مشاوره رایگان

۲۸۴۲۸۶۷۶ (۰۲۱)

چرا خرید بک لینک اشتباه است، جریمه گوگل در کمین است؟

به نظر شما چرا خرید بک لینک اشتباه است؟

آیا تا به حال چیزی در مورد خرید بک لینک شنیده اید؟

می دونید به چه علت برخی از کار شناسان سئو خرید بک‌لینک را اشتباه می دانند؟

اصلا می دونستین به چه علت صاحبان وب سایت ها به سراغ خرید بک لینک می روند؟

شاید هم برای شما سوال پیش آمده باشد که اگر خرید بک‌لینک اشتباه است، پس باید چکار کرد؟

با ما برای پاسخ به تمامی این سوالات همراه باشید.

خرید بک لینک

یکی از معیار های موتور جستجوگر Google برای رتبه بندی وب سایت ها در صفحه نتایج، داشتن بک‌لینک است. اما خوب حتما برای شما سوال پیش آمده که بک‌لینک چیست؟

بک لینک در واقع لینک هایی هستند که از یک سایت به سایت دیگر داده می شود. در واقع سایت دیگر با قرار دادن لینک وب سایت شما، به کاربران وب سایت خود تضمین می دهد که سایت شما از نظر محتوا یک سایت قابل قبول است.

در واقع اگر تعدادی از وب سایت ها به یک صفحه یا یک وب سایت مشخص لینک دهند، به موتور جستجوگر Google نشان می دهند که این وب سایت ارزش رتبه خوب در صفحه نتایج را دارد.

به همین علت است که  بک لینک می تواند تاثیر چشم گیری در رتبه بندی وب سایت ها داشته باشد. برخی از وب سایت ها علاقه به خرید بک لینک دارند تا سریع تر به رتبه بندی مطلوب در موتور های جستجوگر دست یابند.

چرا خرید بک لینک اشتباه است؟

همانطور که در ابتدای مقاله بهتون گفتیم، بک لینک می تواند در روند بهبود سئو سایت شما بسیار موثر باشد، و موجب بهبود رتبه وب سایت شما در موتور های جستجوگر شود.

اما خوب اکثر موتور های جستجوگر با وب سایت هایی که به خرید بک‌لینک می پردازند، مقابله می کنند و این عمل را سئو سیاه  (Black Hat Seo) می دانند. همچنین برخی از موتور های جستجوگر نظیر گوگل، زمانی که متوجه می شوند وب سایتی، بک لینک خریداری کرده است.

برای آن وب سایت جریمه های سنگینی وضع می کنند. همین جریمه ها سبب شده است که اکثر وب سایت ها از خرید بک‌لینک صرف نظر کنند و خرید بک لینک را اشتباه بدانند. اگر شما به دنبال راه انداختن کسب و کاری هستید که می خواهید در آن به صورت طولاتی مدت فعالیت کنید.

باید از خرید بک لینک صرف نظر کنید. در واقع خرید بک لینک تنها برای وب سایت هایی به اصطلاح چند روزه است. که قصد هدف گذاری های بلند مدت را ندارند.

گوگل از کجا متوجه می شود که شما بک لینک خریداری کرده اید؟

یکی از سوالاتی که که همواره ممکن است با آن روبرو شوید این است که گوگل چگونه متوجه می شود که شما از وب سایتی بک لینک خریداری کرده اید؟ در واقع خرید بک لینک خلاف قوانین وبمستر گوگل است.

به همین دلیل گوگل ابزار های متنوعی را به کار گرفته است تا به گونه ای جلوی خرید بک لینک توسط وب سایت ها را بگیرد. اگر بخواهیم خیلی ساده این موضوع را به شما توضیح دهیم. اگر شما در اینترنت و موتور های جستجوگر به دنبال سایتی جهت خرید بک لینک بگردید و تقاضا خرید بک لینک داشته باشید.

قطعا گوگل هم می تواند این سایت ها را شناسایی کند و هر زمان که شما به خرید بک لینک بپردازید شما را جریمه کند. در برخی موارد هم امکان دارد تا در ابتدا گوگل متوجه خرید بک لینک توسط سایت شما نشود. اما با افزایش چشم گیر بک لینک وب سایت شما، به وب سایت شما شک کند و تصمیم بگیرد تا وب سایت شما را مورد ارزیابی قرار دهد.

تعدادی از کارشناسان شرکت گوگل به صورت دستی، این گونه از سایت ها را که در مدت کوتاهی مقدار زیادی بک لینک را کسب می کنند مورد بررسی قرار می دهد. و اگر متوجه خرید بک لینک توسط آن سایت شوند، جریمه های سنگین نظیر پایین آوردن رتبه وب سایت اعمال می کنند.

برای اینکه شما ببینید که آیا گوگل متوجه خرید بک لینک توسط سایت شما شده یا نشده است.

می توانید با وارد شدن به وبمستر گوگل و کلیک بر روی  قسمت اکشن های دستی و یا manual action پیغام های کارشناسان گوگل را مشاهده کنید.

عموما اگر گوگل متوجه خرید بک‌لینک توسط سایت شما شود. پیغام Unnatrual link را به شما می دهد.

راهی برای جریمه نشدن توسط گوگل و خرید بک‌لینک وجود ندارد؟

امروزه کارشناسان بر این باورند که خرید بک‌لینک اصلا برای وب سایت ها به صرفه نیست. و وب سایت ها به جای خرید بک لینک، باید سعی کنند تا بک لینک بسازند. در واقع شما با این روش، علاوه بر اینکه به گوگل می فهمانید که چه سایت ارزشمندی را دارا می باشید، می توانید مشتری های واقعی هم برای کسب و کار خود پیدا کنید.

اما اگر همچنان با وجود مشکلات خرید بک لینک، اصرار به خرید بک لینک دارید. ما قصد داریم با که با ذکر نکاتی به شما، جریمه های گوگل را برای وب سایت شما به حداقل برسانیم.

1- یکی از نکاتی که در خرید بک لینک باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. این است که از سایت هایی که به صورت عمده به فروش بک لینک می پردازند اجتناب کنید. و اگر قصد خرید بک لینک را دارید. سعی کنید از وب سایت هایی که در حوزه کسب و کار شما هستند بک لینک را خریداری کنید.

همچنین پیشنهاد می شود که برای خرید بک لینک با صاحب وب سایتی که قصد خرید بک لینک از آن را دارید. به صورت مستقیم ارتباط بر قرار کنید. خرید بک لینک از واسطه ها، بسیار خطرناک است.

2- همیشه باید یک تعادل در خرید بکلینک از یک وب سایت به وجود بیاورید. به طور مثال اگر تعداد لینک ها و صفحات وب سایتی که قصد خرید بک لینک از آن را دارید 100 درصد باشد. شما باید چیزی حدود 10 درصد یا کمتر از این وب سایت بک‌لینک بخرید. همچنین سعی کنید برای خرید بک لینک از وب سایت های متعدد و در فواصل زمانی جداگانه اقدام به خرید کنید.

3- گول سایت هایی که تبلیغ بک لینک ارزان قیمت می کنند را نخورید. مطمئن باشید که بک‌لینک های ارزان قیمت به راحتی توسط گوگل شناسایی می شود. و از نظر کیفیت، دارای کیفیت مطلوبی نمی باشند.

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۲۸۴۲۸۶۷۶ برای تماس مستقیم

۰۹۰۳۸۴۸۱۰۱۲ (فقط چت واتس اپ)

 ایمیل: info@aranikweb.ir

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

زنبیل خرید