مشاوره رایگان

۲۸۴۲۸۶۷۶ (۰۲۱)

بررسی انواع محتوا و تاثیر آن بر رشد کسب و کار

انواع محتوا

در بازاریابی محتوا همواره سعی می‌شود تا از روش‌های مختلف نیاز کاربران را برطرف کنند و با افزایش بازدیدکنندگان آن‌ها را تبدیل به مشتری دائمی کنند. در ادامه قصد داریم تا انواع محتوا را به شما معرفی کنیم.

انواع بازاریابی محتوا چه تاثیری در افزایش فروش کسب و کار ها دارد؟

تاثیر انواع بازاریابی محتوا بر افزایش فروش |‌ آرانیک وب
تاثیر انواع بازاریابی محتوا بر افزایش فروش |‌ آرانیک وب

 

تولید و بازاریابی محتوا می‌تواند جزء اصلی ترین دارایی شرکت ها محسوب شود. چرا که با استفاده از محتوا شرکت ها می‌توانند از دیگر رقبای خود متمایز شوند. همین موضوع می‌تواند سبب شود که شرکت ها بتوانند محصولات و خدمات خود را به بهترین شکل به مشتریان خود ارائه کنند. به عبارت دیگر امروزه تمامی شرکت ها باید با انواع محتوا آشنایی داشته باشند تا بتوانند سبب موفقیت کسب و کار خود شوند. در ادامه به صورت موردی انواع بازاریابی محتوا را به شما معرفی می کنیم.

 

شما میتوانید صفر تا صد تولید محتوا را از آرانیک بیاموزید، اینجا کلیک کنید.

 

معرفی انواع محتوا 

1- پست های وبلاگ :

یکی از بهترین انواع محتوا پست های وبلاگ است.
پست های وبلاگ به کسب و کار ها کمک می‌کند تا یک رابطه ایده آل را با خوانندگان خود ایجاد کنند.
در نهایت این رابطه می‌تواند سبب پرورش سرنخ یا لید شود. همچنین حفظ یک وبلاگ منسجم که در آن پست های مکرر و با کیفیت گذاشته شود، می‌تواند به افزایش ترافیک سایت کسب و کار ها کمک کند.به عبارت دیگر پست های وبلاگ بر روی سئو وب سایت کسب و کار ها نیز موثر است و به همین دلیل برخی از شرکت ها پست های وبلاگ را بخش مرکزی استراتژی بازاریابی محتوا نام گذاری می‌کنند.

 

پست‌های وبلاگ موثر ترین انواع محتوا | آرانیک وب
پست‌های وبلاگ موثر ترین انواع محتوا | آرانیک وب

 

اما خوب احتمالا از خودتان می پرسید که چگونه می توانید اقدام به وبلاگ نویسی کنید؟

شما برای وبلاگ نویسی باید به دنبال محتوایی باشید که بتواند نیاز مخاطبین شما را برطرف کند. در واقع شما می‌توانید در ابتدا سوالاتی که ممکن است درباره برند شما در ذهن مخاطبین ایجاده شده باشد را پاسخ دهید. همچنین شما می‌توانید محتوا های آموزشی از نحوه کار با محصولات شرکت تا استفاده از خدماتتان را به صورت پست های وبلاگ منتشر کنید. این کار باعث می‌شود تا تعامل مخاطبین با کسب و کار شما افزایش پیدا کند. اما کسب و کار ها همواره در پست های وبلاگ اشتباهاتی را انجام می‌دهند که در عدم موفقیت آن‌ها نقش مهمی را ایفا می کند.

در ادامه این اشتباهات را به شما نشان می دهیم:

اشتباه اول :

برخی از کسب و کار ها تصور می‌کنند که با قرار دادن پست های وبلاگ دیگر نیازی نیست چنین پست هایی را به روز کنند و یا پست های جدید به آن اضافه کنند. این کار بسیار اشتباه است چرا که اینکار باعث می‌شود تا خوانندگان پست‌ها کاهش پیدا کند و بازاریابی محتوایی چنین کسب و کارهایی با سرعت به سمت شکست حرکت کند. پس حتما پست های وبلاگ را به روز نگه دارید و به طور مرتب در وبلاگ خود مطالب و موضوعات جدید را پست کنید.

اشتباه دوم :

هیچگاه وبلاگ خود را برای سرنخ و یا فروش بهینه نکنید. همواره سعی کنید در پست های وبلاگ CTA  یا Call to action داشته باشید، حتی اگر پست های شما برای ایجاد تعامل بیش‌تر با مشتری باشد. در واقع پست‌های شما و محتوایی که درون پست‌ها قرار می‌دهید باید به گونه‌ای باشد که مشکلی را به مشتری یادآورد شود و راه حل آن مشکل برند یا محصولات کسب و کار شما باشد.

اشتباه سوم :

برخی از کسب و کار در پست های وبلاگ خود از لینک دهی داخلی استفاده نمی‌کنند. اینکار می تواند به بیش‌تر دیده شدن پست‌های دیگر و همچنین متقاعد کردن بازدیدکننده برای تبدیل شدن به مشتری کمک کند.

اشتباه چهارم :

استفاده ناصحیح از کلمات کلیدی یکی دیگر از اشتباهات رایج در میان کسب و کارهاست. به همین منظور کسب و کار ها باید برای تمامی پست ها کلمات کلیدی بهینه شده استفاده کنند تا تاثیرگذاری پست ها بالاتر رود.

2- محتوای طولانی :

محتوای طولانی دومین دسته از انواع محتوا و در دسته محتوا های نوشتاری قرار می‌گیرد. شاید تا قبل از خواندن این مقاله شما تصور می‌کردید که محتوای نوشتاری تنها در قالب پست های وبلاگ به مخاطبین عرضه می‌شود. اما باید به شما بگوییم چنین نیست و گاهی کسب و کار ها سعی می‌کنند تا با استفاده از محتوای طولانی مخاطبین و مشتری‌ها را به سمت خود جذب کنید.

محتوای طولانی | آرانیک وب
محتوای طولانی یکی از انواع محتوا و موثر بر کسب و کار

عمدتا چنین محتوایی از 5000 تا 15000 کلمه تشکیل می‌شود و موضوعات چنین محتوایی در چند فصل قرار می‌گیرد. بر همین اساس دیگر مخاطبان لازم نیست تا برای اطلاع از آن موضوع خاص به وب سایت‌های دیگر مراجعه کنند. چرا که شما یک محتوای کامل را در اختیارشان قرار می‌دهید.

اگر بخواهیم نمونه‌ای از چنین محتوایی را به شما معرفی کنیم، Ultimate Guide ها(همون محتوای طولانی منظورشه!) می‌توانند در دسته چنین محتوا‌هایی قرار بگیرند. به طور مثال شرکت فیسبوک راهنمایی را هرساله برای تبلیغات در فیسبوک منتشر می‌کند که در دسته محتوا های طولانی قرار داده می‌شود.

تبلیغات فیسبوک |‌آ‹نیک وب
تبلیغات فیسبوک

3- Case study یا مطالعه موردی :

Case study دسته دیگری از انواع محتوا است که امروزه مورد توجه بسیاری از کسب و کار ها قرار گرفته است. در واقع این توجه به دلیل تاثیرگذاری بسیار زیاد این شیوه محتوا بر مشتری ها و خوانندگان محتوا است. اما اگر بخواهیم تعریفی از این محتوا به شما بگوییم. در واقع مطالعات موردی بررسی عمیق یک سناریو یا مثال خاص است که شامل دانش و اطلاعات عملی می شود. به عبارت دیگر در Case study مشتری متوجه می‌شود که چگونه از محصولات و خدمات شما برای دستیابی به اهداف تجاری خود استفاده کند. این شیوه محتوا می‌تواند 3 مزیت برای کسب و کار شما ایجاد کند.

Case study
دسته Case study یکی دیگر از انواع محتوا

مزایای Case study

1- شما می توانید با مطالعات موردی رهبری فکری ایجاد کنید.

2- کسب و کار خود را منحصر به فرد کنید.

3- به راحتی محتوا های خود را با دیگر افراد به اشتراک بگذارید، چرا که این شیوه محتوا به شدت قابل اشتراک گذاری است.

اما احتمالا از خودتان می پرسید که چگونه می توان مطالعات موردی برای کسب و کار ها ایجاد کرد؟

در جواب می‌توانیم به شما بگوییم شما می‌توانید خلاصه‌ای از یک مطالعه، مسئله و یا فرضیه‌ای که ارزیابی کرده‌اید را در قالب یک محتوای Case Study به مخاطبان خود توضیح دهید. سپس به نتایج و چرایی اهمیت آن‌ها بپردازید. در واقع شما در این مدل از محتوا نباید تنها نتایج را قرار دهید. بلکه باید هم نتیاج و هم مسائل و فرضیه ها را با هم در محتوای خود قرار دهید.

4- White paper ها :

White paper ها محتوایی پر از اطلاعات هستند که می‌توانند راه حل‌ها و داده‌ها را در مورد یک موضوع خاص ارائه دهند.

در واقع تفاوت این نوع محتوا نسبت به دیگر محتوا‌ها این است که در White paper ها سعی می‌شود تا تمامی جزئیات آن موضوع خاص نوشته شود. به همین دلیل است که عموما نوشتن white paper ها زمان بیش‌تری را می‌گیرد. اگر بخواهیم از اجزاء White paper ها بیش‌تر به شما بگوییم، این نوع محتوا در ابتدا با یک خلاصه و همچنین مقدمه شروع می شود. در ادامه در مورد آن موضوع خاص و همچنین نتیجه گیری از آن موضوع خاص نوشته می شود. اگر تعداد صفحات White paper شما زیاد باشد شما باید برای آن فهرست صفحات نیز درست کنید. همچنین ممکن است از خودتان بپرسید.

white paper | آرانیک وب
جزئیات را با white paper بیان کنید

منظور از یک موضوع خاص چیست؟

موضوع خاص می‌تواند یک مشکل خاص باشد که در کسب و کار شما رایج است. به طور مثال ممکن است موضوع خاص نیاز به اشتراک گذاری بیش‌تر در شبکه های اجتماعی باشد. در این صورت استفاده از

  • هشتگ بیش‌تر
  • زمان بندی مناسب برای انتشار
  • استفاده از UGC

می‌توانند به عنوان راه حل برای چنین موضوعی باشد و شما می توانید بر این مبنا white paper ایجاد کنید.

5- کتاب های الکترونیک یا Ebook ها:

دسته دیگر از انواع محتوا، که کسب و کار ها می‌توانند از آن در وب سایت خود استفاده کنند، کتاب های الکترونیک است. احتمالا با شنیدن نام کتاب های الکترونیک تصور می‌کنید که شما باید کتاب دیگران را در وب سایت خود قرار دهید. اما این تصور کاملا اشتباه است. شما می‌توانید کتابی از کسب و کار خود را با مخاطبین خود به اشتراک بگذارید. این کتاب می تواند بین 5 تا 30 صفحه باشد.

کتاب های الکترونیک یا Ebook ها
کتاب های الکترونیک یا Ebook ها | آرانیک وب

در واقع شما باید یک کتاب کوتاه و مختصر از کسب و کارتان را  به مخاطبین خود به صورت رایگان هدیه دهید و در بخش های کوتاهی از کتاب از محصولات و خدمات خود نیز به مشتری های خود بگویید. به عبارت دیگر 5 تا 10 درصد از محتوای کتاب های الکترونیک کسب و کار شما می‌تواند به محصولات و خدمات شما اختصاص پیدا کند اما بیش‌تر از آن می‌تواند تاثیر نامطلوبی در ذهن خواننده داشته باشد. 

 6- اینفوگرافیک ها :

اینفوگرافیک ها به شما این امکان را می‌دهد که حجم زیادی از اطلاعات را در یک تصویر به نحوی در کنار یکدیگر قراردهید که از نظر بصری بسیار مطلوب و چشم نواز باشد. به طور مثال شما می‌توانید پانزده آمار متفاوت از مطالعات موردی یا Case Study را به واسطه اینفوگرافیک در کنار یکدیگر قرار دهید به شکلی که آن‌ها از نظر بصری بسیار چشم نواز باشند.

اینفوگرافیک ها بهترین ابزار برای آموزش | آرانیک وب
اینفوگرافیک ها بهترین ابزار برای آموزش | آرانیک وب

یکی از فواید ایجاد اینفوگرافیک قابلیت اشتراک گذاری بالا آن ها است. در واقع برخی از کارشناسان بر این باورند که اینفوگرافیک ها خود می‌توانند همانند ویروس در بین مشتری‌ها و بازدیدکنندگان کسب و کار شما پخش شوند و سبب موفقیت بازاریابی محتوای شما شوند. اینفوگرافیک خود شامل انواع مختلفی می‌شود. اما در تمامی اینفوگرافیک ها یک مورد همواره ثابت است.

یادگیری را با اینفوگرافیک افزایش دهید| آرانیک وب
یادگیری را با اینفوگرافیک افزایش دهید| آرانیک وب

در انواع اینفوگرافیک ها در ابتدا از یک عنوان برای توضیح مختصر اینفوگرافیک ها استفاده می‌شود. همچنین اینفوگرافیک‌های موفق همواره از طرح های ساده، تمیز و با فضا های خالی مناسب استفاده می‌کنند.
برای آشنایی بیشتر با اینفوگرافیک، مقاله اینفوگرافیک و کاربردهای آن را در آرانیک وب مطالعه کنید.

 

7- چک لیست ها و الگو ها :

الگو ها و چک لیست ها دسته‌ای دیگر از انواع محتوا هستند، که کسب و کار ها می‌توانند با هزینه کم، بیش‌ترین بازدهی را از آن‌ها دریافت کنند. در واقع ایجاد چک لیست ها و الگو ها زمان زیادی را از کسب و کار شما نمی‌گیرد و شما برای ایجاد آن‌ها عموما هزینه ناچیزی را می‌پردازید. شما می‌توانید چک لیست‌ها و الگو‌های کسب و کارتان را در ازای گرفتن اطلاعات بازدیدکننده نظیر نام و ایمیل بازدیدکننده به صورت رایگان در اختیارشان قرار دهید.

برای کسب و کارتان چک لیست تهیه کنید |‌آرانیک وب
برای کسب و کارتان چک لیست تهیه کنید

8- محتوای ویدیویی :

زمانی که به بسیاری از افراد گفته می‌شود بین محتوای ویدیویی و متنی کدام تاثیر گذار‌تر است و شما ترجیح می‌دهید یک محتوای ویدیویی را مشاهده کنید یا یک محتوای متنی را بخوانید؟

جواب می دهند که محتوای ویدیویی تاثیرگذار‌تر است و احتمال بیش‌تری وجود دارد که یک محتوای ویدیویی را نسبت به یک محتوای نوشتاری ببینند. به همین منظور اکثر کسب و کار ها سعی می‌کنند تا محتوای ویدیویی را دراستراتژی محتوای ویدیویی خود قرار دهند.

محتوای ویدیویی می‌تواند برای نمایش و آموزش استفاده از محصولات بسیار مفید باشد. چرا که هم مخاطب می‌تواند به شکل بهتری با محصولات شما آشنا شود و هم می‌تواند با جزئیات بهتری شیوه کار با محصولات شما را یاد بگیرد. در واقع محتوای ویدیویی هم در بازاریابی محتوا و هم در بازاریابی رسانه های اجتماعی کاربردی است. به عبارت دیگر شما می توانید از محتوای ویدیویی هم در پست های وبلاگ و هم در شبکه های اجتماعی خود استفاده کنید و با این کار با یک تیر دو نشان را بزنید. بهترین محتوای ویدیویی نیز محتوایی است که ارزش گذاری شود و پایان آن ویدیو یک CTA یا Call to Action برای بازدیدکننده طراحی شود. با این کار قیف فروش کسب و کار شما نیز بهبود پیدا می کند و شما می توانید به شکل بهتری محصولات و خدمات خود را به فروش برسانید.

 

 

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۲۸۴۲۸۶۷۶ برای تماس مستقیم

۰۹۰۳۸۴۸۱۰۱۲ (فقط چت واتس اپ)

 ایمیل: info@aranikweb.ir

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

زنبیل خرید