مشاوره رایگان

۲۸۴۲۸۶۷۶ (۰۲۱)

رپورتاژ آگهی چیست و ارزش گذاری و تاثیر رپورتاژ آگهی در سئو چگونه است؟

رپورتاژ آگهی چیست و چگونه به سئو سایت کمک می‌کند؟

ارزش گذاری ریپورتاژ آگهی چگونه است؟

می دونستید ریپورتاژ آگهی چیه و برند ها به چه علت باید ریپورتاژ آگهی برای برند خود انجام دهند؟ یا به عبارتی دیگر می دونید ریپورتاژ آگهی چه سودی برای کسب و کار شما دارد؟ شاید هم با معنا و فواید ریپورتاژ آگهی آشنایی داشته باشید.

اما ندانید ارزش گذاری ریپورتاژ آگهی چگونه است؟ یا به عبارتی دیگر اطلاع نداشته باشید که چه وب سایت هایی را برای ریپورتاژ آگهی برند خود انتخاب کنید؟ اگر جواب سوالات بالا را نمی دانید، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

ریپورتاژ آگهی چیست و چرا یک برند یا کسب و کار باید ریپورتاژ آگهی انجام دهد؟

در واقع ریپورتاژ آگهی شکلی از تبلیغات است که می تواند بیش از دیگر روش های تبلیغاتی برای شما مشتری کسب کند. در این روش شما سعی می کنید تا متن و محتوای تبلیغاتی برند، کسب و کار و یا وب سایت خود را به یک سایت خبری واگذار کنید. به عبارت دیگر ریپورتاژ آگهی گونه ای از تبلیغات است که به واسطه سایت های خبری منتشر شود. اما در این حالت مشتری نباید متوجه شود که دارد یک متن تبلیغاتی می خواند.

در واقع ریپورتاژ آگهی شکلی از تبلیغات است که به شکل گزارش تهیه می شود. به عبارت دیگر مشتری زمانی که شروع به خواندن ریپورتاژ آگهی برند شما می کند.

تصور می کند که سایت خبری یک گزارش بی طرف را درباره آن محصول و یا کسب وکار ارائه می کند. در صورتی که به این صورت نیست. و سایت خبری با این، شیوه نظر بازدیدکنندگان را به سمت کسب و کار شما سوق می دهد. اما خوب چرا یک برند یا یک وب سایت باید ریپورتاژآگهی انجام دهد؟

ریپورتاژ آگهی برای یک وب سایت فواید بی نظیری دارد. وب سایت ها می توانند با استفاده از ریپورتاژ آگهی رتبه وب سایت خود را ارتقا دهند، و محصولات و خدمات خود را با شیوه ای کارامد به بازدیدکنندگان معرفی کنند. همچنین برند ها می توانند با استفاده از ریپورتاژ آگهی در زمینه برندینگ بیش از پیش فعالیت داشته باشند. و تاثیر برندینگ کسب و کار خود را افزایش دهند.

فواید ریپورتاژ آگهی برای کسب و کار ها خصوصا وب سایت ها

یکی از فواید ریپورتاژ آگهی برای وب سایت ها ، بک لینک هایی است که یک وب سایت به واسطه  ریپورتاژ آگهی درون سایت خبری قرار می دهد. در واقع وب سایت ها می توانند با استفاده از کلمات کلیدی که در ریپورتاژ آگهی قرار می دهند.

در 3 تا 5 کلمه، بک لینک هایی به وب سایت خود ایجاد کنند. این بک لینک ها سبب می شود تا مشتری با خواندن ریپورتاژ بتواند در همان لحظه به وب سایت شما سر بزند. همچنین داشتن بک لینک در یک سایت معتبر مانند سایت خبری که دارای رتبه قابل قبولی در موتور های جستجوگر نظیر گوگل باشد.

می تواند در بهبود سئو وب سایت شما هم موثر باشد. در واقع شما با استفاده از ریپورتاژ آگهی با یک تیر دو نشان می زنید. چرا که هم می توانید محصولات و خدمات خود را به مشتری معرفی کنید، و هم می توانید سئو وب سایت خود را بهبود بخشید.

ارزش گذاری ریپورتاژ آگهی چگونه است؟

ارزش گذاری ریپورتاژ آگهی معمولا بر اساس آن سایت خبری انجام می شود که قرار است ریپورتاژ آگهی شما درون آن قرار گیرد. بر همین اساس ما عواملی که می تواند در ارزش گذاری ریپورتاژ آگهی موثر باشد را در ادامه مقاله به صورت موردی به شما معرفی می کنیم.

1- رتبه الکسا و ارزش گذاری در ریپورتاژ آگهی:

الکسا یک معیار جهت طبقه بندی و رتبه بندی وب سایت هاست. در واقع الکسا یک معیار عددی بین 2000 تا 1 است که به شما نشان می دهد، آن سایت خبری در چه جایگاهی از نظر سئو قرار دارد. به عبارت دیگر هر چه آن سایت خبری که ریپورتاژ آگهی شما را به بازدیدکنندگان نمایش می دهد.

رتبه الکسا نزدیک به 1 داشته باشد. جایگاه بهتری از نظر سئو در گوگل دارا می باشد، و در نتیجه میزان بازدیدکننده های بیش تری هم به آن وب سایت مراجعه می کنند. به همین دلیل تعداد افراد بیش تری ریپورتاژ آگهی شما را بازدید خواهند کرد.

همچنین به علت بک لینک هایی که در ریپورتاژ آگهی قرار می گیرد. هر اندازه رتبه الکسا سایتی که ریپورتاژ آگهی در آن واقع می شود. مطلوب تر باشد، می تواند اثر مطلوب تری هم بر روی سئو وب سایت شما داشته باشد.

2- Domain Authority یا اعتبار دامنه و ارتباط آن با ارزش گذاری ریپورتاژ آگهی:

Domain Authority یک معیار سنجش سایت است. که اولین بار توسط وب سایت Moz به عموم معرفی شد. می توان گفت که بیش از 40 شاخص در سنجش  Domain Authoriy وب سایت ها دخیل می باشند.

همچنین این شاخص برای هر وب سایتی به صورت یک عدد بین 0 تا 100 قرار دارد. و هر آنچه اعتبار  دامنه یک وب سایت به عدد 100 نزدیک تر باشد. آن وب سایت از اعتبار بیش تری بر خوردار است. و همچنین گزینه بهتری برای قرار دادن ریپورتاژ آگهی کسب و کار شماست.

کارشناسان بر این باورند، وب سایت خبری که دارای اعتبار دامنه بالای 60 است. می تواند گزینه مطلوبی برای ریپورتاژ آگهی باشد، و این وب سایت از ارزش بسیار بالایی بر خورداراست. همچنین شما برای مشاهده Domain Authority وب سایت های خبری می توانید به سایت Moz مراجعه کنید. و اطلاعات اعتبار دامنه سایت هدف خود را مشاهده کنید.

3- Spam score و ارتباط آن با ارزش گذاری ریپورتاژ آگهی:

Spam score هم درست همانند Domain Authority یکی دیگر از شاخص های وب سایت Moz برای سنجش وب سایت هاست. معیار سنجش وب سایت ها در این شاخص اعداد بین 0 تا 17 است. اما بر خلاف Domain Authority  هر چه یک وب سایت خبری از spam score بالایی برخوردار باشد.

به طور مثال 17،  گزینه نامناسب تری  جهت ریپورتاژ آگهی به حساب می آید. چرا که چنین وب سایت هایی می توانند اثرات منفی بر روی سئو وب سایت شما داشته باشند. بنابراین هر چه یک وب سایت دارای Spam score بالایی باشد. ارزش کمتری جهت ریپورتاژ آگهی دارد.

4- وجود لینک های فالو و آنفالو و ارتباط آن ها با ارزش گذاری ریپورتاژ آگهی:

همانطور که می دانید اگر وب سایتی به شما اجازه ندهد که در ریپورتاژ آگهی خود از لینک های فالو استفاده کنید.

در واقع می توان گفت که بک لینک های موجود در ریپورتاژ آگهی شما دیگر کارامدی خاصی پیدا نمی کند، و این لینک ها نمی تواند تاثیری بر روی سئو وب سایت شما داشته باشد.

بر همین اساس اگر وبسایت خبری بک لینک های موجود در ریپورتاژ آگهی شما را به شکل فالو در آورد. می توان گفت که ارزش به مراتب بیش تری برای قرار دادن ریپورتاژ آگهی کسب و کار شما دارد.

5- ارتباط موضوعی وب سایت خبری و ارزش گذاری ریپورتاژ آگهی:

هر انداره که وب سایت خبری مورد نظر شما جهت ریپورتاژ آگهی با کسب و کار شما ارتباط موضوعی بیش تری داشته باشد. و یا با کلمات کلیدی که شما در ریپورتاژ آگهی کسب و کارتان استفاده کرده اید.

ارتباط موضوعی داشته باشد. می توان گفت که قرار دادن ریپورتاژ آگهی در این وب سایت خبری ارزش به مراتب بالاتری خواهد داشت.

چرا که در این صورت تاثیر بک لینک های موجود در ریپورتاژ آگهی شما بیش تر می شود، و همچنین تنها بازدیدکنندگان حقیقی که خواهان کسب و کار شما هستند. ریپورتاژ آگهی شما را می خوانند و به کسب و کار شما روی می آورند.

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۲۸۴۲۸۶۷۶ برای تماس مستقیم

۰۹۰۳۸۴۸۱۰۱۲ (فقط چت واتس اپ)

 ایمیل: info@aranikweb.ir

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

زنبیل خرید