مشاوره رایگان

۲۸۴۲۸۶۷۶ (۰۲۱)

تاثیر کرونا بر اقتصاد و کسب و کار

تاثیر کرونا بر اقتصاد و کسب و کار

می دونستید امروزه ویروس کرونا تا چه اندازه بر روی کسب و کار ها تاثیر گذار بوده است؟ می دونستید ویروس کرونا تا چه میزان توانسته اثر مخربی در اقتصاد کشور های مختلف خصوصا ایران داشته باشد؟

اگر شما جواب سوالات بالا را نمی دانید. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

کرونا بر اقتصاد و کسب و کار ها چه تاثیری گذاشته است؟

همانطور که می دانید ویروس کرونا، امروزه در تمامی کشور ها گسترش پیدا کرده است. همچنین یکی از راه های انتقال این بیماری، از راه تماس با فرد آلوده است. کشور های مختلف برای مقابله با این بیماری، اقدامات مختلفی را انجام داده اند.

به طور مثال ایجاد قرنطینه خانگی و تعطیل کردن مشاغل از اقداماتی است که دولت های مختلف برای ریشه کن کردن ویروس کرونا استفاده کرده اند.

در برخی موارد نیز خود مردم برای اینکه سلامتی خود را حفظ کنند، تصمیم گرفتند تا از برخی کسب و کار های پر خطر دوری کنند. اما خوب این اقدامات ضربه بسیار سنگینی را به برخی از کسب و کار ها وارد کرده است. چرا که میزان تقاضا از سوی مصرف کننده در این شرایط به شدت کاهش یافته است.

به همین دلیل برخی از کسب و کار ها خصوصا کسب و کار های سنتی ضربه جبران ناپذیری را دریافت کرده اند. به طور مثال یک فروشگاه لباس را در نظر بگیرید. از زمان ایجاد ویروس کرونا مردم علاقه کمتری برای رفتن به فروشگاه های لباس به صورت حضوری دارند.

یا در این شرایط، کلاس های حضوری برخی از آموزشگاه به طور کامل کنسل شده است. اما خوب اگر چنین شرایطی ادامه پیدا کند.

این کسب و کار ها می توانند در آینده بقا داشته باشند؟ شاید برای شما جالب باشد که تا به امروز و از زمان شیوع ویروس کرونا بسیاری از کسب و کار ها تصمیم به تعویض شغل خود کرده اند.

چرا که آن ها شرایطی که در پی ویروس کرونا پیش آمده را ادامه دار تصور می کردند.

اما خوب به نظر شما با این شرایط بهترین کاری که صاحبان کسب و کار ها می توانند انجام دهند چیست؟

تاثر کرونا بر اقتصاد و کسب و کار
تاثر کرونا بر اقتصاد و کسب و کار

 

ویروس کرونا و تاثیر آن در اقتصاد و کسب و کار های موجود در ایران

اما در ایران کمی مشکلات اقتصادی با آمدن ویروس کرونا پیچیده تر شده است. چرا که کشوری مثل ایران که با تحریم های گوناگون دست و پنجه نرم می کند. با آمدن ویروس کرونا اقتصادش به سرعت به سمت رکود پیش رفته است.

جالب است بدانید اگر شرایط ناشی از ویروس کرونا مدتی دیگر ادامه پیدا کند. شاید دیگر تعداد کسب و کار های حضوری در ایران به شدت کاهش پیدا کند.

چرا که مشکلاتی از قبیل هزینه اجاره مغازه، هزینه برق و … در این شرایط که مشتری به حداقل رسیده است.

می تواند برای صاحبان کسب و کار ها بسیار مشکل ساز باشد. همچنین حتی اگر شرایط به شکل عادی برگردد. و دانشمندان بتوانند برای ویروس کرونا واکسنی را تهیه کنند. شاید مدت ها طول بکشد تا برخی از کسب و کار ها بتوانند دوباره به فعالیت سابق خود بپردازند.

برای همین اقتصاد دانان براین باورند که اگر کسب و کاری در ایران می خواهد همانند گذشته سودآوری داشته باشد.

باید تغییراتی در ساختار کسب و کار خود ایجاد کند. به طور مثال یکی از تغییرات ساختاری که کسب و کار ها می توانند در ایران انجام دهند. حضور بیش تر در فضای مجازی است.

چه عواملی می توانند در کمرنگ کردن تاثیر ویروس کرونا بر کسب و کار های مختلف تاثیر گذار باشد؟

1- تبدیل کردن کسب و کار های حضوری به کسب و کار های اینترنتی:

یکی از راه کار هایی که به کمک آن می توان تاثیر کرونا بر اقتصاد و کسب و کار ها را کاهش داد. حضور بیش تر در فضای مجازی است. به صورت کلی حضور در فضای مجازی و راه انداختن کسب و کار اینترنتی می تواند تا حد  زیادی از هزینه های ناشی از فروشگاه حضوری را کاهش دهد.

همچنین با توجه به اینکه در زمان کرونا بیش تر مردم ترجیح می دهند تا در منزل خود بمانند. خرید کالا و خدمات در اینترنت برای اکثر افراد راحت تر است. به طور مثال اگر شما دارای یک فروشگاه حضوری هستید.

می توانید برای فروشگاه خود یک وب سایت طراحی کنید و تمامی کالا های خود را درون آن وب سایت به فروش برسانید. همچنین حضور در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام هم می تواند در بهبود کسب و کار شما نیز موثر باشد.

حال شاید از خود بپرسید که هزینه های ناشی از ایجاد کسب و کار  آنلاین به چه صورت است؟ به صورت کلی هزینه ساخت یک وب سایت بر اساس اینکه وب سایت شما چه کاربری داشته باشد. چیزی در حدود 2 تا 10 میلیون تومان است.

اما شما نباید نگران هزینه ساخت یک وب سایت باشید. چرا که امروزه با پیشرفت تکنولوژی، طراحی و ایجاد یک وب سایت به جزئی جدایی ناپذیراز هر کسب و کاری تبدیل شده است، و حتی اگر دوران بیماری کرونا به اتمام برسد. باز هم کسب و کار های اینترنتی از اهمیت بیش تری برخوردار هستند.

2- ایجاد خلاقیت و استفاده بیش تر از تکنولوژی در کسب و کار های حضوری:

یکی دیگر از راهکار هایی که به کمک آن می توان تاثیر کرونا را در کسب و کار را کاهش داد. استفاده از تکنولوژی های بهداشتی در کسب و کار است. اکثر افراد پس از روی کار آمدن ویروس کرونا به بهداشت خود بیش از پیش توجه می کنند.

بنابراین استفاده از تکنولوژی های بهداشتی و ضد عفونی می تواند دوباره مشتری ها را به کسب و کار شما برگرداند.

اما شاید استفاده از این تکنولوژی ها برای کسب و کار شما به صرفه نباشد. به علت آنکه دستگاه های ضد عفونی کننده و تکنولوژی های بهداشتی می تواند هزینه های زیادی را به کسب و کارشما تحمیل کند.

بنابراین اگر بخواهیم یک نتیجه گیری داشته باشیم. ایجاد  کسب و کار های اینترنتی بهترین راه برای مقابله اقتصادی با بیماری هایی مانند ویروس کرونا است.

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۲۸۴۲۸۶۷۶ برای تماس مستقیم

۰۹۰۳۸۴۸۱۰۱۲ (فقط چت واتس اپ)

 ایمیل: info@aranikweb.ir

 
ویروس کرونا و تاثیر آن در اقتصاد و کسب و کار های موجود در ایران
ویروس کرونا و تاثیر آن در اقتصاد و کسب و کار های موجود در ایران

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

زنبیل خرید