عواملی که رعایتشون موفقیت فروشگاه اینترنتیتون رو تضمین میکنه!

عواملی که رعایتشون موفقیت فروشگاه اینترنتیتون رو تضمین میکنه! 800 520 آرانیک وب

سلام با سری مقالات خودمونی در خدمت شما دوستان عزیز هستم من علی کربلایی هستم و قراره تمامی مقالاتی که ما می‌نویسیم به‌دور از هجویات و اضافه گویی باشه

این‌بار می‌خواهیم در مورد عوامل مهم موفقیت یک فروشگاه اینترنتی تو تجارت الکترونیک صحبت کنیم، موضوعی که خیلی از کسایی که وارد این حوزه می‌شن درگیرش میشن و خیلی از افرادم هستن که تلاش کردن و نتیجه نگرفتن می‌خوایم ببینیم چرا این دوستان نتیجه نگرفتن و بعد چه کارهایی بکنیم تا یک فروشگاه اینترنتی موفق داشته باشیم. اگه فروشگاه اینترنتی دارید ولی فروش‌تون کمه، اگر فروشگاه اینترنتی دارید ولی اصلاً فروشی ندارید و اگر دوست دارید که وب‌سایت شما به یکی از موفق‌ترین وب‌سایت های فروشگاه اینترنتی تبدیل بشه این مقاله برای شما نوشته شده.

یک فروشگاه اینترنتی اگر استراتژی مناسبی داشته باشه می‌تونه موفق بشه بااین‌حال هشتاد درصد فروشگاه‌های اینترنتی دچار ورشکستگی می‌شن البته هر شغلی ویژگی‌های خاص خودش رو داره ولی اگر المان‌های موفقیت این کار رو رعایت نکنیم، شکست وب‌سایت شما کاملاً حتمی هستش، پس باید حتماً شما به‌روز باشید و عواملی رو که باعث موفقیت شما توی تجارت الکترونیک میشه رو بخوبی بدونید.

همیشه وقتی تو ذهن‌مون خیال یک فروشگاه اینترنتی گذر می‌کنه یاد فروشگاه دی‌جی‌کالا می‌افتیم دی‌جی کالا از نظر همه ایرانی‌ها ایده‌آله و دوست دارند که یک فروشگاه اینترنتی مثل اون داشته باشن باید بیاییم بررسی کنیم ببینیم چرا اینقد این فروشگاه اینترنتی موفقه و چه المان‌هایی رو رعایت کرده تا به این موفقیت رسیده، به نظر خود منم جالبه که بدونم چه سازوکاری رو رعایت کرده تا به این موفقیت خوب رسیده، بیان با هم ادامه مقاله رو بخونیم و ببینیم که چه کارهایی باید انجام بدیم تا ما هم مثل اون خیلی موفق قوی و پیروز جلو بریم…

ظاهر یک فروشگاه اینترنتی موفق باید چه جوری باشه؟

اگه فروشگاه‌های اینترنتی موفق یه بررسی کنید که البته دیگه نیازی نیست من بررسی کردم و قرار که تو این مقاله بهتون بگم، ظاهرشون کاملاً ساده هستش و همه چی سر جای خودش قرار گرفته هیچ چیز اضافه ای هم شما توی وب‌سایت نمی‌بینید، اگر دنبال محصولی باشید براحتی می‌تونید پیداش کنید پس شمام حواس‌تون باشه که توی فروشگاه اینترنتیتون برای اینکه به موفقیت برسه باید همه چیز سر جای خودش باشه از رنگ‌ها و طرح‌های شلوغ استفاده نکنید سعی کنید که وب‌سایت شما هر چه تمام‌تر ساده باشه.

خودتونو بزارید جای مشتری،مشتری دوست داره چه‌جوری باشه تا باهاش راحت کار کنه؟!. دوست داره المان‌ها و محصولاتتون کجا باشه تا درست اون‌ها را ببینید و بهترین دسترسی ممکن رو داشته باشید؟!

برای این‌که بابت انتخاب و طراحی خیالتون راحت باشه زحمت بکشید برید ده تا از وب‌سایت های فروشگاه اینترنتی موفق را جستجو کنید (دقت کنید کنید گفتم ۱۰ تا کمتر نه حتما حداقل ۱۰ تا پیدا کنید) پیداش می‌کنین و صفحاتشون رو باز کنید و ببینید که اون‌ها چطوری سادگی را رعایت کردند و چطوری همه المان‌ها در دسترسه، ایده از اون‌ها بردارید و توی طراحی وب‌سایتتون استفاده کنید، تاکید من روی این قسمت بسیار زیاده چون که ظاهر سایت مهم‌ترین و شاخص‌ترین المان یک فروشگاه اینترنتی موفق هستش!

توضیحات محصول توی یک فروشگاه اینترنتی موفق به چه صورته؟

توی فروشگاه اینترنتی موفق توضیحات محصول به‌صورت کامله ولی هجویات تو این توضیحات کامل جایی نداره محصول همون چیزیه که هستش نشون داده می‌شه و تمامی مسائل ریزی که باید مشتری اون رو بدونه داخل یک فروشگاه اینترنتی موفق یعنی درواقع داخل توضیحات محصولش باید حتماً درج بشه، اینو یادتون باشه که بررسی کنید و درواقع اون محصول رو که قراره داخل وب‌سایت تون بزارید توضیحات و بررسیش رو از سایت های مختلف دیگه چک بکنید و چکیده‌ای از اون هارو بنویسید تحت هیچ شرایطی کپی نکنید چون که کپی کردن باعث سقوط وب‌سایت شما می‌شه.

لحن گفتاریتون توی توضیحات محصول باید ساده و روون باشه، جوری نباشه که کلمات سنگین و غیر قابل هضم داشته باشه و مخاطب با خوندن اون به فکر فرو بره، اگر مخاطب شما حس بکنه که حرف شما رو توی وب‌سایت نمی‌فهمه و توضیحاتی که برای ارائه محصول تون نوشتین رو متوجه نمی‌شه خیلی راحت از وب‌سایت شما خارج می‌شه و هیچ خریدی رو انجام نمی‌ده چون متوجه نشده که محصولی رو که می‌خواد مناسبش هست یا نه! شما باید به نحوی بنویسید که هر فردی با کمترین سواد ممکنه بتونه منظور شما رو متوجه بشه پس حتماً یادتون باشه یکی از المان‌های مهم برای موفقیت در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی اینه که بدونید با مخاطب چون از طریق متن بخوبی صحبت کنید.

حتماً توی محصولی که داخل وب سایت تون می‌ذارید نقاط قوت و نقاط ضعفش رو هم بیارید که اگر مشتری به هر دلیل نخست کل محتوا رو بخون فقط با خوندن این قسمت متوجه بشی که به کارش میاد یا نه

قیمت محصولات در یک فروشگاه اینترنتی موفق به چه صورت

این المان دیگه خیلی توضیحش واضحه و نیازی نیستش که من زیاد توضیح بدم از نظر مشتری هر چقدر قیمت مناسب‌تر باشه شما یک فروشگاه اینترنتی موفق و بهتری هستید پس سعی کنید قیمت ها تون کاملاً رقابتی باشه و به نحوی باشه که از بقیه فروشگاه‌هایی که دارند همون محصول رو می‌فروشن شما ارزون‌تر بدید حتی شده یه مقدار خیلی کم تخفیف رو هم بذارید روی قیمت‌ها تون یادتون نره مردم دوست دارند که تخفیف بگیرد و براشون این کار لذت‌بخشه، حس می‌کنند مقداری از پولشان را توسط این تخفیفی که شما دادین نجات دادن، پس حواس‌تون به این قسمت باشه روش تمرکز کنید می‌دونم که ممکنه سودتون بیاد پایین ولی به این نکته توجه کنید که موفقیت شما در گرو همین استراتژی های ریز و ظریفه.

البته یادتون باشه قیمت هاتون و بیش از حد پایین نیارید که مشتری حس کنه جنسی قراره بهش بفروشید است اصل نیست! سعی کنید قیمت‌ها رو رقابتی بذارید در حد نهایتاً تا پنج درصد اختلاف قیمت با محصولات مشابه که توی فروشگاه های اینترنتی دیگه فروخته می‌شه باشه.

درج نظرات در یک وب‌سایت فروشگاه اینترنتی موفق به چه صورت

تو فروشگاه‌های اینترنتی موفق نظرات مشتریان خودشون رو بدون هجویات و هجویات درج می‌کنند این خیلی مهمه که مشتری بتونه خیلی راحت نظرات خودش رو داخل وب‌سایت شما درج کنه، نظرات مثبت و منفی رو حتماً بزارید تا مشتری بدونه که شما کاملاً بی‌طرف هستید البته این روهم بگم نظرات مثبت رو هم ازشون تقدیر و تشکر کنید و نظرات منفی هم پاسخ‌گو باشید این خیلی مهمه اگر کسی داخل وب‌سایت شما کامنت می‌ذاره نظر می‌ده و یا به پشتیبانی آنلاین شما پیامی می‌ده شما سریعاً پاسخ‌گو باشید و کارش رو راه بندازید،توجه به این نکته به مشتری شما یادآوری می‌کنه که شما به‌روز هستید سریع وب‌سایت تون رو چک می‌کنید و یک وب‌سایت فعال هستید

پشتیبان توی یک وب‌سایت فروشگاه اینترنتی موفق به چه صورت

سه فاکتور تحویل سریع کالا به مقصد، گارانتی برای تعویض کالای معیوب و پاسخ‌گویی و پشتیبانی ۲۴ ساعت یکی از مهم‌ترین عواملی هستش که باعث می‌شه شما پشتیبانی خوب و موفقی داشته باشید مشتریان شما دوست دارند که پشتیبانی شما به همین صورت باشه چون که رودررو محصول را از شما نخریدند اگر کار شما سریع به مقصد برسونید خوش‌قولی خودتون رو نشون دادید بحث گارانتی که برای تعویض کالاهای معیوب گذاشتین باعث جلب اعتماد مشتری شما می‌شه و باعث می‌شه که مجدد از وب‌سایت شما خریداری کنید پاسخ‌گویی و پشتیبانی ۲۴ ساعت هم باعث می‌شه که خیال مشتری بابت شما راحت باشه و این حس بهش دست می‌ده که اگرچه که رودررو محصولی را خریداری نکرده ولی هربار که با شما تماس بگیر و یا پیامی بده کسی هس که پاسخ‌گوی اون باشه.

پشتیبانی شما باید به نحوی باشه که خیال مشتری راحت باشه از این‌که اگه هر لحظه به شما نیاز داشت و یا مشورت مشاوره‌ای می‌خواست شما باید در دسترس باشید خیالش بابت این باید راحت باشه که اگه محصولی خرید که به هر دلیلی خراب بود و یا مشکل داشت شما اون رو ازش می‌پذیرید و این باعث می‌شه که توی دلش زمانی که قراره پشت درگاه بانکی است و پولم پرداخت بکنه با خیال راحت این کار رو انجام بده و بابت کارش اطمینان داشته باشه.

سیستم درگاه پرداخت یک فروشگاه اینترنتی موفق باید به چه صورتی باشه

وقتی حرف از درگاه اینترنتی و پرداخت پول میاد خیلی از مشتریان یاد و خاطره کلاهبرداری‌های اینترنتی توی ذهن‌شون تداعی می‌شه و اهمیتش براشون خیلی مهمه به این نکته توجه داشته باشید که از درگاه‌های معروف و امن استفاده کنید سعی کنید سبد خریدتون کاملاً واضح باشه و ریز صورت‌حساب داخلش درج شده باشه و مشتری بتونه اونو راحت ببینه در صفحه پرداخت سبد خرید سعی کنید سادگی و روان بودن وب‌سایت درج بشه و هر چیزی که مشتری رو سردرگم میکنه داخل این قسمت نذارید نکته بعدی که باید بش توجه بکنید هزینه جانبی پرداخته.

حواس‌تون باشه که هزینه‌های جانبی پرداختتون زیاد نباشه چون که مردم دوست ندارند هزینه اضافی برای محصولی که خریدن پرداخت کنن فقط سعی کنید همون مالیاتی که قانونی هستش رو روی محصولتون اعمال کنید و حتماً بزرگ و خوانا درج کنید که این هزینه اضافی بابت مالیات هستش.

ارسال محصولات و بسته‌بندی یک فروشگاه اینترنتی موفق به چه صورت

تو قسمت قبلی من بهتون گفتم که محصولات رو سریع و زود به دست مشتریاتون برسونید حالا وقتی محصول و بسته‌بندی می‌کنید باید این بسته‌بندی جوری باشه که حس خوبی رو به مشتری شما القا کنه در واقع این روش هرچند تأثیراتش دیرهنگامه ولی تو خرید های بعدی خیلی به شما کمک می‌کنه اگه بسته‌بندی مناسب و خوشگل و زیبا باشه مشتری شما حس خوبی بهش دست می‌ده و سعی می‌کنه تو دفعات بعدی هم از وب‌سایت شما خریداری کنه اگر هم سیستم ارسال دارید و کارمندی که بسته رو تحویل می‌ده به مشتری تون حتماً بهش تاکید کنید که اخلاق و رفتار خوبی داشته باشه و مشتری‌مداری رو در درجه اول رعایت کنن.

روند خرید تو یک فروشگاه اینترنتی موفق به چه صورته

روند خرید فروشگاه‌های اینترنتی موفق خیلی ساده است از ابتدا تا انتها چند مرحله‌ای کوتاه داره و همه چیز روشنه و هیچ ابهامی رو برای مشتری نمی‌زاره، اگرم جایی به مشکل بخوره فوراً پشتیبانی مشکلش رو رفع می‌کنه پس شما هم باید این نکته را توجه داشته باشید که وب‌سایتتون خیلی ساده باشه از اضافه کردن مراحل بیهوده خودداری کنید و سعی کنید تا جایی‌که می‌تونید کار رو برای مخاطبتون ساده کنید.

اگه مقاله بالا رو بخوبی خونده باشید به این نکته رسیدین که سادگی توی یک فروشگاه اینترنتی موفق حرف اول رو می‌زنه اگه مواردی رو که گفتم شما رعایت کنید این تضمین رو به شما می‌دم که تا هشتاد درصد موفقیت فروشگاه اینترنتی شما تضمینه و خیالتون راحته که فروشگاه شما به فروش قطعی خودش خواهد رسید.