راهکار هایی برای موفقیت بیش تر در این زمینه استفاده کنید.

اما خوب شاید از خود بپرسید که ب چه صورت می توانید عملکرد پروفایل اینستاگرام خود را تجزیه و تحلیل کنید؟

ابزار های مختلفی برای تجزیه و تحلیل عمکرد شما در اینستاگرام وجود دارد.

به عنوان مثال شما می توانید از ابزار Sendible برای تجزیه و تحلیل عملکرد پروفایل کسب و کار اینستاگرامی خود استفاده کنید.

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۲۸۴۲۸۶۷۶ برای تماس مستقیم

۰۹۰۳۸۴۸۱۰۱۲ (فقط چت واتس اپ)

 ایمیل: info@aranikweb.ir

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

زنبیل خرید