فروشگاه اینترنتی قوی داشته باشیم / مجوزهای مورد نیاز برای طراحی فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی قوی داشته باشیم / مجوزهای مورد نیاز برای طراحی فروشگاه اینترنتی 800 520 آرانیک وب

سلام! شما جزو افرادی هستید که میخواهید یک فروشگاه اینترنتی برای خود ایجاد کنید؟

اصلا نگران نباشید.

دریافت مجوز برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی بر خلاف تصور همه اصلا کار سختی نیست و شما به سادگی میتوانید مجوز های کسب و کار مورد نیاز را دریافت کنید.

 

در این مقاله ما قصد داریم تا شما را به سادگی با نحوه دریافت مجوز ها برای طراحی فروشگاه اینترنتی آشنا کنیم.

 

به چه نوع سایت هایی فروشگاه اینترنتی گفته می شود؟

وب سایت های اینترنتی انواع مختلفی دارند به عنوان مثال:

وب سایت های خدماتی و وب سایت های تبلیغاتی و وب سایت های شرکتی و وب سایت های تولیدی و …

از انواع وب سایت هایی هستند که به وب سایت های فروشگاهی یا همان فروشگاه های اینترنتی معروف هستند

و امروزه بین کاربران بازدید بیشتری دارد و بازار درآمدی آن ها بد جور در حال رشد است.

همه کاربران درباره فروشگاه های اینترنتی میدانیم که همانند اسمشان محصول را به صورت اینترنتی خریداری میکنید.

محصولاتی که در این نوع فروشگاه ها به فروش میرسد تنوع بالایی دارد در این فروشگاه ها انواع لباس ، مواد غذایی ، خوراکی ، لوازم آرایشی ، لوازم الکترونیکی ، لوازم پزشکی ، کتاب ، فایل ، آلبوم موسیقی و … به فروش میرسد.

امکانات فروشگاه اینترنتی با توجه یه سیاست های کاری نسبت به هر مجموعه متغییر می باشد.

برای طراحی و ساخت سایت فروشگاهی حرفه ای مراحل اخذ مجوز چیست؟

نماد اعتماد (اینماد، نماد الکترونیک):

ما برای دریافت اعتبار از اینماد میتوانید از طریق درگاه اینترنتی enemad.ir برای دریافت نماد اعتماد اقدام کنیم.

مدت زمان این مجوز یک سال می باشد.

به بیان دیگر سایت شما تنها تا یک سال توسط نماد اعتماد مورد تایید میباشد و فروشگاه های اینترنتی باید برای تمدید این نماد سه هفته قبل از تمام شدن اعتبار اینماد برای تمدید اقدام کنند.

تمدید شدن نماد نیاز به یک پارامتر مهم دارد اگر شما یک سال هیچ گونه تخلفی مرتکب نشده باشید

فروشگاه شما مورد تایید اینماد بوده و نماد شما تمدید می شود.

دریافت نماد اعتماد برای طراحی فروشگاه اینترنتی ضروری است و این نماد اعتماد باید برای هر سایت خریداری شود.

جرایمی که در زمینه کسب و کار های اینترنتی و خرید و فروش های اینترنتی در چند سال اخیر اتفاق افتاده است

قانون گذار را به این فکر انداخت که بتواند یک سری استاندارد و نشانی برای تایید امنیت سایت و تایید خرید های سایت ایجاد نماید.

(مقاله ی امنیت سایت آرانیک وب را از اینجا مطالعه کنید.)

نماد اعتماد یا همان اینماد مانند یک مجوز از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیک به فروشگاه های اینترنتی و کسب و کار های اینترنتی با در نظر گرفتن یک سری شرایط و پارامتر های مهم مرکز توسعه تجارت الکترونیک به کسب و کار های معتبر اعطا می شود.

بهترین زمان اقدام برای نماد اعتماد همزمان با طراحی سایت و راه اندازی سایت میباشد.

شما هنگام طراح سایت میتوانید از طرق سایت enemad.ir برای دریافت نماد اعتماد اقدام نمایید.

 

امنیت در خرید اینترنتی از فروشگاه اینترنتی با enamad

امنیت در خرید اینترنتی از فروشگاه اینترنتی با enamad

 

در صورتی که برای دریافت نماد اعتماد برای فروشگاه اینترنتی خود اقدام کردید.

در ابتدا شما هزینه بسیار نا چیز برای تعهد نامه ها و پست پرداخت میکنید.

اما پس از زمانی که شما نماد اعتماد را بر روی فروشگاه اینترنتی خود قرار دهید.

هزینه های اضافی بابت تمام پیگیری ها اعمال تنظیماتی که روی سایت انجام می شود را پرداخت میکنید.

بهتر است بدانید که دریافت این نماد بسیار ساده است.

نماد های اعتماد از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به چند گروه تقسیم شده است که در ادامه به انواع آن ها میپردازیم.

نماد موقت . نماد دائم یک ستاره . نماد دائم دو ستاره

نماد موقت : در این قسمت فروشگاه اینترنتی شما با حداقل معیار های تعیین شده برای گروه فروشگاه های اینترنتی ارزیابی میشود و در صورت موفق بودن نماد به شما تعلق میگیرد.

نماد دائم یک ستاره: بعد از نماد موقت، بررسی فروشگاه اینترنتی شما جهت دریافت نماد دائم یک ستاره آغاز می شود.

در این مرحله نیاز است که فروشگاه اینترنتی شما تایید شود .

نماد دائم دو ستاره: فرایند دریافت این نماد هم مثل دریافت نماد دائم یک ستاره است و این نماد تفاوتی که با نماد دائم یک ستاره دارد این است که شما باید گواهی امنیتی SSL را بر روی دامنه ی فروشگاه اینترنتی خود نصب کنید .

شما پس از مطالعه کامل و بررسی های لازم میتوانید از طریق سایت enemad.ir برای دریافت اینماد یا نماد اعتماد اقدام نمایید .

مجوزهای اختصاصی کسب و کارهای آنلاین

این مجوز ها همان مجوز های کتبی است که برای گروه صنفی گرفته میشود .

به عنوان مثال برای فروش محصولات فرهنگی مثل کتاب و … به مجوز وزارت ارشاد نیاز دارید ،

برای محصولات حوزه سلامت و درمان به مجوز وزارت بهداشت و درمان به طور کلی هر صنفی به پروانه اختصاصی همان صنف یا اتحادیه می باشد.

پس الان کاملا واضح است که سایت های دیگری مانند سایت های شرکتی و شخصی شما نیازی به دریافت پروانه کسب و کار یا نماد اعتماد الکترونیکی ندارند .

این نوع مجوز ها کاملا به صنف و نوع کسب و کار شما بستگی دارد.

ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی

ستاد ساماندهی به مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال فرهنگ و ارشاد اسلامی وابسته می باشد که اینکار برای احراز هویت سایت های اینترنتی کشور می باشد .

اگر شما در این پایگاه ثبت نام کنید به راحتی از فیلتر شدن های احتمالی جلوگیری می کنید .

کسب رضایت و اعتماد ما توسط کاربران یک امر بسیار مهم است .

یکی از مواردی که سبب میشود تا کاربران به شما بیشتر اعتماد کنند قرار گرفتن لوگوی سازمان در وب سایت شما می باشد.

بعد از ثبت نام و دریافت تایید توسط سازمان میتوانید لوگو را دریافت کنید

و همچنین به زودی وب سایت هایی که در این سامانه ها ثبت نامی انجام نداده اند مجبور به ثبت نام در این سامانه میشوند.

نشان این سامانه هم مانند نماد اعتماد الکترونیک به صورت موقت و دائمی برای فروشگاه های اینترنتی صادر می شود.

نشان موقت زمانی به سایتی داده میشود که شما در سامانه ثبت نام کرده اما هنوز صلاحیت شما در حال بررسی می باشد.

اما مدت زمان اعتبار دائم در این سامانه ۶ ماه می باشد.

زمانی شما میتوانید نشان دائمی را از سازمان دریافت کنید،

که اطلاعات شما با اطلاعات ثبت نامی در سازمان مطابقت داشته باشد و فعالیت شما مطابق با فعالیت شرکت یا حوزه کاری باشد.

 

سامانه جامع رسانه های کشور:

با افزایش رسانه های آنلاین و افزایش نیاز متقاضیان برای دریافت امتیاز انتشار نشریات از طرفی معاونت مطبوعات و اطلاع رسانی باید به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست اخذ مجوز بدهید.