چطوری محتوای بنیادی بنویسم که گوگل و مخاطب دوست داشته باشن؟ اگر دارید این مقاله را مطالعه میکنید، حتماً به سئو وبسایت و تولید محتوا علاقهمند هستید و میدونید که رعایت نکات مربوط به بهینه سازی سایت به چه اندازه اهمیت دارند و چه کمکی به رشد شما در صفحات گوگل میکنند.
ایجاد محتوای مناسب در این فضای رقابتی نیاز به برنامهریزی قدرتمند دارد که هم برای مخاطب هم برای گوگل دوستداشتنی باشد.
در این مقاله در نظر داریم به یکی از مهمترین قواعد سئو و بهینه سازی سایت بپردازیم که محتوای سایت شما باید براساس آن پیریزی شود به این محتوای پایه، Cornerstone Content میگویند.
کرنر استون یعنیچی؟
اگر بخواهیم به صورت تحت الفظی این کلمه را معنا کنیم، به طور کلی Cornerstone Content به سنگ بنا یا پایه و اساس هرچیزی میگویند.
یعنی تمام سازه براساس این سنگ تنظیم میشوند و از این رو موقعیت کل ساختمان را تعیین میکند.
در فرهنگ لغت، Cornerstone Content را سنگبنا، چیزی ضروری، پیریزی، اساس توصیف میکند.
مطمئناً سوالات بیشتری در اینباره برایتان پیشآمده که در ادامه به آنها پرداختهایم.
منظور از محتوای بنیادی دقیقاً چیست؟
منظور از محتوای پایه، مقالات مهم در حوزه کسبوکار شما هستند که به مخاطب و گوگل میفهماند که اصل تخصص شما در چه چیزی است.
زمانی که تعداد مقالات زیاد شود این موضوع به راحتی قابل تشخیص نیست، پس با انجام یکسری از تکنیکها باید این را به گوگل بفهمانیم.
البته در آپدیت جدید افزونه Yoast این امکان وجود دارد، که با تیک زدن مقالات مهم به گوگل میفهمانیم Cornerstone Content سایتما دقیقاً چیست.
در سئو سایت محتوای بنیادی، از پرکاربردترین و مهمترین محتوای شما بهشمار میروند، هدف این محتوا افزایش ورودی سایت و آگاهی مشتری از برند شماست.
این مقاله برای تبدیل مخاطب به مشتری تولید نشده است!
هدف اصلی این است که بازدید کننده با تجارت شما آشنا شود و روزی برای دریافت خدمات به شما مراجعه کند.
گاهٍی این مقاله را به نام محتوای همیشه سبز یاد میکنند، در این محتوا علاوهبر پاسخ سوالات باید به موضوعات محبوب مخاطب هم بپردازید.
کدوم مقاله محتوای بنیادی من است ؟
هنگام ویرایش یک پست گزینهای در yoas سایت برای شما به نمایش در میآید و از شما میپرسد که آیا این محتوای اصلی یا همان محتوای بنیادی است یا خیر . در صورتی که شما این گزینه را انتخاب کنید این افزونه به گوگل میفهماند این محتوا باید بیشتر در معرض نمایش باشد و کاربران را به این صفحه هدایت کند.
اهمیت محتوای کرنر استون ؟
اهمیت این مقاله آنجایی مشهود میشود که شما تعداد متعددی مقاله دارید و موضوعات آنها نزدیک به هم است پس برای این که گوگل به محتوای اصلی شما پی ببرد شما باید کرنر استون را برایش مشخص کنید.
این محتوا نقش مهمی در هر استراتژی سئو دارد، پس پایه اصلی خود را مشخص کنید حول آن مانور بدهید.
پنج تکنیک شگفتانگیز در سئو محتوای بنیادی
در ادامه به تکنیکهایی اشاره خواهیم کرد که با رعایت آنها یک محتوای بنیادی عالی خواهید نوشت.
لطفاً تحقیق کنید!
این که یک محتوای غنی و کاربردی داشته باشید به این بستگی دارد که چه شناختی از مخاطب و نیازهای او دارید.
بهترین راه برای این کار ارتباط مستقیم با خود مخاطبان است، با نظرسنجی و تحلیل دادهها میتوانید پرسونا نویسی کنید و مطالبتان را با توجه به نوع مخاطب تولید و ویرایش کنید. همواره از خود بپرسید، مخاطب به چه چیزی نیاز دارد ؟ چرا تابحال سوالاتشان پاسخ داده نشده ؟
سعی کنید برای این مسائل راهکار بیابید و ایدهپردازی کنید که چه کاری میتواند به مخاطب کمک کننده باشد ؟
یادتان باشد از کلمه کلیدیای استفاده کنید که برای مخاطب قابل دسترس باشد، پس بخشی از فعالیت شما برمیگردد به این که جستوجو کنید تا دریابید کاربر از کدام کلمه کلیدی بیشتر سرچ استفاده میکند !
برای نوشتن محتوا برنامه ریزی کنید !
اینکه در نوشتن محتوا با برنامه پیشبروید یک امر غیرقابل انکار و حیاتی است.
مقاله کرنر استون یا محتوای بنیادی جزو محتواهای عمیق و دوستداشتنی است که بسیار ارزشمند است، پس برنامهریزی برای این محتوا بسیار مهم است.
همه مواردی که مربوط به فروش، برند، تجارت و کسبوکارتان است در این مقاله جمعآوری میشود و این محبوبترین راه برای ارزشمند کردن تجارتمان است.
سعی کنید محتوای مورد پسند و جذاب درست کنید و از هر لحاظ آن را بررسی کنید، از لحاظ اثر گذاری، هزینه، بازخورد، زمان، مخاطب و هرچیز دیگری تا بتوانید با یک برنامه ریزی مناسب بهترین نتیجه را داشته باشید.
حالا وقته نوشتنه !
بعد از تحقیق، برنامه ریزی و آسیبشناسی موضوع، نوبت به پیاده کردن محتوا میرسد.
مطمئن شوید محتوایتان مناسب کاربر باشد و مخاطب به آن علاقهمند گردد.
در این مقاله علاوهبر توجه به مسائل و مشکلات مشتری باید اطلاعاتی از برند خودمان را در آن بگنجانیم تا مخاطب با ما آشنا شود.
خیلی در نوشتن محتوایتان دقت کنید، طوری بنویسید که به طور مناسبی معتبر به نظر برسد و به سایتهایی با قدرت دامنه بالا لینکدهی کنید.
نکات مربوط به نوشته مانند انتخاب کلمهکلیدی مناسب و پراکندگی آن و رعایت نکات نگارشی بسیار مهماند پس حتماً به این موارد نیز توجه داشته باشید.
به جذابیت بصری محتوا، رنگ بندی، عکسها، تیترها و غیر توجه کنید، آنقدر محتوا را زیبا بنویسید که مخاطب از خواندن سیر نشود و در آخر محتوا را برای دیگران هم ارسال کند.
حواستون به بهینهسازی محتوا باشه !
تمام نکات مربوط به سئو محتوا را رعایت فرمایید، مثل استفاده به جا از کلمه کلیدی، استفاده از نامک و عنوان و حتی توضیحات متای مناسب و هر چیزی که بر سئو سایت موثر است.
البته ما تمام این موارد را به طور کامل در مقالههای متعدد برایتان شرح دادهایم که با مطالعه آنها تمام اشکالات نوشتهتان را رفع میکنید.
اگر هم به هرعلت شرایط تولید مقاله کرنر استون را ندارید آن را به آرانیکوب بسپارید.
محتوات رو تبلیغ کن !
از هر راهی که فکر میکنید به دیده شدنتان کمک خواهد کرد بدون تردید استفاده کنید.
همیشه لازم به پرداخت هزینه نیست! پس با زیرکی از خیلی از هزینههای اضافی میتوانید چشمپوشی کنید.
با استفاده از تاکتیکهای مختلف کاربر را مشتاق کنید تا شما را دنبال کند مثلاً با دریافت ایمیل او اطلاعات جدید را به گوشش برسانید!
از فضای مجازی و فعالیتهای مربوط به بازاریابی هم حتماً استفاده کنید، از این راه میتوانید مخاطبانتان را افزایش دهید و کسانی که همسو با شما در حال حرکت هستند را شناسایی کنید.
هدفمند لینکدهی کنید !
لینکدهیهایی که در محتوایتان انجام میدهید بهتر است در جهت راحتی کاربر باشد، به طور مثال در بین مطالبتان بنر قرار ندهید زیرا باعث حواس پرتی یا کلافگی بازدیدکننده میشود، به جای آن در آخر محتوا از بنر استفاده کنید.
یا میتوانید در آخر مقالههایتان برای دسترسی آسانتر به دیگر مقالهها لینکدهی کنید تا مخاطب به راحتی پس از خواندن این مطلب، مطالب دیگرتان را مطالعه کند.
فراموش نکنید حتماً به شبکههای اجتماعی خود لینک دهی کنید تا مخاطب شما را همیشه دنبال کند.
محتوات رو آپدیت کن !
گوگل محتوای تروتازه و آپدیت را که با موضوعات روز هماهنگ باشد را بسیار میپسندد.
بهروزرسانیهای متعدد و منظم به گوگل میفهماند شما همواره به بهروز بودن محتوایتان اهمیت میدهید.
محتوای پایه، محتوایی است که همواره باید بروز شود.
اگر محصولی را قرار دادهاید همواره چک کنید قیمتها و اطلاعات در دسترس و دقیق باشند.
چند وقت یکبار حواستان به صفحات و لینکها باشد تا لینک شکسته و صفحات قدیمی نداشته باشید.
گاهی رنگ، فونت، سبک نوشتهها را تغییر بدهید خالی از لطف نیست!
همیشه پشتیبانی سریع را در صفحاتتان قرار دهید که اگر مشکل ناگهانی به وجود آمد، کاربر به سرعت بتواند رفع مشکل کند.
مشکلات فنی رو رفع کنید !
اینکه رتبه خوب کسب کنید بسیار به داشتن و نداشتن مشکلات فنی بستگی دارد! پس اگر با مشکلی در سایت برخوردید به سرعت آن را رفع کنید.
خزندههای گوگل ضعفهای سایت را به سرعت درک و گزارش میکنند و این باعث افت شدید وبسایتتان میشود.
حالا دیگه محتوات آمادس !
با اجرای تمام نکات بالا محتوای شما آماده است برای ارائه که هم مورد علاقه مخاطب و هم مورد علاقه گوگل است .
اگه نمیدونی مقالهات رو چطوری بنویسی یا سئو کنی آرانیکوب برات انجام میده 🙂
جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:
۰۲۱-۲۸۴۲۸۶۷۶ برای تماس مستقیم
۰۹۰۳۸۴۸۱۰۱۲ (فقط چت واتس اپ)
ایمیل: info@aranikweb.ir