سئو تکنیکال مهم تر است یا بازاریابی محتوایی

سئو تکنیکال مهم تر است یا بازاریابی محتوایی ؟

سئو تکنیکال مهم تر است یا بازاریابی محتوایی ؟ 800 520 کارشناس محتوا1
سئو تکنیکال مهم تر است یا بازاریابی محتوایی ؟Reviewed by نرگس کاوه on Jun 1Rating: 4.0سئو تکنیکال مهم تر است یا بازاریابی محتوایی ؟سئو تکنیکال راهی برای بهینه سازی موتور های جستجوگر تا آن ها بتوانند محتوای شما را بهتر درک کنند. سئو تکنیکال می تواند راهی برای بهبود تجربه کاربری باشد.

می دونید سئو تکنیکال چیه؟ بازاریابی محتوا چطور؟ از اهمیت هرکدام از آن ها اطلاع دارید؟ به نظر شما، برای یک وب سایت سئو تکنیکال مهم تر است یا بازاریابی محتوا؟

ما در این مقاله سعی داریم تا بازاریابی محتوا و سئو تکنیکال را به صورت جداگانه به شما توضیح دهیم، و توضیح دهیم که کدام یک از این دو می‌تواند برای وب سایت شما مهمتر باشد.

پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

 سئو تکنیکال یا سئو فنی چیست و چه اهمیتی دارد؟

اگر بخواهیم به شما یک تعریف ساده از سئو تکنیکال بگوییم.

سئو تکنیکال راهی است برای بهینه سازی موتور های جستجوگر تا آن ها بتوانند محتوای شما را بهتر درک کنند.

سئوی فنی به بهینه سازی وب سایت و سرور اشاره دارد که به خزنده های موتورهای جستجو کمک می کند تا وب سایت شما را به طور مؤثر خزیده و ایندکس کنند .(برای بهبود رتبه های ارگانیک) = یعنی به طور طبیعی

فهرست فنی جستجوگرها

موتورهای جستجو در نتایج جستجو ترجیح می دهند به وب سایت هایی که مشخصات فنی خاصی را نشان می دهند.

به عنوان مثال اتصال ایمن ، طراحی پاسخگو یا زمان بارگذاری سریع – و سئو فنی کارهایی است که شما باید برای اطمینان از وب سایت خود انجام دهید.

در زیر یک لیست چک از مراحل مهمی که می توانید برای اطمینان از سؤال از تکنیکال فنی خود استفاده کنید، پیدا خواهید کرد. 

با رعایت این دستورالعمل ها، می توانید اطمینان حاصل کنید که امنیت و ساختار سایت شما انتظار الگوریتم های موتور جستجو را برآورده می کند و براساس آن در نتایج جستجو پاداش می گیرد.

۱٫ از SSL استفاده کنید.

Secure Sockets Layer – SSL – یک فناوری امنیتی است که یک لینک رمزگذاری شده بین یک سرور وب و یک مرورگر ایجاد می کند. می توانید سایتی را با استفاده از SSL نسبتاً آسان مشاهده کنید: URL وب سایت به جای “http: //” با “https: //” شروع می شود.

در سال ۲۰۱۴ ، گوگل اعلام کرد که می خواهند “HTTPS را در همه جا” مشاهده کنند، و وب سایت های امن HTTPS را به نتایج جستجو به غیر ایمن ترجیح می دهد.

بنابراین ، در صورت امکان ، امنیت سایت شما منطقی است و این کار با نصب یک گواهی SSL در وب سایت شما قابل انجام است ، اگرچه بیشتر سازندگان برتر وب سایت اکنون بصورت پیش فرض SSL را دارند. 

۲٫ اطمینان حاصل کنید که سایت شما سازگار با تلفن همراه است.

طراحی وب سایت “پاسخگو” یا ریسپانسیو به طور خودکار خود را تنظیم می کند تا بتوان در هر دستگاه به راحتی بخواند.

گوگل در مورد این واقعیت که داشتن یک سایت پاسخگو توسط الگوریتم های خود یک سیگنال رتبه بندی بسیار مهم محسوب می شود ، واضح است .

۳٫ سرعت سایت خود را بالا ببرید.

موتورهای جستجو سایت هایی را که سریع بارگذاری می شوند ترجیح می دهند:

سرعت صفحه به عنوان یک سیگنال مهم رتبه بندی در نظر گرفته می شود.

چندین روش برای سرعت بخشیدن به سایت خود وجود دارد:

  • از میزبانی سریع استفاده کنید  .
  • از ارائه دهنده سریع DNS (‘سیستم نام دامنه’) استفاده کنید
  • “درخواست های HTTP” را به حداقل برسانید – استفاده از اسکریپت ها و افزونه ها را به حداقل برسانید
  • به جای چندین شیوه نامه CSS یا درون خطی CSS از یک صفحه سبک CSS استفاده کنید (کدی که برای گفتن نحوه نمایش وب سایت به مرورگر وب سایت استفاده می شود)
  • اطمینان حاصل کنید که پرونده های تصویر تا حد ممکن کوچک هستند (بدون اینکه زیاد پیکسل شوند)
  • صفحات وب خود را فشرده کنید (این کار با استفاده از ابزاری به نام GZIP انجام می شود )
  • کد سایت خود را به حداقل برسانید – از هرگونه فضای غیر ضروری ، شکسته شدن خط یا تورفتگی در HTML ، CSS و Javascript خود خلاص شوید ( برای کمک به این موضوع به صفحه Minify Resources Google مراجعه کنید).

۴٫ رفع مشکلات محتوای تکراری.

محتوای تکراری می تواند برای کاربران گیج کننده باشد (و الگوریتم های موتور جستجو).

همچنین می تواند برای دستکاری در رتبه بندی جستجو یا به دست آوردن ترافیک بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.

در نتیجه موتورهای جستجو علاقه ای به این امر ندارند و گوگل و بینگ به وب مسترها توصیه می کنند هرگونه محتوای تکراری را که پیدا می کنند برطرف کنند و به محتوای یونیک توجه می کنند.

می توانید مسائل مربوط به مطالب تکراری را توسط موارد زیر حل کنید:

  • از انتشار چندین نسخه از صفحه یا پیام CMS خود جلوگیری کنید (به عنوان مثال ، با غیرفعال کردن شناسه جلسه در جایی که برای عملکرد وب سایت شما حیاتی نیست و خلاص شدن از نسخه های سازگار با چاپگر از محتوای شما).
  • با استفاده از عنصر پیوند کانونی به موتورهای جستجو اجازه دهید نسخه اصلی محتوای شما را در کجا جستجو کنند.

۵- یک نقشه سایت XML ایجاد کنید.

نقشه سایت XML یک فایل که کمک می کند تا موتورهای جستجو به درک وب سایت خود را در حالی خزنده در آن برسند.

شما می توانید از آن به عنوان یک “نقشه راه جستجو استفاده کنید.

همچنین شامل اطلاعات مفیدی در مورد هر صفحه در سایت شما ، از جمله:

  • وقتی آخرین صفحه تغییر یافت؛
  • چه اولویتی در سایت شما دارد؛
  • هر چند وقت یکبار به روز می شود.

نقشه سایت عبارت است از مجموعه صفحات وب سایت شما به همراه برخی از جزئیات که به روبات های موتور های جستجوگر کمک می کند که راحت تر وب سایت شما را آنالیز کنند.

به عبارتی دیگر اگر شما می خواهید صفحه ای از وب سایتتان در صفحه SERP موتور های جستجوگر قرار بگیرد.

باید آن صفحه را در نقشه سایت XML قرار دهید.

۶٫ فعال کردن AMP را در نظر بگیرید.

AMP یک پروژه پشتیبانی شده توسط Google است که هدف آن تسریع در تحویل محتوا در دستگاه های تلفن همراه از طریق استفاده از کد ویژه ای به نام AMP HTML است.

نسخه های AMP صفحات وب شما به سرعت در دستگاه های تلفن همراه بارگیری می شوند.

 آنها این کار را با سلب کردن مطالب و کد شما به  متن ، تصاویر و فیلم ها را دست نخورده اما غیرفعال اسکریپت ها ، نظرات و فرم ها می گذارند.

از آنجا که آنها بسیار سریع بارگیری می شوند، نسخه های AMP صفحات به احتمال زیاد توسط کاربران شما خوانده می شوند و به اشتراک گذاشته می شوند، افزایش زمان ماندن و تعداد بک لینک هایی که به محتوای شما اشاره می کنند.

همه چیزهای خوب از دیدگاه SEO. علاوه بر این، Google گاهی اوقات در نتایج جستجو، صفحات AMP را در چرخ فلک ها برجسته می کند و یک جستجوی مهم به شما می دهد.

۷- نشانه گذاری داده های ساختار یافته را به وب سایت خود اضافه کنید.

داده های ساختار یافته چیست؟

داده های ساختار یافته مانند RDF و JSON-LD به موتور های جستجوگر مانند گوگل کمک می کند تا کلماتی که در متن محتوای خود استفاده می کنید را راحت تر تفسیر کنند.

موتور های جستجوگر با استفاده از این داده های ساختار یافته، می توانند نتایج بهتری را به بازدیدکنندگان نمایش دهند، و اگر شما با استفاده از سئو تکنیکال چنین داده هایی را ایجاد کنید.

احتمال بیش تری وجود دارد تا بتوانید رتبه قابل قبولی در صفحه نتایج کسب کنید.

نشانه گذاری داده های ساختاری کدی است که شما به وب سایت خود اضافه می کنید تا موتورهای جستجو به درک بهتر مطالب موجود در آن کمک کنند. این داده ها می توانند به موتورهای جستجوگر کمک کنند تا سایت شما به طور مؤثر بهینه شود و نتایج مرتبط تری را ارائه دهد.

داده های ساختاری

علاوه بر این، داده های ساخت یافته با اضافه کردن “بخش غنی” ، نتایج جستجو را بهبود می بخشد.

برای مثال، می توانید از داده های ساختاری شده برای اضافه کردن رتبه های ستاره یا اسکیما به بررسی ها استفاده کنید.

از آنجا که آنها از نظر بصری جذاب تر هستند و اطلاعات فوری را برای جستجوگرها برجسته می کنند، این نتایج پیشرفته می تواند نرخ کلیک شما (CTR) را بهبود بخشد و باعث ایجاد ترافیک اضافی به سایت شما شود.

از آنجا که سایت هایی که دارای نتایجی با CTR های بالاتر هستند، عموماً برای ترجیح رفتار در موتورهای جستجو در نظر گرفته می شوند، ارزش افزودن داده های ساخت یافته به سایت خود را دارد.

۸- سایت خود را با کنسول جستجوی گوگل و ابزارهای مدیر راه انداز بینگ ثبت کنید.

کنسول جستجوی Google و Bing Webmaster Tools به ترتیب ابزارهای رایگان Google و Microsoft هستند که به شما امکان می دهند وب سایت خود را برای نمایه سازی به موتورهای جستجو خود ارسال کنید.

هنگامی که آماده راه اندازی وب سایت خود هستید ، می بایست نقشه سایت XML (به بالا) مراجعه کنید به هر دو کنسول جستجوی Google و Webmaster Tools تا آنها بتوانند سایت جدید شما را خزنده و شروع به نمایش نتایج حاصل از آن در نتایج جستجو کنند.

این سرویس ها همچنین به شما امکان می دهند تا عملکرد عمومی سایت خود را از یک موتور جستجو آینده نگر نگه دارید و سایر کارهایی که می توانید با این ابزارها انجام دهید شامل موارد زیر است:

  • تست قابلیت استفاده موبایل سایت شما
  • دسترسی به تجزیه و تحلیل جستجو
  • مشاهده لینک دهنده های سایت خود
  • پیوندهای ناخواسته spammy

     

     

     

۹- فابل Robots.txt

Robots.txt یک فایل متنی است که در دایرکتوری Root وب سایت قرار دارد. به عبارتی شما درون این فایل یک دستورالعمل به موتور های جستجوگر می دهید، که چگونه وب سایت شما را بررسی کنند.

یا چه صفحاتی از وب سایت شما را آنالیز کنند. به طور مثال ممکن است شما در وب سایتتان صفحه ای خاص را قرار داده باشید.

که نخواهید آن صفحه خاص توسط روبات های موتور های جستجوگر بررسی شود.

شما با قرار دادن مشخصات آن صفحه، در این فایل متنی به روبات های موتور های جستجوگر می گویید که آن صفحه خاص را بررسی نکنند.

همچنین سئو تکنیکال علاوه بر بهینه سازی موتور های جستجوگر می تواند راهی برای بهبود تجربه کاربری یا UX بازدیدکننده های وب سایت شما باشد.

اما سئو تکنیکال نمی تواند رتبه وب سایت شما را در صفحه نتایج تضمین کند.

یا نمی تواند رتبه وب سایت شما را به سرعت تغییر دهد.

احتمال دارد از خود بپرسید پس اهمیت سئو تکنیکال برای رتبه بندی وب سایت در چیست؟

 سئو تکنیکال می تواند تاثیر خود را در دراز مدت و تاثیری غیرمستقیم بر روی صفحه SERP داشته باشد.

به طور مثال تمامی وب سایت ها سعی می کنند تا استراتژی سئو را رعایت کنند، و محتوای قابل قبولی را به بازدیدکنندگان خود ارائه کنند.

اما چیزی که باعث می شود یک وب سایت در رتبه یک صفحه نتایج قرار بگیرد و وب سایت دیگر در رتبه دوم صفحه نتایج قرار بگیرد، سئو تکنیکال است.

اگر بخواهیم از عناصر دخیل در سئو تکنیکال به شما بگوییم. این عناصر شامل موارد زیر است.

۱۰- تگ های متا

تگ های متا همانند فایل Robots.txt دستورالعملی برای روبات های موتور های جستجوگر هستند.

تگ های متا به موتور های جستجوگر نشان می دهند چه لینک هایی  را برای ارزش گذاری وب سایت شما، اصطلاحا Follow یا NoFollow کنند.

 

بازاریابی محتوا چیست و چه اهمیتی دارد؟

بازاریابی محتوا به معنی به وجود آوردن مطالب مرتبط با کسب وکار و ارزشمند برای معرفی برند شما است.

به عبارتی دیگر در این نوع بازاریابی شما سعی می کنید تا برای محصولات خود با هدف فروش آن ها و معرفی بندتان، محتوا ایجاد کنید.

این نوع بازاربابی آنقدر اهمیت دارد که بیل گیتس در سال ۱۹۹۶ به بازاریابی محتوا، لقب پادشاه بازاریابی را داده است.

در واقع اگر شما محتوای قایل قبولی را نتوانید بر روی سایت خود بارگذاری کنید.

نمی توانید بازدیدکننده ای را به وب سایت خود جذب کنید.

به طور مثال اگر کاربری در گوگل عبارتی را جستجو کند و با سایت شما روبرو شود. و محتوای وب سایت شما برای آن کاربر راضی کننده نباشد.

آن کاربر از سایت شما خارج می شود و به سایت رقیبان کسب و کار شما مراجعه می کند.

برای همین لازم است تا در سایت خود، محتوای با کیفیت به کاربران ارائه کنید. اما بازاریابی محتوا به چه دلایل دیگری اهمیت دارد؟

۱- محتوای با کیفیت می تواند سبب شود که دیگر وب سایت ها به وب سایت شما لینک دهند.

یا به عبارتی دیگر می تواند سبب ایجاد بک لینک برای وب سایت شما شود.

۲- شما در بازاریابی محتوا می توانید از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود درون محتوای وب سایتتان استفاده کنید.

چنین کاری می تواند سبب بهبود سئو وب سایت شما شود.

۳- محتوای با کیفیت برای مدت طولانی می تواند در رتبه ی نخست صفحه نتایج موتور های جستجوگر قرار گیرد.

سئو تکنیکال

سئو تکنیکال

سئو تکنیکال مهم تر است یا بازاریابی محتوا؟

حال با توجه به توضیحات بالا، به نظر شما سئو تکنیکال مهم تر است یا بازاریابی محتوا؟

بگذارید با یک مثال به شما بگوییم که کدام یکی از آن ها مهم تر است.

فرض کنید شما محتوای با کیفیتی را بر روی سایت خود بارگذاری می کنید، اما سرعت لود شدن وب سایت شما بسیار پایین است.

در این حالت بازدیدکننده به دلیل دیر باز شدن صفحه وب سایت شما، تصمیم می گیرد تا از صفحه شما خارج شود.

برای همین نمی توان گفت که اهمیت کدام یک از سئو تکنیکال یا بازاریابی محتوا می تواند بیش تر باشد.

پس اگر شما می خواهید وب سایتی موفق داشته باشید، باید هم بازاریابی محتوا و هم سئو تکنیکال را به خدمت بگیرید. اما کدام یک ارجعیت دارد؟

برای یک وب سایت ارجعیت سئو تکنیکال از بازاریابی محتوا به مراتب بیش تر است.

شما باید در وب سایت خود ابتدا سئو تکنیکال را انجام دهید و سپس بر روی محتوای وب سایت خود کار کنید.

چرا که داشتن محتوای ارزشمند و نبود سئو تکنیکال، نمی تواند برای هیچ وب سایتی موثر باشد.