کامنت مارکتینگ چیست

کامنت مارکتینگ چیست و چگونه باعث کسب بک لینک می شود؟

کامنت مارکتینگ چیست و چگونه باعث کسب بک لینک می شود؟ 800 520 کارشناس محتوا1
کامنت مارکتینگ چیست و چگونه باعث کسب بک لینک می شود؟Reviewed by نرگس کاوه on Jun 8Rating: 4.0کامنت مارکتینگ چیست و چگونه باعث کسب بک لینک می شود؟کامنت مارکتینگ چیست ؟کسب بک لینک از کامنت مارکتینگ:شاید یکی از تکنیک هایی که سبب بهبود سئو وب سایت شما می شود. کسب بک لینک از طریق کامنت مارکتینگ باشد.

تا به حال به فکر کسب بک لینک از کامنت مارکتینگ افتادید؟ اصلا کامنت مارکتینگ چیست؟ می دونستید به چه علت باید در سایت های دیگر شروع به کامنت مارکتینگ کنید؟ می دونید برای اینکه تاثیر گذاری کامنت مارکتینگ وب سایتتان بالاتر برود باید چه کارهایی را انجام دهید؟

اگر جواب سوالات بالا را نمی دانید، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

کامنت مارکتینگ چیست ؟

کسب بک لینک از کامنت مارکتینگ:

شاید یکی از تکنیک هایی که سبب بهبود سئو وب سایت شما می شود. کسب بک لینک از طریق کامنت مارکتینگ باشد. به این صورت که شما بدون پرداخت هزینه و تنها با کامنت گذاشتن در سایت های مختلف، شروع به کسب بک لینک برای وب سایتتان می کنید.

البته با توجه به تغییر در الگوریتم های گوگل، امروزه کسب بک لینک از طریق کامنت مارکتینگ سخت تر از گذشته شده است. چرا که شرکت گوگل کسب بک لینک از طریق کامنت مارکتینگ را روشی غیر طبیعی برای تغییر در صفحه SERP می داند.

اما با این وجود وب سایت های بسیاری هنوز هم از طریق کامنت مارکتینگ برای وب سایت خود بک لینک به دست می آورند.

حتی در سال های اخیر برخی از وب سایت ها برای راحتی در کامنت مارکتینگ و کسب بک لینک، از روبات هایی جهت کامنت گذاری استفاده کرده اند.

با این وجود وب سایت هایی که از اعتبار کافی برخوردار هستند، همواره سعی کرده اند که از کسب بک لینک توسط کامنت مارکتینگ در وب سایتشان جلوگیری کنند. چرا که چنین عملی می تواند ضربه سنگینی به اعتبار چنین وب سایت هایی بزند.

کامنت مارکتینگ چیست و چگونه باعث کسب بک لینک می شود؟

کامنت مارکتینگ چیست و چگونه باعث کسب بک لینک می شود؟

 

چرا باید در سایت های دیگر کامنت بگذاریم:

۱- برند خودمان را معرفی کنیم

یکی از اهداف کامنت گذاری در سایت های مختلف، معرفی برند شماست.

در این روش شما سعی می کنید که با قرار دادن دیدگاه خود از پست آن سایت، هم با مدیر آن سایت آشنایی پیدا کنید.

هم سعی کنید که نام برند و وب سایت خودتان را بیش تر در معرض دید کاربران قرار دهید.

همچنین اگر سعی کنید تا پاسخ نظرات کاربران دیگر آن وب سایت را بدهید. با این کار تعاملات خود را با کاربران آن وب سایت بیش تر کرده اید.

برخی از کارشناسان بر این باورند که اگر شما در قسمت کامنت های وب سایت های دیگر، نظری هدفمند و کامل را بنویسید.

این کار سبب می شود تا کامنت شما در قسمت نظرات بیش تر دیده شود، و کاربران بیش تر و بهتر با برند شما آشنایی پیدا کنند.

۲- کامنت مارتینگ و بهبود سئو

مقاله کامنت مارکتینگ با هدف بهبود سئو داخلی رو میتونین مطالعه کنید.

همانطور که در ابتدا مقاله گفتیم، وب سایت هایی که از اعتبار کافی برخوردارند. سعی می کنند با روش هایی از کسب بک لینک توسط دیگر سایت ها جلوگیری کنند.

به اصطلاح این وب سایت ها با تغییر لینک های موجود در کامنت ها از Follow به NoFollow، نمی گذارند که شما از وب سایت آن ها بک لینک کسب کنید.

خوب اینکار باعث می شود که شما نتوانید از کامنت گذاری و کامنت مارکتینگ در این وب سایت ها، سئو وب سایت خودتان را بهبود بخشید.

البته برخی از وب سایت ها، لینک های موجود در قسمت نظرات وب سایتشان را به Nofollow تغییر نمی دهند. اگر وب سایتی چنین عملی را بر روی قسمت نظرات وب سایت خود اجرا نکند.

شما می توانید به  کسب بک لینک از طریق کامنت مارکتینگ و بهبود سئو وب سایتتان فکر کنید.

۳- بازدیدکننده های وب سایتمان را افزایش دهیم

فرض کنید شما پاسخ کامنت های  کاربران، یک وب سایت را می دهید، و برای سوالات آن کاربران، آموزش اختصاصی یا محتوای ارزشمندی در وب سایت خود دارید.

شما با معرفی وب سایت خود به آن کاربران و ذکر اینکه می توانند پاسخ خود را از وب سایت شما به صورت جامع مطالعه کنند.

به افزایش بازدیدکننده های وب سایت خودتان هم کمک می کنید، و با این کار ترافیک وب سایتتان را افزایش می دهید.

چگونه تاثیر گذاری کامنت مارکتینگ وب سایتتمان را بالا ببریم؟

۱-  کامنت مارکتینگ در حوزه کسب و کار خود

اگر می خواهید تاثیر گذاری کامنت مارکتینگ بر روی وب سایت شما بالاتر رود.

سعی کنید تا در وب سایت هایی که به کسب و کار شما نزدیک تر هستند کامنت مارکتینگ را انجام دهید. چرا که با این کار مخاطبان و بازدیدکننده های کسب و کار خود را افزایش می دهید.

۲- مطالعه نظرات مقالات قدیمی وب سایت ها

اگر قصد دارید که برای بار اول در یک وب سایت کامنت مارکتینگ انجام دهید. پیشنهاد می کنیم که حتما نظرات مقالات قدیمی آن وب سایت را مطالعه کنید.

شما با این کار می توانید ارتباط بهتری با ذهن نویسنده آن مقاله پیدا کنید. همچنین با خواندن بخش نظرات مقالات قدیمی، می توانید برای کامنتی  که می خواهید در آن وب سایت بگذارید ایده بگیرید.

اگر هم شما قصد دارید در بخش کامنت آن وب سایت به پاسخ سوالات کاربران بپردازید.

بهتر است با خواندن پاسخ های مدیر سایت در مقالات قدیمی، از چگونگی پاسخ دهی آن ها مطلع شوید. و سعی کنید پاسخ شما هم به همان شکل باشد.

۳- حجم کامنتی که باید در بخش نظرات گذاشته شود

کامنتی که شما در بخش نظرات یک وب سایت می گذارید.

نباید خیلی بلند و هم نباید خیلی کوتاه باشد. کارشناسان بر این باورند که اگر تعداد کارکتر های کامنت شما بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ باشد.

تاثیر کامنت مارکتینگ شما در آن سایت به مراتب بیش تر می شود.

۴- در بخش نظرات از تصویر و نام حقیقی خود استفاده کنید

اگر شما با استفاده از نام و تصویر حقیقی خود اقدام با کامنت مارکتینگ کنید.

احتمال تاثیر گذاری کامنت مارکتینگ شما بیش تر می شود. حال ممکن است برای شما سوال ایجاد شود که چگونه از تصویر خود در بخش نظرات استفاده کنیم؟

در پاسخ باید به شما بگوییم که، شما با استفاده از یک سیستم به نام گراواتار به راحتی می توانید برای ایمیل خود یک تصویر ایجاد کنید.

به این ترتیب که شما با وارد کردن ایمیل خود درون بخش نظرات، تصویرتان در کنار کامنت به نمایش در می آید.

۵- لینک دهی مناسب در بخش نظرات

اگر قصد دارید که در کامنت خود، لینک وب سایتتان را قرار دهید.

ترجیحا سعی کنید تا آن لینک و آن صفحه مربوط به همان موضوع مقاله باشد. در این صورت بازدهی کامنت شما بالاتر می رود.