خدمات سئو چیست؟

خدمات سئو چیست؟ چه خدماتی برای سایت من مناسب است؟

خدمات سئو چیست؟ چه خدماتی برای سایت من مناسب است؟ 800 520 کارشناس محتوا1
خدمات سئو چیست؟ چه خدماتی برای سایت من مناسب است؟Reviewed by نرگس کاوه on Apr 14Rating: 3.5خدمات سئو چیست؟ چه خدماتی برای سایت من مناسب است؟

خدمات سئو چیست؟ چه خدماتی برای سایت من مناسب است؟

بیش تر صاحبان وب سایت ها درک درستی از خدمات سئو و بهینه سازی سایت ندارند و نمی دونند که خدمات سئو از چه اجزایی تشکیل شده است؟ همچنین نمی دونند که چه نوعی از خدمات سئو برای وب سایتشان مناسب است؟

اگر شما هم چنین دغدغه هایی را دارید. با ما همراه باشید تا درک درستی از خدمات سئو داشته باشید.

خدمات سئو چیست؟

خوب بزارید اول یک تعریف از خدمات سئو به شما بگوییم. خدمات سئو و بهینه سازی مجموعه ای از خدماتی است که توسط آژانس ها و شرکت های سئو ارائه می شود.

این خدمات عموما به شما در بهینه سازی موتور های جستجوگر ( مانند گوگل و بینگ) کمک می کند. با سئو و خدماتی که از آژانس های سئو می گیرید، می توانید سایت و بیزینستان را بیش تر در معرض دید مشتری های کسب و کارتان  قرار دهید.

به بیان دیگر هر فعالیتی که سبب شود تا جایگاه وب سایت شما در نتایج جستجو بهبود پیدا کند. می تواند در دسته ی خدمات سئو قرار بگیرد. به طور کلی خدمات سئو در ۵ دسته قرار می گیرند.

۱- سئو تکنیکال ۲- بازاریابی محتوا ۳- لینک سازی ۴- local seo یا لوکال سئو ۵- مشاوره و آنالیز

تمامی خدمات سئو بالا باید به صورت مرحله ای و با ترتیب انجام شوند. به طور مثال اولین دسته از خدمات سئو که می تواند مورد توجه صاحبان وب سایت ها قرار بگیرد بهینه سازی ساختار کدنویسی وب سایت است.

سپس می توان برای بهبود سئو، تغییراتی را در استراتژی تولید محتوای وب سایت ایجاد کرد. همچنین پس از تولید محتوای ارزشمند می توان شروع  به ایندکس کردن و کسب جایگاه در موتور های جستجوگر کرد.

حال می توان با استفاده از برخی از تکنیک های سئو شروع به بهبود جایگاه در نتایج جستجو و قرار دادن سایت در رتبه ی نخست نتایج جستجو کرد.

البته نا گفته نماند که فرآیند سئو و خدمات سئو، فرآیندی زمان بر است، و شما نمی توانید یک شبه به جایگاه نخست نتایج موتور های جستجوگر دست یابید. حالا می خواهیم هر کدام از خدمات سئویی که در بالا به شما معرفی کردیم را به تفکیک به شما توضیح دهیم.

۱ – سئو تکنیکال :

در این دسته از خدمات سئو، متخصصان سئو بیش تر بر روی پیکربندی و ساختار وب سایت ها متمرکز می شوند. به طور مثال در سئو تکنیکال، آژانس های سئو سعی می کنند تا بر روی سرعت لود شدن شدن وب سایت، منحصر بودن تگ h1، بررسی Title و توضیحات متای هر صفحه از وب سایت فعایت کنند.

همچنین ساخت و پیکربندی فایل robots.txt در این دسته از خدمات سئو قرار می گیرد. از اعمال دیگری که در سئو تکنیکال می توان به آن اشاره کرد، کد نویسی و طراحی نسخه AMP و ایجاد نسخه موبایل وب سایت یا ایجاد وب سایت ریسپانسیو است.

قطعا وب سایت هایی که قصد دارند در بیزینسشان رشد پیدا کنند نباید از سئو تکنیکال غافل شوند.

۲ – بازاریابی محتوا :

در این دسته از خدمات سئو، شرکت ها و آژانس های سئو سعی می کنند که با شناسایی کلمات کلیدی مناسب و به کار بردن آن کلمات در محتوای وب سایت شما، رتبه سایت شما را بالا ببرند.

همچنین آژانس های سئو سعی می کنند که با برنامه ی زمانی مناسب، به صورت مستمر و پی در پی برای وب سایت شما به تولید محتوا بپردازند. یکی دیگر از تکنیک هایی که در بازاریابی محتوا استفاده می شود.

تکنیک لینک سازی داخلی است. تکنیک لینک سازی داخلی، به شما کمک می کند تا محتوا های وب سایتتان را به هم ارتباط دهید، و علاوه بر زیبا جلوه نشان دادن وب سایتتان، مشتری را از سردرگمی خارج کنید.

این کار باعث می شود تا ترافیک وب سایت شما افزایش یابد و رتبه ی شما در نتایج جستجو بهبود پیدا کند.

۳ – لینک سازی :

لینک سازی هم یکی از خدمات سئو وب سایت است که توسط آژانس ها و شرکت های سئو انجام می شود. در این دسته از خدمات سئو، بیش تر استراتژی لینک سازی دستی قرار می گیرد.

همچنین ممکن است که شرکت های سئو آنالیز هایی را در زمینه ی خرید بک لینک و یا رپورتاژ آگهی انجام دهند.

در برخی موارد هم آژانس های سئو سعی می کنند تا با از بین بردن لینک های مخرب که می تواند به رتبه ی وب سایت شما صدمه بزند، وب سایت شما را از جریمه های گوگل حفظ کنند.

۴ – سئو محلی یا local seo :

اکثر مشتری ها ترجیح می دهند برای رفع نیاز های خود به نزدیک ترین محل سکونتشان مراجعه کنند. در خدمات سئو محلی سعی می شود با قرار دادن موقعیت کسب وکار شما بر روی نقشه گوگل، به مشتری نشان داد که در چه فاصله ای از شرکت شما قرار دارد.

در واقع با اینگونه از خدمات که توسط شرکت های سئو انجام می شود، می توان کسب و کار ها را با مشتریان محلی شان نزدیک تر کرد. همچنین یکی دیگر از خدمات سئو که در این دسته قرار می گیرد، مدیریت نظرات کاربران در هر صفحه از وب سایت است. چنین عملی می تواند در بهبود بیزینس شما بسیار تاثیر گذار باشد.

۵ – مشاوره و آنالیز :

فارغ از اینکه کسب و کار شما کوچک یا بزرگ باشد. شما نیاز به شرکت سئویی دارید تا آنالیز رقبای شما را برعهده بگیرد.

در واقع شرکت های سئو به کمک ابزار های خاصی رقبای شما را شناسایی می کنند، و به شما می گویند که آن ها در چه زمینه هایی کم و کاستی هایی دارند. شما با فهمیدن کم و کاستی های رقبایتان می توانید.

این کم و کاستی ها را در وب سایت خود جبران کنید و در بیزنستان موفق باشید. همچنین یکی دیگر از خدمات سئو، که توسط شرکت های سئو به مشتریان ارائه می شود، مشاوره است. ممکن است سایت شما، دارای برنامه نویس حرفه ای، یا تیمی جهت تولید محتوا باشد.

برای اینکه تمامی افراد به درستی و در جهت پیشرفت وب سایت شما گام بردارند. حضور یک مشاور الزامی می باشد.

در واقع مشاور سعی می کند تا تعامل را با مجموع افرادی که در جهت بهبود سئو وب سایت شما گام بر می دارند را بیش تر کند.

چه خدماتی برای سایت من مناسب است؟

در واقع بسته به هر کسب و کاری و اینکه سایت شما در چه موقعیتی از نظر سئو قرار دارد. می توان خدمات مختلفی را در نظر گرفت. به طور مثال در کسب و کار شما فردی مسئول، تولید محتوا است.

دیگر لازم نیست که از شرکت های خدمات سئو، جهت تولید محتوا کمک بگیرید. یا عملیاتی مانند ایجاد فایل Robots.txt قبلا در سایت شما انجام شده است، پس نیاز نیست که دوباره انجام شود.

ما پیشنهاد می کنیم برای اینکه به جواب  پاسخ این سوال دستیابید.

با یکی از شرکت های سئو ارتباط بر قرار کنید و از متخصص سئو آن شرکت بخواهید تا با آنالیز وب سایت شما، به شما بگوید تا چه خدماتی برای سایت شما واجب تر و ضروری تر است.