مشاوره رایگان

۲۸۴۲۸۶۷۶ (۰۲۱)

ریدایرکت چیست ؟

تغییر مسیر و انتقال یک URL به یک URL متفاوت است.

ریدایرکت یا تغییر مسیر یک راه برای ارسال کاربران و موتورهای جستجو به URL های جدید که از همان اول از طرف آنها درخواست شده است.

اگر شما نیاز دارید به خزنده های موتور جستجو اعلام کنید که صفحه، محتوا، URL یا سایت شما نقل مکان کرده و تغییر مسیر داده است، شما باید آنها را بدرستی هدایت کنید.

وضعیت آن تغییر مسیر اهمیت زیادی دارد که به درستی انجام شود و ارزش رتبه بندی که به  url داده شده بود به url  جدید منتقل شود.

این باعث میشود که یه سئو سایت شما به مشکلی نخورد و رتبه سایت در نتایج گوگل افت نکند چون تمام ارزش های آن از نظر سئو به url جدید منتقل میشود.

ریدایرکت چیست و انواع ریدایرکت کدامند؟

  • 301، “به طور دائم منتقل شده” برای SEO پیشنهاد شده است
  • 302، “به طور موقت منتقل شده”
  • تازه کردن متا

ریدایرکت 301 چیست؟

ریدایرکت  301 تغییر مسیر دائمی است (از یک url  به url  دیگر) که بین 90-99٪ از امتیاز لینک (قدرت رتبه بندی) را به صفحه جدید هدایت می کند.

در اغلب موارد، تغییر مسیر 301 بهترین روش برای اجرای تغییرات در یک وب سایت است. شما باید از ریدایرکت 301 برای نشان دادن به خزنده ها استفاده کنید که محتوای شما به طور دائمی منتقل شده است

چه زمانی باید از 301 تغییر مسیر استفاده کنم؟

یک مثال زمانی برای استفاده از تغییر مسیر 301 می تواند باشد اگر شما دامنه ها را عوض کرده اید یا اگر سایت خود را در CMS جدید راه اندازی کرده باشید و ساختار URL شما تغییر کرده است.

ایجاد 301 هدایت برای محتوای قدیمی خود را به اشاره به محتوای جدید به موتورهای جستجو که شما از A به B به خوبی نقل مکان کنید.

این به موتورهای جستجو اجازه می دهد که سیگنال های رتبه بندی و ارزش گذاری را به URL جدید هدایت کنند زیرا آنها این مکان را به عنوان خانه جدید و دائمی برای آن محتوا درک می کنند.

ریدایرکت 301 چیست؟
ریدایرکت 301 چیست؟

 

ریدایرکت 302 چیست ؟

 زمانی که محتوا فقط به طور موقت نقل مکان می کند (مانند در حین تعمیر و نگهداری) ریدایرکت 302 استفاده میشود که به طور موقت این تغییر مسیر را انجام می دهد، ریدایرکت 302 ارزش لینک را به مکان جدید منتقل نمی کند.

آنچه انجام می دهد این است که کاربر را به یک مکان مناسب هدایت میکند، به طوری که آنها را یک پیوند شکسته، یک صفحه 404 نبیند.

چه زمانی باید از 302 تغییر مسیر استفاده کنم؟

شما ممکن است بپرسید «اگر ارزش جستجوگر را توزیع نکنید، پس چرا من از آن استفاده می کنم؟» نمونه خوبی از زمان انجام تغییر مسیر 302 در تنظیمات تجارت الکترونیک است.

بگذارید بگوییم شما محصولی دارید که دیگر برای فروش ندارید – شاید محصول فصلی، بیرون از انبار باشد، یا چیزی است که شما ممکن است دوباره به فروش برسانید. در این مورد، ممکن است بخواهید از یک تغییر مسیر 302 برای ارسال کاربر به صفحه رده استفاده کنید.

اگر تخلیه محصول برای هر مدت زمان واقعی باشد، ممکن است منطقی باشد که کاربر را به صفحه ای که آنها نمیتوانند از آن سفارش دهند، استفاده نکنند، بنابراین آنها را به صفحه ردهبندی هدایت میکنید تا آنها را به موارد مشابه نگاه کنید، و با آن 302 شما به خزنده موتور جستجو می گوید که محتوای شما به طور موقت به صورت آفلاین است و باید ارزش آن صفحه را حفظ کند و آن را به یک URL دیگر منتقل نکنید.

هنگامی که نزدیک به SEO شما و تغییر در محل یا ساختار سایت خود، مهم است که به یاد داشته باشید سیگنال های فنی. استفاده نامناسب از سیگنال ها می تواند باعث کاهش ضرر و زیان در محتوای پیوند شما شود، که می تواند به سختی برای غلبه بر آن و یا بازسازی آن به خطر بیفتد.

متا تازه کردن

فراخوانی متا یک نوع تغییر مسیر در سطح صفحه به جای سطح سرور اجرا می شود. آنها معمولا کندتر هستند و از تکنیک های توصیه شده در سئو نمی باشد .

آنها اغلب با شمارش معکوس پنج ثانيه همراه با متن «اگر نمیخواهید در پنج ثانیه هدایت شوید، اینجا کلیک کنید.» ، اما به عنوان یک تکنیک SEO توصیه نمی شود به دلیل قابلیت استفاده ضعیف و از دست دادن صلاحیت لینک منتقل شونده.

بهترین روش SEO

این یک روش معمول برای هدایت یک URL به دیگری است. هنگام انجام این کار، برای حفظ ارزش های SEO بسیار مهم است که بهترین شیوه ها را انجام دهید.

اولین نمونه معمولی این کار با یک سناریوی ساده انجام می شود: URL که نیاز به هدایت به آدرس دیگری برای همیشه دارد.

گزینه های متعددی برای انجام این کار وجود دارد، اما به طور کلی، تغییر مسیر 301 برای کاربر و موتورهای جستجو ترجیح داده می شود.

خدمت 301 به مرورگرها و رباتهای موتور جستجو نشان می دهد که صفحه به طور دائمی منتقل شده است.

موتورهای جستجو این تفسیر را به این معنی است که نه تنها صفحه تغییر محل، بلکه محتوای یا نسخه به روز شده از آن را می توان در URL جدید پیدا کرد. موتورها هر وزن پیوند را از صفحه اصلی به URL جدید تحویل می دهند، به شرح زیر است:

توجه داشته باشید که هنگام حرکت یک صفحه از یک URL به یک دیگر، موتورهای جستجو زمان زیادی را برای کشف 301، شناسایی آن و اعتبار صفحه جدید با رتبه بندی و اعتماد سلف خود خواهند داشت.

این فرایند می تواند طولانی تر باشد اگر عنکبوت موتور جستجو به ندرت از صفحه وب داده شده بازدید کند یا اگر URL جدید به درستی حل نشده باشد.

گزینه های دیگری برای تغییر مسیر، مانند 302s و فراخوانی متا، جایگزین های ضعیف هستند، زیرا به طور کلی رتبه بندی و ارزش موتور جستجو مانند یک تغییر مسیر 301 را تحویل نمی دهند.

تنها زمانی که این تغییر مسیرها جایگزین خوبی هستند، این است که یک وب مستر به طور هدفمند نمی خواهد عدالت لینک را از صفحه قدیمی به جدید منتقل کند.

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۲۸۴۲۸۶۷۶ برای تماس مستقیم

۰۹۰۳۸۴۸۱۰۱۲ (فقط چت واتس اپ)

 ایمیل: info@aranikweb.ir

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

زنبیل خرید