کامنت مارکتینگ

کامنت مارکتینگ با هدف بهبود سئو داخلی

کامنت مارکتینگ با هدف بهبود سئو داخلی 800 520 کارشناس محتوا1
کامنت مارکتینگ با هدف بهبود سئو داخلیReviewed by نرگس کاوه on Apr 27Rating: 4.0کامنت مارکتینگ با هدف بهبود سئو و بهینه سازی داخلی وب سایتاز نظر لغوی کامنت مارکتینگ به معنای بازاریابی مبتنی بر دیدگاه است. اما به طور کل کامنت مارکتینگ تعاریف مختلفی دارد و در سئو نقش مهمی دارد.

تا به حال چیزی درمورد کامنت مارکتینگ و ارتباط آن با سئو شنیده اید؟ می دونستین کامنت مارکتینگ تا چه اندازه می تواند سبب بهبود سئو داخلی وب سایت شما شود؟

از فواید کامنت مارکتینگ اطلاع دارید؟ می دونید چگونه می توانید کامنت مارکتینگ را به بهترین شکل بر روی وب سایت خود به وجود بیاورید؟ برای دریافت پاسخ تمامی سوالات بالا با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

کامنت مارکتینگ چیست؟

کامنت مارکتینگ چیست؟

 

کامنت مارکتینگ چیست؟

از نظر لغوی کامنت مارکتینگ به معنای بازاریابی مبتنی بر دیدگاه است.

اما به طور کل کامنت مارکتینگ تعاریف مختلفی دارد.

اگر شما به یک سایت مراجعه کنید و در آن وب سایت نظر خود را ثبت کنید، و از این طریق بتوانید برای سایت خود بک لینک ایجاد کنید، به نوعی کامنت مارکتینگ انجام داده اید.

همچنین اگر شما در سایت خود قابلیت ایجاد و ثبت نظر توسط کاربران وب سایتتان را هم به وجود بیاورید، به نوعی کامنت مارکتینگ انجام داده اید، و از این طریق به روند بهبود سئو داخلی وب سایتتان کمک کرده اید.

به عبارت دیگر کامنت مارکتینگ به دو بخش درون سایت و بیرون از سایت تقسیم بندی می شود.

ما در این مقاله قصد داریم کامنت مارکتینگ را از دیدگاه درونی سایت مورد بررسی قرار دهیم.

اما خوب شاید از خود بپرسید که چطور ممکن است کامنت مارکتینگ بر روی سئو وب سایت شما تاثیر گذار باشد؟

اگر بخواهیم خیلی ساده و در قالب یک مثال جواب این سوال را بدهیم.

زمانی که کاربران وب سایتتان، نظرات خود را در وب سایت ثبت کنند و تعداد نظرات سایت شما بالا رود، گوگل در می یابد تا وب سایت شما یک وب سایت محبوب برای کاربران وب سایتتان است.

همین موضوع سبب می شود تا سئو سایت شما بهبود یابد و رتبه ی وب سایت شما در صفحه ی نتایج بالاتر می رود.

البته این تنها دلیل برای بهبود سئو داخلی وب سایت شما به واسطه کامنت مارکتینگ نیست و در ادامه مقاله قصد داریم بیش تر در این باره صحبت می کنیم.

الگوریتم Rank Brain

الگوریتم Rank Brain

 

به چه دلایلی کامنت مارکتینگ بر روی سئو وب سایت شما تاثیر گذار است؟

۱- آپدیت شدن صفحه وب سایت شما و تاثیر آن بر سئو داخلی وب سایتتان

فرض کنید در هر روز تعداد زیادی کاربر، در وب سایت شما نظرات خود را ثبت می کنند.

اگر این نظرات به صورت مستمر در سایت شما قرار گیرد. گوگل تصور می کند تا شما در هر روز سعی می کنید تا وب سایت خود را آپدیت کنید، و محتوای جدیدی را برای کاربران وب سایت خود ایجاد می کنید.

آپدیت شدن صفحه وب سایتتان به واسطه ی کامنت مارکتینگ، می تواند سبب تثبیت جایگاه وب سایت شما در صفحه ی نتایج و یا ارتقا رتبه وب سایت شما شود.

۲- افزایش تعداد کلمه کلیدی در وب سایتتان

همانطور که می دانید افزایش تعداد کلمه کلیدی در محتوای وب سایت، سبب بهبود سئو وب سایت شما می شود. اما خوب چگونه با استفاده از کامنت مارکتینگ می توانیم تعداد کلمه کلیدی وب سایتمان را افزایش دهیم؟

عموما کاربرانی که نظرات خود را در قسمت نظرات وب سایت شما ثبت می کنند.

به صورت ناخواسته تعدادی از کلمات کلیدی خاص محتوای وب سایت شما را در قسمت نظرات می گنجانند.

این کار تعداد کلمات کلیدی آن صفحه از وب سایت شما را بالا می برد و سبب بهبود سئو داخلی وب سایت شما می شود. همچنین فرض کنید کاربری سوالی را در قسمت نظرات وب سایت شما مطرح می کند.

ممکن است این سوال برای فرد دیگری هم ایجاد شده باشد. پس آن فرد با سرچ کردن سوال خود در گوگل با سایت شما مواجه می شود. از این طریق هم،  کامنت مارکتینگ می تواند در بهبود سئو وب سایت شما موثر باشد.

۳- الگوریتم Rank Brain

گوگل با اگوریتم Rank Brain خود سعی می کند تا وب سایت ها را از جهات مختلف آنالیز کند.

زمانی که شما در وب سایتتان قسمت نظرات را فعال کنید.

کاربران و بازدیدکنندگان وب سایت شما زمان بیش تری را در وب سایت شما سپری می کنند، و گوگل از طریق الگوریتم Rank Brain زمان Dwell وب سایت شما را می سنجد. و هر چه زمان Dwell وب سایت شما بالا باشد.

به همان اندازه سئو وب سایت شما هم بهبود پیدا می کند.

چگونه می توانید کامنت مارکتینگ را به بهترین شکل بر روی وب سایت خود به وجود بیاورید؟

۱- ایجاد چالش و تشویق کاربران به ارسال کامنت در سایت شما

کاربران وب سایت ها به طور معمول علاقه ای  به نوشتن نظرات خود ندارند. شما باید این علاقه را در کاربران وب سایتتان به وجود بیاورید. اما چگونه؟

شما می توانید در انتهای محتوا و مقاله ی وب سایتتان به کاربران وب سایت یادآور شوید که می توانند تمامی سوالات خود در زمینه ی محتوای وب سایتتان را در قسمت نظرات از شما بپرسند، و شما به تمامی آن سوالات پاسخ می دهید.

همچنین شما می توانید در انتهای مقاله ی وب سایتتان با نوشتن جملات چالشی، کاربران وب سایتتان را ترغیب به نوشتن نظراتشان کنید.

به طور شما می توانید در انتهای مقاله وب سایتتان بنویسید: نظر شما در این موضوع چیست؟

۲- به بهترین شکل پاسخ نظرات وب سایتتان را بدهید

اگر کاربری در بخش نظرات از شما سوالی را می پرسد. پیشنهاد می شود که این سوال را به صورت کامل و مفید پاسخ دهید.

چرا که چنین کاری سبب جلب اعتماد بازدیدکنندگان وب سایتتان می شود، و دیگر کاربران هم سعی می کنند سوالات خود را در بخش نظرات از شما مطرح کنند.

همچنین ممکن است محتوای یک صفحه از وب سایت شما آنقدر غنی نباشد، یا به عبارت دیگر شما نتوانید حجم زیادی از مطالب را در یک صفحه از وب سایتتان قرار دهید.

اگر محتوای صفحه ی وب سایتتان غنی نباشد. بر روی سئو داخلی سایت شما هم تاثیر می گذارد.

در این زمان است که پاسخ دهی کامل در بخش نظرات وب سایت می تواند کمبود های موجود در محتوای وب سایتتان را پوشش دهد، و سبب بهبود سئو داخلی وب سایت شما شود.

۳- اولین نظر را خودتان بنویسید

به صورت معمول اگر کاربران وب سایتی، ببینند که تا به حال کسی در آن سایت نظری قرار نداده، آن ها نیز از گذاشتن نظراتشان امتناع می کنند. برای همین پیشنهاد می شود تا خود مدیر یک وب سایت اولین نظر را در سایت خود ثبت کند، و با نام مدیر، جواب نظر خود را بدهد.

پیشنهاد می شود نظر اول چالشی باشد تا کاربران با خواندن آن نظر تشویق شوند تا سوالات جدیدی از شما مطرح کنند.

۴- تنها در سایت خود به نظرات کاربران پاسخ ندهید

ممکن است کاربری پس از نظر دادن در یک صفحه از وب سایت شما، دیگر برای گرفتن پاسخ به آن صفحه ی خاص سر نزند.

پیشنهاد می شود تا از طریق ایمیل یا پیامک نیز به نظر آن کاربر پاسخ بدهید. تا آن کاربر دوباره به وب سایت شما مراجعه کند.

قطعا مراجعه دوباره کاربران وب سایت شما، می تواند بر روی سئو داخلی وب سایتتان موثر باشد.