مشاوره رایگان

۲۸۴۲۸۶۷۶ (۰۲۱)

19+4 نکته ای که باعث موفقیت وب سایت شما میشود

تو این مقاله من قصد دارم با هم‌دیگه بشیم بررسی کنیم ببینیم باید چه کارهایی انجام بدیم تا یک موفقیت وب سایت داشته باشیم و بتونیم از این وب‌سایت موفق یک بازخورد مناسب هم داشته باشیم و حالشو ببریم 🙂

موفقیت وب سایت

اگر تصمیم دارید که یه وب‌سایت داشته باشید، اگر می‌خواهید شروع کنید به فرایند طراحی سایت و نمی‌دونید که یک وب‌سایت موفق چه ویژگی هایی داره، اگر تصمیم دارید که از همین اول استارت موفقیت یک سایت قوی و قدرتمند رو بزنید، اگه وب سایت دارید ولی ازش راضی نیستین و رضایت خودتونو و مشتریتونو جلب نکرده، این مقاله برای شما نوشته شده و توصیه می‌کنم که حتماً تا انتهای این مقاله رو مطالعه کنید.(البته منت رو سر من میذارید که تا انتها میخونیدش).

همه ما وقتی یک وب‌سایتی را بخوایم طراحی کنیم با کلی شور و اشتیاق و انرژی شروع به این کار می‌کنیم تا وارد دنیای دیجیتال بشیم ولی سوال اینجاست چرا بعد از یک مدتی از بین این‌همه سایت که تاسیس می‌شه فقط چند تا دونه اون‌ها موفق می‌شه؟! باید بررسی کنیم که ببینیم چرا اون چند تا موفق میشن و شما که این‌همه زحمت کشیدی برای طراحی وب‌سایت موفق نمی‌شی و اون جواب مناسبی را که می‌خوای از وب‌سایت دریافت نمی‌کنی!

یه عالمه سایت هر روز تاسیس می‌شه کلی سایت‌های فروشگاهی و سایت های شرکتی و بعد از یک مدت می‌بینیم وب‌سایت متروک شده به این دلیل که جواب مناسبی رو که کاربر و سایت می‌خواسته ازش نگرفته.

هرروز تعداد زیادی از این سایت ها به پارکینگ متروکه منتقل می‌شن و دیگه به فعالیت خودشون ادامه نمی‌دهند به نظر من این یک فاجعه است و باید بررسی کنیم ببینیم چرا وب‌سایت ها موفق نمی‌شن و اون وب‌سایت که موفق شده‌اند چه کارهایی انجام داده‌اند تا به اون موفقیت دست پیدا کردن،مسلما هیچ وب سایتی نیست که شب خوابیده باشه و صبح یهو موفق شه! اصن اگه اینجوری باشه خیلی مسخرس.

عوامل موفقیت در برای داشتن یک وب‌سایت موفق به نظر من به دو دسته تقسیم میشه،مطالبی که من دارم می‌نویسم تجربه ای هست که من در طی چند سال طراحی وب‌سایت و تجربه کاربری که دارم خدمتتون ارائه می‌دم هستش، خب از بحث دور نشیم بریم سراغ بحث اصلی، ما دو تا مطلب مهم و سرتیتر مهم هست به‌نظر من که شما باید بدونید عوامل موفقیت برای وب‌سایت به دو عامل موفقیت معنوی و مادی تقسیم‌بندی می‌شن.

البته منظور من از عوامل معنوی نیستش که برید راز و نیاز دعا بکنید تا وب‌سایت تون به موفقیت برسه نه اصلاً منظور من این نیست شما این بخش معنوی رو به چشم دید مطلب انگیزشی بهش نگاه کنید تا یک وب‌سایت موفق رو ان‌شاءالله داشته باشیم.

عوامل معنوی و اصول داشتن یک وب‌سایت موفق

1- مطالعه درمورد کاری که وب‌سایت شما قراره انجام بده

این خیلی مهمه که شما بدونین وب‌سایت شما قراره چه کاری را انجام بده، وب‌سایت شما شرکتی هستش یا فروشگاهی! شما تعریف یک سایت فروشگاهی و یا یک سایت شرکتی رو باید بدونی و اگر این رو نمی‌دونید همین الان تشریف ببر و مطالعه کن در موردش، اگر تصمیم داری یک فروشگاه اینترنتی داشته باشی باید حتماً در مورد اون محصولی که می‌خوای بفروشی اطلاع داشته باش،اطلاعات جمع کن و ببین که اصلاً این محصولی که می‌خوای بفروشی آیا د رمحیط اینترنت مشتری خوبی براش هست یا نه؟!

مثلاً اگر شما داخل وب‌سایتتون قرار یک محصول دانلودی رو برای فروش بذارید باید روش‌های رفع خطاهای دانلود رو بلد باشید تا اگر مشتری شما به مشکل خورد او را برطرف کنید و اگر بلد نباشید باعث نارضایتی مشتری شما می‌شه و کم‌کم افسار وب‌سایت تون از دست شما رها می‌شه و دیگه اون وب‌سایت وب‌سایت نمی‌شه به همین خاطر باعث می‌شه که بعداز یک مدتی هم شما و هم کاربر از وب سایت دل‌زده بشید و دیگه سراغ اون وب‌سایت نرید.

 

2-اطلاع در مورد روند وب‌سایت داری در یک وب‌سایت موفق

اگر قراره شما مدیر وب‌سایتتون باشید باید بدونید چه جوری وب‌سایتتون رو مدیریت کنید حتماً باید تحقیق و بررسی کنید برید یه سرچی تو اینترنت کنید ببینید وب‌سایت های موفق چه‌جوری وب سایتشون رو مدیریت می‌کنن شما باید بر طبق همون الگوریتم پیش برید، حتماً و حداقل یک مدیر وب‌سایت موفق باید بلد باشه که آقا ایمیلش رو چه جوری چک کنه باید بلد باشد اگر مشتری پیام‌داد چه جوری جواب خوب رو بهش بده و از طریق فن بیان قوی چه جوری مشتری خودش را راضی کنه و رضایت مشتری رو برای پیشبرد اهداف اش جلب کنه!.

پس همین الان به این نتیجه می‌رسیم که شما روی فن بیان و نحوه مشتری‌مداری باید کار بکنید و اگر درمورد این قضیه و این روندها اطلاعی ندارید برید مطالعه کنید و کتاب‌هایی که توی این حوزه نوشته شدن رو حتماً حتماً یک نگاهی بهشون بندازید

3-روحیه کار تیمی برای داشتن یک وب‌سایت موفق

این خیلی مهمه که شما برای گردوندن وب‌سایتتون از یک تیم استفاده کنید، تکلیف خودتون رو همین الان روشن کنید و این رو هم بهتون بگم که تا الان هیچ وب‌سایتی که یک نفر گرداننده اون باشه موفق نشد! 

پس به الان به این نتیجه می‌رسیم که شما به یک تیم نیاز داریم تیمتون رو باید دقیق و حرفه‌ای بچینید اگه حس می‌کنید فردی که توی اون تیم به کارت نمیاد همون اول اون فرد رو جایگزین کن و یک فرد بهتری رو داخل تیم قرار بده شما برای تیمت به افراد مختلفی نیاز داری مثلاً کسی که بتونه شبکه‌های اجتماعی رو کنترل کنه کسی که بتونه ایمیل‌های سایتو مدیریت کنه، کسی که بره سایت های رقبا رو بررسی کن و هر تغییری که اون‌ها انجام دادن رو به اطلاع شما برسونه، کسی که بدون مدیریت محصولات رو بخوبی انجام بده و کسی که بتونه یک طراح گرافیک حرفه ای باشه تا گرافیک سایت شما را به‌عهده بگیرد.

تک‌روی را کنار بذارید، اگر اخلاقیات یک کار تیمی رو ندارید روحیتون رو توی این مزیت تقویت کنید و خیالتون راحت باشه که داشتن یک تیم حرفه ای و تقسیم کارها موفقیت شمارو تضمین میکنه.

 

4- دیجیتال مارکتینگ برای داشتن یک وب‌سایت موفق

دیجیتال مارکتینگ ازاون المان هایی که اگه دیگه الان نداشته باشید باید فاتحه وب‌سایت عزیزتونون رو بخونید! اونقدر دست توی داشتن وب‌سایت زیاد شده که شما حتماً حتماً باید عوامل دیجیتال مارک تینگ رو بخوبی بشناسید تا بتونید یک وب‌سایت موفق رو داشته باشید اگر دوست دارید در این حیطه حتماً یک مطالعه‌ای داشته باشید و اگر تصمیم دارید که یک وب‌سایت فوق حرفه‌ای داشته باشید به تیمتون حتماً یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ اضافه کنید و اونوقت می‌بینید که یک معجزه‌ای توی وب‌سایتتون رخ می‌ده و فروش‌تون به حدی بالا می‌ره که اصلاً انتظار نداشتید! دیجیتال مارکتینگ یک بحث بسیار گسترده است و من نمی‌تونم توی این مقاله بیشتر ازین توضیح بدم و سعی می‌کنم یک مقاله برای دیجیتال مارکتینگ بنویسم.

در پایان بخش معنوی نکته‌ای رو بهتون میگم که خیلی به نظر من مهمه اگر شما تصمیم به داشتن یک وب‌سایت گرفتید که می‌خواهید موفق باشه درواقع شما پیشه کشاورزی را انتخاب کردید باید تمام اخلاقیات و روحیاتی را که یک کشاورز رو، شما توی وجود خودتون تقویت کنید عواملی مثل صبر مثل نظم و مهم‌تر از همه اطلاع در مورد محصول عواملی که باعث می‌شه یک کشاورز بتونه موفق باشه پس شما باید برای داشتن وب‌سایت و صبر داشته باشید با هر شکستی سرد نشید از محصول تون بسیار عالی اطلاع داشته باشید و بدونید که قراره چی ارائه بدید و از همه مهم‌تر توی ارائه محصول تون نظم داشته باشید تا پایداری جوی وب‌سایت شما دیده بشه

 

عوامل مادی برای داشتن یک وب‌سایت موفق

خب عواملی رو که تا الان گفتم, عواملیه که باید در وجود خودتون تقویت کنید و بدونید تا یک وب‌سایت موفق داشته باشید ولی عواملی که الان می‌خوام بهتون بگم حتماً باید روی سایتتون اعمال کنید تا نتیجه‌اش رو ببینید جفت‌شون یعنی عوامل مادی و معنوی در یک تعادل هستند و اگر یک کدومشون را کم و زیاد کنید نتیجه مطلوب رو نخواهید گرفت، پس خواهشاً مطالبی رو که توی این قسمت هم می‌گم بهشون توجه ویژه‌ای داشته باشید.

1-انتخاب دامنه مناسب برای یک وب‌سایت موفق

انتخاب اسم اولین قدم و مهم‌ترین قدم برای داشتن یک وب‌سایت موفقه اگه اسم خوبی برای وب سایتتون انتخاب نکنید مسلماً یک وب‌سایت خوب هم نداریم! 🙂 پس سعی کنید اسم‌هایی رو که مرتبط هستند با وب‌سایتتون انتخاب کنید اسم‌هایی رو انتخاب کنید که به راحتی بشه اون‌ها رو حفظ‌شون کرد اسم‌هایی رو انتخاب کنید که براحتی بشه اون‌ها را نوشت و غلط املایی داخل اون‌ها خیلی کم باشه از انتخاب اسم‌های فینگیلیش شدیداً خودداری کنید و سعی کنید اسم ساده و با معنی رو انتخاب کنید این خیلی مهمه که شما راحتی را برای کاربر تون مدنظر قرار بدید از اسم‌های سخت و طولانی خودداری کنید چون تجربه نشون داده که اصلاً کاربران دوست ندارند سختی بکشن(کلا ملت حال ندارن) و یک اسم وب‌سایت رو حفظ بکنن و چه‌بسا که همین عامل باعث می‌شه که کاربر از وب‌سایت شما دوری بکنن چون نمی‌تونن اسم وب‌سایت شما را بخوبی بنویسن و یا اون رو حفظش کنن!

اگر درمورد نحوه انتخاب اسم برای دامنه زیاد اطلاع ندارین با یک سرچ کوچولو به نتیجه مطلوبی می رسید و مقاله‌هایی که درمورد این قضیه نوشته شده دسترسی پیدا می کنید اگرم نمی‌دونید وب‌سایت های هستند که به شما اسم‌هایی در مورد این زمینه‌ها پیشنهاد میدن،من حتماً درمورد نحوه انتخاب اسم برای دامن یک مقاله می‌نویسم البته کسایی که داخل کلاسای من شرکت کردن این رو می‌دونند که من روی این قضیه شدیداً سخت می‌گیرم و پافشاری می کنم چون به نظر من استارت ماشین مهم‌ترین قسمت اونه و اگه استارت خوبی نداشته باشیم ماشینمون روشن نمی‌شه که بخواد به کار خودش ادامه بده.

2- داشتن یک سرویس هاستینگ خوب و حرفه‌ای برای وب‌سایت تون

یک وب‌سایت موفق باید هاست خوبی هم داشته باشه یه هاست خوب باید یک سرعت مناسب و یک حجم مناسب داشته باشه و از همه مهم‌تر آپ تایم اون بالای99% باشه پس این نکته را توجه کنید، اگر به این قضیه دقت نکنید سرعت وب‌سایت شما میاد پایین و باعث می‌شه که کاربر خسته بشه  و وب‌سایت شما اولین قدم رو برای شکست بر میداره، پس حتماً یادتون باشه مواردی را که حس می‌کنید اصلاً مهم نیست شدیداً مهمه، نام دامنه و هاست یکی از مهم‌ترین عوامل برای داشتن یک وب‌سایت خوب و حرفه‌ای هستش

3- تکنولوژی به‌روز و مناسب برای وب‌سایت خودتون انتخاب بکنید

الان دیگه وب‌سایت ها باید حداقل تکنولوژی‌های لازم را داشته باشن، سعی کنید سایتتون زیاد خشک و خسته‌کننده نباشه این‌که مخاطب وارد سایت شما بشه و لذت ببره خیلی مهمه همین باعث می‌شه داخل وب‌سایت شما بمونه، از تکنولوژی‌هایی که دیگه الان اپشن هم حساب نمی‌شه حتماً استفاده کنید شاید چند سال قبل داشتن یک وب‌سایت ریسپانسیو خیلی مهم بود و یک اپشن حساب می‌شد ولی الان دیگه همه وب‌سایت ها الزاماً باید ریسپانسیو باشن اگر درمورد کلمه‌ی ریسپانسیو نمی‌دونید داخل وب‌سایت خودمون هم یک سرچ کنید متوجه این قضیه خواهید شد، من بیشتر ازین توضیح در موردش نمی‌دم پس به این نتیجه رسیدیم که باید وب‌سایت شما تکنولوژی روز دنیا را دارا باشه تا لذت کاربری رو برای کاربر افزایش بده و از طرف دیگر مرورگرها اون را پشتیبانی کنن و بخوبی نمایشش بدن.

4- انتخاب هدف برای وب‌سایت خودتون

من این تیترو تو بخش معنوی یه جورایی تقریباً اگه خوب خونده باشید توضیح دادم ولی اینجا لازم دیدم یک‌بار دیگه هم بگم همین الان هدف وب‌سایت تون رو مشخص کنید اگر قراره شما یک جنس خاصی رو بفروشید فقط اون جنس رو بفروشید توی همه زمینه‌ها دست نبرید مثلاً اگر قراره شما وب‌سایتتون فروش محصولات لباس باشه دیگه نرید چیزای دیگر که وابسته به لباس نیس را بفروشید! مثلاً هم بیای لباس بفروشید و هم لوازم آرایش خوب این دوتا اصلاً بهم ربطی ندارن و همین باعث می‌شه که کاربر به وب‌سایت شما اعتماد نکنه و حس کنه شما تخصصی تو زمینه کاریتون ندارید!

5- رنگ‌بندی وب‌سایت تون

دوست عزیز! خواهر من! برادر من! شما به هیچ وجه مجاز نیستی سلیقه خودت رو برای رنگ‌بندی وب‌سایتت اعمال کنی پس این رو همین الان چند بار دیگر بخونید، این خیلی مهمه که شما بدونید مخاطب شما هیچ علاقه ای نداره بدونه که شما چه رنگی رو دوست داری! اون دوست داره رنگی رو ببینه که خودش دوست داره و مرتبط با زمینه کاری وب‌سایت تونه.

برید ببینید توی حوزه کاری شما چه رنگی مناسبه، مثلاً اگر قراره وب‌سایت شما محصولات زنونه یا لباس‌های زنونه رو بفروشه باید از رنگ‌های گرم و زنونه  پسند مثلاً مایل به صورتی استفاده بشه ولی اگر وب‌سایت شما یک وب‌سایت شرکت بین‌المللی باید یک رنگ را انتخاب کنید که مناسب کارهایی جدی و بین‌المللیه، اصلاً دلیلی نداره شما بیای سلیقه خودت رو داخل وب‌سایت اعمال بکنی اگر اینکار رو کردی بدون که وب‌سایتتو یک قدم دیگه به شکست نزدیک کردی و یک پله از موفقیت دور شدی.

6- طرح بندی مناسب برای یک وب‌سایت موفق

اگرچه میخوای یه وب‌سایت موفق داشته باشی باید بدونی که  طرح بندی مناسب وب‌سایت شما چیه؟! اگه وب‌سایت شما فروشگاهیه باید نحوه چیدمان وب‌سایت شما به‌صورت فروشگاه باشه هر جوری که شما دلت می‌خواد نیست باید جوری باشه که محصولات شما بخوبی نمایش داده بشه و مخاطب دسترسی خوبی به محصولات داشته باشه اگه وب‌سایت شما شرکتیه باید خدمات شرکت شما بخوبی در دسترس باشه و مخاطب شما جستجو نکنه تا ببینه خدمات شرکت شما چی هستش! یا اگر وب‌سایت شما خبری هستش باید چیدمان به‌صورت خبری باشه این خیلی مهمه،اگه شما رفتید دیدید یک وب‌سایتی را خوشتون اومد داخل اینترنت بیاد بگید خب آقا این چون این مدل من می‌پسندم بیام همین مدل روی وب‌سایت فروشگاهی هم پیاده کنیم، شاید این مدل اصلاً مورد مناسبی برای اون وب‌سایت هدف شما نباشه پس حتماً توی این زمین با کسی که تخصصش اینه مشورت بکنید و یا اگر طراح وب‌سایت خودتونید یه کم از این غرورتون رو کنار بذارید و نظر مخاطب را هم داخلش اعمال بکنید( 🙂 خاضع خازع خاطع باشید).

7- نقشه وب‌سایت خودتون رو داشته باشید

وب‌سایت شما باید یک نقشه سایت داشته باشه به دو دلیل اول این‌که تکلیف خودتون با خودتون مشخص بشه دوم این‌که مخاطبان تکلیفش مشخص بشه اول از همه این‌که تکلیف خودتون با خودتون مشخص بشه علتش اینه که شما بدونه وب‌سایت شما چه صفحاتی رو داره و چه صفحاتی رو نباید داشته باشه یا اگه صفحه اضافه ای هستش رو حذف کنید تا هم دیتابیستو نسبک بشه و هم کار کردن با وب‌سایت تون راحت بشه، مورد دومین که کاربر شما هم تکلیفش معلوم بشه بدون وب‌سایت شما از چه بخش‌هایی تشکیل‌شده و هجویات اضافه رو نبینه تا از وب‌سایت شما دل‌زده بشه، نقشه سایت باعث می‌شه که سایت شما نظم داشته باشه و این نظم به دل مخاطب مطمئن باشید که می‌شینه.

9- جامعه هدف و مخاطب شما

یه تولیدکننده اگر ندونه مشتری چه محصولی را می‌خواهد و مناسب سلیقه مشتری محصولش را تولید نکنه محکوم به شکسته، وب‌سایت هم دقیقاً همین مورد یعنی اگر شما متناسب با سلیقه و نیاز کاربرتون محتواتون را تولید نکنید محکوم به شکست هستید، پس شما باید در مورد جامعه آماری و هدف‌تون اطلاعات دقیق رو داشته باشید اگه مخاطبان شما کاربرانی هستند که سنشون زیاده باید بررسی کنید که چه کارهایی باید انجام بدید و چه محتوایی رو ارائه بدید تا نظر اون سن از مخاطبین جلب بشه و یا اگر محصولات شما مثلاً مخصوص کودکان هستش باید ببینید کودکان چه محتوایی را می‌پسندن تا همون رو ارائه بدید، اگر این مواردو رعایت نکنید حتماً محکوم به شکست هستید و وب‌سایت شما دیر یا زود از چرخه رقابت خارج می‌شه.

10- تبلیغات

سعی کنید از تبلیغات زیاد توی سایتتون استفاده نکنید چون باعث می‌شه کاربر اذیت بشه،دیگه اون دوران گذشت که مردم روی تبلیغات زیاد کلیک می‌کردند از پنجره‌های پاپ آپ هم خودداری کنید و از اونا استفاده نکنید آمار نشون داده بیش از نود درصد کاربران اصن نمی‌خونن محتوای پاپ آپ رو و سریع اون رو می‌بندند و این کار چیزی جز آزار و اذیت و دید منفی به وب‌سایتتون نداره.

11- طراحی جذاب و کاربر پسند برای داشتن یک وب‌سایت موفق

خب اول از همه بهتون گفتم که حواس‌تون باشه اگر وب‌سایت فروشگاهی محصولاتتان را متناسب با اون بچینید ولی نکته مهم دیگه اینه که حواس‌تون باشه که مخاطب چه جوری می پسنده خودتون رو بزارید جای مخاطب اگه وارد یک وب‌سایت شرکت یا فروشگاه شدید انتظار دارید چه چیزهایی را اول ببینید و چه محصولاتی و یا چه خدماتی رو بهتون پیشنهادبشه ؟! بارها و بارها این روند رو بررسی کنید و سایت رقیبارو هم حتماً یه سر بزنید تا ببینید اون‌ها از چه ترفندهایی استفاده کردن چون اون‌ها زودتر از شما اقدام به داشتن وب‌سایت کردند و تجربه‌شون مسلماً بیشتره پس سعی کنید در تجارب اون‌ها هم استفاده کنید و خودتون رو هم جای کاربر بزارید تا یک وب‌سایت ساده ولی حرفه ای داشته باشید.

12- داشتن المان‌های جذاب و مواردی که باعث می‌شه تعامل بیشتری با وب‌سایت ایجاد بشه

عواملی رو که باعث می‌شه مخاطب شما تعامل بیشتر با وب سایت تون داشته باشد را فراموش نکنید یه مثال بزنم درمورد این قضیه مثلاً مخاطب برای دانلود یک محصول روی یک دکمه کلیک کنه بیشتر لذت می‌بره تا این‌که روی یک نوشته که نوشته “اینجا کلیک کنید” کلیک کنه، همین مورد ساده باعث می‌شه که رضایت کاربر از وب سایت شما بیشتر بشه از این موارد سعی کنید زیاد داخل وب سایتتون استفاده کنید.

13- تصاویر

تصاویر در وب‌سایت شما نقش روح در یک بدن رو داره اگر روح داخل جسم نباشه عملاً جسم هیچ خاصیت و تحرکی نداره تصاویر هم دقیقاً همین خاصیت را در وب‌سایت شما داره و باعث می‌شه که وب‌سایت شما زنده و روح دار به نظر بیاد، از تصاویر جذاب برای محتواتون استفاده کنید، حتماً از تصاویر استفاده کنید البته این نکته را مدنظر داشته باشید که از حجم تصاویرتون رو کم کنین و تصاویر سنگین باعث می‌شه که سرعت وب‌سایتتون بیاد پایین پس در حد تعادل از تصاویر در داخل وب‌سایتتون استفاده کنید 

همین عامل خیلی ساده باعث می‌شه که کاربر لذت بیشتری از استفاده وب‌سایت شما ببرن.

14- منوی ساده و قابل فهم

آقا داشتن منوی پیچیده و تودرتو نشانه حرفه‌ای بودن وب‌سایت شما نیست! وب‌سایت حرفه ای باید منوی ساده داشته باشه و همه چی داخلش در دسترس باشه، به نظر من مخاطب برای دیدن مطلب مورد نظرش نباید زیاد توی منو زیاد جستجو کنه پس سعی کنید که دسته‌بندی‌های مشابه رو حذف کنید و سر تیترها و دسته‌بندی‌های کلی را داخل منو تون قرار بدید و کاری کنید که مخاطب در کمترین زمان و به صورت ساده‌ترین راه ممکن به مقصد خودش برسه.

15- خودتون باشید کپی نکنید

سعی کنید ظاهر و محتوای وب‌سایت خودتون منحصربه‌فرد خود شما باشه، کپی کردن از سایت‌های دیگه فقط به اعتبار اون‌ها اضافه می‌کنه. مثلاً هرکی می‌خواد فروشگاه اینترنتی بزنه سعی می‌کنه بره شبیه دی‌جی کالا بزنه (کلا الان تعریف فروشگاه اینترنتی شده دیجی کالا!). این باعث می‌شه اعتبار دیجیتال بره بالا و شما از دید مخاطب یک آدم کپی‌کار دیده بشید! پس از این کارا دوری کنید محتوا رو هم خودتون تولید کنید اگر شما از جای دیگه کپی کنید گوگل خیلی باهوش تر از شماست و سریعاً این رو می‌فهمه و یک نمره منفی به شما می‌ده.

16- شبکه‌های اجتماعی برای داشتن یک وب‌سایت موفق

استفاده از شبکه‌های اجتماعی تاثیر خیلی زیادی رو آمار وب‌سایتتون داره امکان اشتراک گذاری برای مطالب تون رو داخل وب‌سایت رو فراموش نکنید، حواس‌تون باشه که مخاطب شما یک انسانه و کاملاً باهوشه اگه ببینه شما توی شبکه‌های اجتماعی هم فعالیت دارید و زنده هستید به وب‌سایتتون اعتماد می‌کنه و حتماً از خدمات وب‌سایت شما استفاده می‌کنه.

17- تایپوگرافی

تو وب‌سایت و سعی کنید از فونت هایی ساده و خوانا استفاده کنید و از فونت های دیفالت سایتتون استفاده نکنید، این خیلی مهمه و سعی کنید فونتی که انتخاب می‌کنید با محتوای وب‌سایت تون همخونی داشته باشه.

18- ثبت نام زورکی در وب سایت!

ثبت‌نام تو وب‌سایتتون رواصن زورکی نکنید چون مخاطب از این روش خوشش نمیاد دوس نداره که بالاجبار برای کاری تو وب‌سایتتون ثبت‌نام کنه اگرم قرار و تصمیم دارید که حتماً مخاطبتون تو  وب‌سایت شما ثبت‌نام کنه تا به اطلاعاتش دسترسی داشته باشید سعی کنید یک محتوای رایگان و مفید رو بهش ارائه بدید تا اون ترغیب بشه که اطلاعاتش رو به شما بده پس تحت هیچ شرایطی اجباری نباید باشه.

19- امنیت

امنیت وب‌سایت شما خیلی مهمه سعی کنید حسن اعتماد و امنیت رو در کاربران خودتون بوجود بیارید و اگر اینکار را نکنید کاربر به وب‌سایت شما اعتماد نمی‌کنه وب‌سایت رو ترک می‌کنه و دیگه برنمی‌گرده.

مواردی رو که بهتون گفتم حتماً چندین بار بخونید و بدونید که اگر می‌خواهید یک وب‌سایت موفق داشته باشید باید این موارد را حتماً رعایت کنید. وب سایت‌های موفق دیگر هم این موارد را رعایت کردند حال اگر شما حس می‌کنید بیشتر می‌دونید به حس تون اعتماد نکنید 🙂 تجربه به من نشون می‌ده که حتماً این ریزه‌کاری‌ها باید رعایت بشه تا وب‌سایت شما به موفقیت خودش برسه، قبل از هرچیزی هم فراموش نکنید که برای داشتن یک وب‌سایت موفق باید صبر و نظم رو حتماً داخل وب‌سایت تون اعمال کنید.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

زنبیل خرید