همانطور که از اسمش پیداست، بازاریابی عملگرا یا پرفورمنس مارکتینگ در مورد کاراییها و عملکردها است. این کاراییها (پرفورمنس) می توانند لیستی از نتایج دلخواه شما مانند مشتریان احتمالی، فروش ها، کتاب ها یا دانلودها باشند.
اگر بخواهیم تعریف کامل تری از بازاریابی عملگرا ارائه دهیم باید گفت: پرفورمنس مارکتینگ تلفیقی از تبلیغات پولی و بازاریابی برند هستش اما فقط زمانی اقدام به دادن پول می کند که نتیجه مورد نظر حاصل شده باشد.
با اینکه بازاریابی عملگرا یا پرفورمنس مارکتینگ بیشتر به عنوان روشی اینترنتی شناخته میشه اما نمونه هایی از آن را میشود در دیگر رسانهها و روشها دید. یکی از زیرمجموعههای بازاریابی عملگرا، بازاریابی پورسانتی یا افیلیت مارکتینگ است که در این روش به ناشر تبلیغ در ازای فروش محصول یا خدمات، هزینه پرداخت میشود.
بازاریابی عملکرد همانطور که به نظر می رسد، بازاریابی مبتنی بر عملکرد است.
این عملکرد می تواند مجموعه ای از نتایج مورد نظر اجرا شده باشد، مانند سرنخ کامل یا لید، فروش، رزرو یا دانلود. خب حالا که با تمام این اسامی آشنا شدیم بریم سراغ شناخت دقیق این نوع از مارکتینگ!
بازاریابی عملگرا چیست و چرا مهم است؟
هر کسب و کاری که تو اینترنت مخاطب داشته باشه از این روش استفاده میکنه، این شرکت ها ممکنه مزونها، شرکتهای بیمه و یا حتی شرکتهایی که ادعا میکنند راز جوانی یا کاهش وزن را دارند باشند.
شرکتهای کوچک با بودجههای کم از جمله کسب وکارهایی هستند که از بازاریابی عملگرا استفاده میکنند، چرا که با گرفتن نوع CPA (هزینه برای هر فروش) می توانند مطمئن باشند که هر مقداری که برای تبلیغات خرج کنند، به سرمایه شون برمیگرده.
آیا سیستم همکاری در فروش (افیلیت مارکتینگ) همان پرفورمنس مارکتینگ است؟
افیلیت مارکتینگ رو میشه به عنوان پرفورمنس مارکتینگ نیز جایگزین کرد، اما عکس آن امکان پذیر نیست، چرا که پرفورمنس مارکتینگ در واقع زیرمجموعه ای از افیلیت مارکتینگ هستش.
افیلیت مارکتینگ در واقع شامل اینفلوئنسر مارکتینگ، بازاریابی ایمیل، بازاریابی جستجو و هر نوع بازاریابی دیگری که در آن یک طرف افزایش میزان فروش (یا یک نتیجه دلخواه) را در ازای دریافت کمیسیون برای طرف دیگری فراهم می سازد.
افیلیت مارکتینگ موضوعی هستش که قبل از پرفورمنس مارکتینگ نیز وجود داشته است و امروزه نیز از آن استفاده می شود. البته که در گذر زمان و طی سالهای اخیر از آن برای نشان دادن تصویر بزرگتری از بازاریابی های عمل گرا و غیرسنتی استفاده میشه،
بازاریابیهایی مانند استفاده از اینفلوئنسرهای شبکههای اجتماعی، تبلیغ کنندگان بومی، برنامه نویسان اپلیکیشنهای موبایل، پارتنرهای بهینه سازی جستجوهای جغرافیایی، بازاریابان ایمیلی و … .
آیا بازاریابی وابسته مانند بازاریابی عملکردی است؟
Affiliate Marketing هم اصطلاحی است که با بازاریابی عملکردی قابل تعویض است و هم بخشی از یک چتر بزرگتر «بازاریابی عملکرد» است که شامل اینفلوئنسر مارکتینگ، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی جستجو و هر شکل دیگری از بازاریابی است که در آن شریک بازاریابی فروش را مبادله می کند (یا انجام اقدامات مورد نظر) برای پرداخت کمیسیون.
در این مدل، با ارزش ترین KPI ها بر اساس معیارهای عملکرد تعریف شده اعتبار و پرداخت می شود.
“بازاریابی وابسته” اصطلاحی است که قبل از بازاریابی عملکردی ایجاد شد و هنوز هم استفاده می شود. با این حال، در طول سالها، این اصطلاح به معنای تصویر بسیار بزرگتری از بازاریابی مبتنی بر عملکرد خارج از مشارکتهای سنتی کوپن و وفاداری است که شامل تأثیرگذاران اجتماعی، تبلیغکنندگان بومی، توسعهدهندگان اپلیکیشن موبایل، شرکای جستجوی پولی با هدفیابی جغرافیایی، بازاریابان ایمیل، و بیشتر.
بازاریابی وابسته، همانطور که به نظر می رسد، بازاریابی برند و محصول وابسته است، که به یک استراتژی مبتکرانه و اختصاصی مبتنی بر عملکرد تبدیل شده است که به نیروی محرکهای برای فروش افزایشی، جذب مشتری جدید، گسترش بازار، هدف گذاری تقسیم بندی مشتری و بالا تبدیل شده است. کمپینهای بازگشت سرمایه
«بازاریابی عملکرد»، که شامل «بازاریابی وابسته» سنتیتر است که از لحاظ تاریخی به فروش تنها از طریق سایتهای برگشت نقدی معروف است، در چند سال گذشته بسیار بیشتر شده است.
فناوری به اپلیکیشنها اجازه میدهد محصولات دیگری را به خریداران درون اپلیکیشنهای دیگر توصیه کنند و از آن تراکنشها کمیسیون دریافت کنند.
ابزارهای بهینه سازی مکالمه، اینفلوئنسرها با لیست های پستی بزرگ، و حتی پلاگین هایی که تجربه خریدی کاملا شخصی را برای خریداران ایجاد می کنند در حالی که تنها پس از اتمام فروش شارژ می شوند، همگی نمونه هایی از نحوه عملکرد بازاریابی عملکرد امروزی هستند.
این روش جدید بازاریابی مبتنی بر عملکرد در سراسر دستگاه، چه آنلاین و چه آفلاین، و در کانالهای بازاریابی مختلف، دنیایی از بازاریابی و ارزش را باز میکند که هیچ برند، تبلیغکننده یا تاجری نمیتواند در جای دیگری به آن دست یابد.
بودجهها اغلب در برخی مواقع محدود میشوند و کانالهای بازاریابی داخلی ممکن است برای آن بودجه رقابت کنند، بنابراین با بازاریابی وابسته، سقف بودجه وجود ندارد و باعث افزایش دسترسی، تعامل و مکالمه فراتر از آن چیزی میشود که یک برند میتواند برای خود تبلیغ کند. .
بازاریابی عملکرد بهعنوان یک استراتژی منجر به این میشود که تاجران بدون هزینه اضافی در معرض نام تجاری و محصول بیشتری قرار بگیرند، همراه با مزیت افزوده از مشارکت بیشتر مصرفکننده، نرخ تبدیل بالاتر، میانگین اندازههای سفارش بالاتر (ارزش سبد) و تأییدیههای شخص ثالث، که همه آنها پیشرو هستند. به فروش، وفاداری به برند و افزایش حفظ خریدار.
بنابراین، در حالی که بازاریابی وابسته و بازاریابی عملکردی از نظر فنی یکسان به نظر میرسند، رویکرد متفاوتی برای هر یک وجود دارد، و بازاریابی عملکرد امروزی شامل موارد بسیار بیشتری است.
بازاریابی عملکردی، بازاریابی وابسته در مقیاس است، و با مشارکت های جدید و فناوری جدید که به عنوان بخشی از ترکیب بازاریابی عملکردی مورد استفاده قرار می گیرد.
به طور کلی، هر دو عبارت منجر به نوعی جایزه، کمیسیون یا رشوه به شریک وابسته یا وابسته برای ارجاع یا فروش بر اساس پایان روز می شود.
مزایای استفاده از پرفورمنس مارکتینگ چیست؟
به راحتی میشه عملکرد بازاریابی رو ارزیابی کرد. یکی از مهمترین مزیت های پرفورمنس مارکتینگ این است که ۱۰۰% قابل اندازه گیری و ارزیابی هستش. به لطف تکنولوژی های جدید و پلتفرم های تبلیغاتی پیشرفته، همه معیارهای کمپین بازاریابی در دسترس خواهد بود و میتوانیم انواع گزارشها را از آن بگیریم.
مبتنی بر نرخ بازگشت سرمایه (ROI-focused) است. وقتی میگوییم پرفورمنس مارکتینگ مبتنی بر نرخ بازگشت سرمایه است منظور اینه که برای هر تبلیغ ریسک کمتری رو متحمل میشیم. با وجود ریسک کمتر، نیاز به تایید هر تبلیغ توسط شخص مسئول از بین میره و در نتیجه زمان انتشار تبلیغ ها کمتر میشه.
از آنجایی که اندازه گیری نرخ بازگشت سرمایه بر اساس اعداد و ارقام واقعی بدست میآید و حدس و گمان در آن راه ندارد (بر خلاف روش های سنتی که بر اساس حدس و گمان پیش می رفتند)؛ از این نوع بازاریابی که مبتنی بر داده است، میتوانیم استفاده کنیم.
استفاده از پرفورمنس مارکتینگ ریسک کمتری داره.
در سال 2016، Business Insider بیان کرد که طبق تحقیقات Rakuten Marketing و Forrester، تقریباً سه چهارم (74٪) خریداران ایالات متحده می گویند که قبل از تکمیل خرید از دو تا سه وب سایت غیرخرده فروشی بازدید می کنند و 16 درصد می گویند که از بیش از چهار وب سایت بازدید می کنند.
افزودن پرفورمنس مارکتینگ به رشد و آمیخته بازاریابی آنلاین شما مزایای زیادی دارد. علاوه بر مزیت آشکار ساخت نام تجاری خود از طریق شرکای ثالث با مخاطبان، بودجه و دستیابی به افزایش سهم بازار، ترافیک هدفمند و تعامل مخاطبان، شما همچنین می توانید ریسک خود را کاهش دهید، دسترسی به بازار خود را افزایش دهید و بودجه را کاهش دهید و در عین حال رشد خود را افزایش دهید.
نام تجاری و جریان درآمد علاوه بر این، بازاریابی عملکرد کاملاً قابل پیگیری، اندازهگیری و شفاف است. در واقع، برندها اکنون میتوانند کل مسیر کلیک برای مصرف هر خریدار را ببینند و شناسایی کنند که کجا بیشتر سرمایهگذاری کنند و در کدام شرکا، کدام کانالها و نتایج بهتری تولید کنند.
از آنجایی که بازاریابی عملکرد پس از انجام یک اقدام مورد نظر پرداخت می شود، ریسک ها کمتر، CPA (هزینه هر کسب) اغلب کمتر و ROI بالاتر است. این امر فضای بیشتری را در بودجه برای سایر استراتژیهای بازاریابی باقی میگذارد تا بسط و آزمایش شوند تا شما رشد کنید و رقابت کنید.
مزایای فراوانی وجود داره تا شما رو قانع بکنه بازاریابی عملگرا رو وارد دستور کار خود کنید. علاوه بر معرفی کردن برندتون به مخاطبان از روش های اثر گذار و افزایش سهمتان در بازار و بودجه و ارتباط با مشتریان و همچنین ترافیک هدف گیری شده، شما میتونید میزان ریسکی که متحمل میشید رو کاهش بدید و با کاهش حساب شده ی بودجه، اعتبار برند و خودتون و راه های درآمد زایی اونو افزایش بدید.
یکی دیگه از این مزایا رصد مخاطبان و مشتریان است و ارزیابی خرید کردن یا خرید نکردن آنها و میزان محبوبیت یک محصول. تمام اینها به شما کمک میکنه که در طول زمان استراتژی های بهتری اتخاذ کنید و نتایج بهتری دریافت کنید.
همچنین از دیگر مزایای بازاریابی عملگرا این است که میتوانید بفهمید که کدام پارتنرها و کانال ها نتایج بهتری برای شما می آورند.
برخی از نکات بازاریابی عملکردی برای موفقیت چیست؟
1-روی یک صفحه فرود و پیشنهاد خوب تمرکز کنید.
وقتی صحبت از بازاریابی عملکردی می شود، یک صفحه فرود بد می تواند بازدیدکنندگان را از تبدیل بازدارد و یک پیشنهاد بد میتواند مانع از کلیک کردن آنها شود.
علاوه بر این، هر دوی این موارد آنطور که باید کار نمی کنند، شرکا را از همکاری با شما و هیجان زده شدن در مورد تبلیغ محصول و برند شما باز می دارد.
بهعنوان یک تبلیغکننده، مطمئن شوید که به ناشران خود پیشنهادات وسوسهانگیزی ارائه میدهید تا وبسایت خود را برای هر گونه مشکلی که بازدیدکننده هنگام ورود به صفحه (صفحههای فرود) مناسب با آن مواجه میشود، تبلیغ و بازرسی کند.
زمانی که کاربر به وبسایت و سایت تلفن همراه شما میرسد، کل تجربه کاربر را در نظر بگیرید و آزمایش کنید.
بهعنوان یک ناشر، همیشه پیوندها و پیشنهادهایی را که در دسترس دارید بررسی کنید، آخرین محتواها و نسخههای منتشر شده را نگه دارید و هر صفحه فرود را که عملکرد ضعیفی دارد، بهروزرسانی کنید.
A/B-2 را برای KPI های درآمدزا تست و بهینه کنید.
همانطور که هر بازاریاب خوب می داند، آزمایش و اندازه گیری برای عملکرد هر استراتژی بازاریابی خوب ضروری است.
وقتی نوبت به بازاریابی عملکردی میرسد، تکنیکها و استراتژیهای مختلفی را برای بهینهسازی تبدیلها و نرخ کلیک، AOV و ترافیک با انجام تست A/B برای پاسخ واضحتر به اینکه چه چیزی کار میکند و چه چیزی نیست، امتحان کنید.
3-منابع ترافیک خود را انتخاب کنید.
اطمینان از اینکه ترافیک شما از منابع و مکان های معتبر میآید در بازاریابی عملکرد بسیار مهم است.
وقتی کمتر از منابع معتبر برای شما تبلیغ می کنند، مصرف کنندگان دو بار در مورد اعتماد به شما به عنوان یک برند فکر می کنند و از خرید یا بازدید مجدد شما منصرف می شوند.
4-تا آنجا که می توانید ردیابی و نظارت کنید.
Attribution، تلفن همراه در مقابل دسکتاپ، نرخ پرش و غیره همگی نقاط داده مهمی را ارائه می دهند که می تواند بینش بهتری نسبت به اینکه چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست به شما بدهد.
درست مانند تست کردن، ردیابی و اندازه گیری سود و زیان برای به دست آوردن حداکثر بهره از کمپینهای بازاریابی عملکرد شما به همان اندازه مهم است.
بدون تجزیه و تحلیل کار شما و تنظیمات برای بهینه سازی آن، برنامه و فروش شما رشد نخواهد کرد.
5-سازگار باشید.
بازاریابی عملکردی همه چیز در مورد ایجاد روابط بین برندها و ناشران برای دستیابی، تعامل و تبدیل مخاطبان دیگران برای ایجاد فروش و برند شما است.
برای انجام موفقیت آمیز این کار، هم برندها و هم ناشران باید قوانین را رعایت کنند.
انواع پرفورمنس مارکتینگ چیست؟
بازاریابی وابسته (مشارکتی) یا Affiliate Marketing
بازاریابی بومی یا Native Marketing
محتوای حمایتی یا Sponsored Marketing
بازاریابی شبکه های اجتماعی یا Social Media Marketing
بازاریابی موتور های جستجو یا Search Engine Marketing
1-بازاریابی وابسته
همانطور که در بالا گفته شد، در جایی که تفاوت بین بازاریابی وابسته و بازاریابی عملکردی را مورد بحث قرار دادیم، بازاریابی وابسته بیشتر به هر نوع بازاریابی مرتبط با تبلیغکننده مربوط میشود و پس از انجام اقدام مورد نظر پرداخت میشود.در بسیاری از موارد، به ویژه در بازار آمریکای شمالی، این معمولاً شامل شراکت با سایتهای کوپن، وفاداری، بررسی و تشویق است. بازاریابی وابسته سنتی ترین و رایج ترین اصطلاحی است که هنگام اشاره به بازاریابی عملکردی استفاده می شود.
2-تبلیغات بومی
این نوعی رسانه پولی است که برخلاف تبلیغات نمایشی یا تبلیغات بنری، واقعاً شبیه تبلیغات نیست.این نوع تبلیغات معمولاً از شکل و عملکرد طبیعی سایتی که در آن قرار می گیرد مانند سایت های خبری یا اجتماعی پیروی می کنند و اغلب می توانند بر اساس خواندن یا مشاهده محتوا توسط هر کاربر به صورت پویا تغذیه شوند. رایجترین مدل های پرداخت برای تبلیغات بومی CPM (پرداخت به ازای هر نمایش) و CPC (پرداخت به ازای کلیک) هستند.
3-محتوای حمایت شده
این نوع از بازاریابی عملکردی که بیشتر توسط اینفلوئنسرها و سایتهای محتوا استفاده میشود، شامل یک پست یا مقاله اختصاصی برای تبلیغ یک نام تجاری و/یا محصول در ازای نوعی جبران است.
گاهی اوقات غرامت به صورت محصول رایگان یا یک تجربه است، در حالی که در برخی مواقع پرداخت بر اساس CPA، CPM یا CPC است.
4-بازاریابی رسانه های اجتماعی
این نوع بازاریابی عملکردی استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای کسب ترافیک یا آگاهی از برند است، مانند محتوایی که در فیس بوک، پینترست یا اینستاگرام به نمایش گذاشته می شود.
معیارهایی که معمولاً در «بازاریابی عملکرد» مبتنی بر رسانههای اجتماعی اندازهگیری میشوند، معمولاً حول تعامل، لایکها، کلیکها و فروش متمرکز میشوند.
5-بازاریابی موتورهای جستجو
بازاریابی موتورهای جستجو که به دو بخش تقسیم می شود، می تواند از طریق گزینه های پولی و/یا ارگانیک موفق باشد.
بازاریابی جستجوی پولی به سادگی زمانی است که یک تبلیغ کننده برای کلیک روی تبلیغات در موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو پرداخت می کند در حالی که جستجوی ارگانیک برعکس است – با استفاده از روش های بدون پرداخت مانند بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و تکیه بر الگوریتم خود موتور جستجو. برای رتبه بندی در صدر برخی از شرکتها نتایج بازاریابی موتور جستجوی خود را بر اساس عملکرد اندازهگیری میکنند، در حالی که برخی دیگر بر اساس نتایج به شرکتها و کمپینهای SEM شریک میشوند و کمیسیون پرداخت میکنند.
چه کسب و کارهایی به پرفورمنس مارکتینگ نیاز دارند؟
پرفورمنس مارکتینگ برای هر کسب و کاری که یکی از راه های ارتباطی با مشتریانش اینترنت است، مناسب هستش. از شرکتهای اتومبیل سازی گرفته تا شرکتهای بیمه و سایتهای آموزشی. پرفورمنس مارکتینگ یه انتخاب برای بیشتر دیده شدن و افزایش فروش هستش.
این نوع بازاریابی از طرف سایت هایی که از ترافیک بالای سایت خود پول در میارن و هم سایتهایی که با فروش محصول خود کسب در آمد می کنند، میتونه مورد استفاده قرار بگیره.
یک اصطلاح جامع، پرفورمنس مارکتینگ ترکیبی از تبلیغات پولی و بازاریابی برند است که در کنار هم قرار میگیرند، اما تنها زمانی پرداخت میشود که اقدام مورد نظر انجام شود.
هدف بازاریابی عملگرا چیست؟
به طور کلی هر کسی که از اینترنت استفاده کنه میتونه هدف بازاریابی عملگرا باشه اما معمولا بیشترین تاثیر بر کسانی هستش که زمان زیادی از روز رو در اینترنت سپری میکنند.
اگر چه مدل CPM بازاریابی عملگرا میتونه به رونق فروش در بخش آفلاین نیز منجر بشه اما به طور کلی این روش بازاریابی برای فروش اینترنتی مناسبه از این رو افراد مسن که آشنایی اندکی با تکنولوژی و اینترنت دارند معمولا در گروه مخاطبان بازاریابی عملگرا قرار نمیگیرند.
کمپین بازاریابی عملگرا، چگونه اجرا می شود؟
با وجود این که پرفورمنس مارکتینگ تنها در صورتی که به فروش منجر شود هزینه برمیدارد اما با این حال این مزیت، این روش را از سایر روشهای بازاریابی برتر نمیکنه چرا که هیچ تضمینی وجود نداره تا کاربر بعد از دیدن تبلیغ دست به CTA بزنه. برای این که بازاریابی عملگرا موفق عمل کند، شرکتها باید تبلیغاتی جذاب طراحی کرده و راه رسیدن کاربر به سایت پذیرنده یا صفحهی مورد نظر رو هموار کنند.
عوامل ضروری در بازاریابی عملگرا:
طراحی تبلیغی که جلب توجه کند.
قرار دادن تبلیغات در مکان مرتبط (بر اساس مخاطبان هدف).
طراحی Landing page جذاب با رابط کاربری آسان برای کاربری که با یک کلیک وارد صفحه شود.
آنالیز روند و مناسب سازی آن با رفتار کاربر.
طراحی تبلیغی که جلب توجه بکنه و در جای مناسب قرار گیرد؟
تبلیغات CPC، زمانی مفید هستند که با محتوای مرتبط همراه باشند، مثلا در وبلاگی که مربوط به ماشین هستش، تبلیغی برای فروش ماشین یا قطعات آن در آن درج شود نه تبلیغ فروش لوازم تحریر یا لباس و… .
یکی دیگه از قوی ترین روشها برای تنظیم محتوای مرتبط با تبلیغ، تبلیغ بر اساس کلمات کلیدی در موتورهای جستجو است، یعنی زمانی که افراد کلمات کلیدی خاصی رو سرچ می کنند تبلیغات مرتبط با اونو در صفحهی جستوجو میبینند.
البته این نکته حائز اهمیت است که کلمات کلیدی پرطرفدار هزینهی بالایی به همراه دارند، به طوری که هر کلیک کاربر میتونه هزینهی زیادی رو برای شما رغم بزنه اما از طرفی کلماتی که محبوبیت کمتری دارند میتواند به صرفهتر باشند هرچند با توجه به وضعیت بازار ارز و دلار بازهم این تبلیغات برای ما ممکن است تا حدودی هزینه بر قلمداد شود.
تیم پرفورمنس مارکتینگ شامل چه کسانی میشود؟
مدیر دیجیتال مارکتینگ
مدیر دیجیتال مارکتینگ چه کاری انجام میده؟
تخصیص منابع بازاریابی برای برنامههای مختلف بازاریابی عملگرا
انتخاب کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار برای تبلیغات CPC
تحقیقات بازاریابی دربارهی مشتریان اینترنتی شرکت
مدیریت کمپین و تیم تبلیغاتی (طراح وب و…).
تحصیلات و تجربه ی مدیران دیجیتال مارکتینگ:
مدیران بازاریابی باید در رشتههای بازاریابی یا مدیریت بازرگانی تحصیل کرده و دورههای مختلفی نظیر بازاریابی، تحقیقات بازار، فناوری اطلاعات، HTML و مدیریت بازرگانی رو گذرانده باشند، همچنین دانشی از فناوری اینترنت، حداقل سه سال سابقه کار در مدیریت تبلیغات سایتی و تحقیقات بازاری برای این شغل لازم است.
مدیر تبلیغات (Advertising account manager)
مدیر تبلیغات چه کاری انجام میده؟
ایده پردازی برای تبلیغات وبسایت
طراحی پیامها برای تبلیغات بنری
تولید فیلم برای تبلیغات تعاملی اینترنتی
تبلیغات سی پی سی در موتورهای جست و جو و دیگر سایت ها.
تحصیلات و تجربه ی مدیران دیجیتال تبلیغات:
مدیران تبلیغاتی، معمولا باید در رشتههای علوم ارتباطات مثل رشتههای تبلیغات، بازاریابی، روابط عمومی و گاهی روزنامه نگاری تحصیل کرده باشند و مهارتهایی از جمله ارتباطات و فناوری اینترنتی، تولید فیلم، تحقیقات بازاریابی و… را دارا باشند. مدیران تبلیغات معمولا از زمانی که در حال تحصیل هستند فعالیت خود را در عنواین مثل کپی رایتر یا طراح گرافیک شروع می کنند.
طراح سایت
طراح سایت چه کاری انجام میده؟
طراحی سایت مقصد (Landing page) برای تبلیغات اینترنتی
طراحی، نظارت و به روز رسانی سیستم فروش سایت
تحلیل میزان استفاده از سایت، تبلیغات و مشخص کردن مشکلات مهم(مثلا اگر رقیبی کلیک های تقلبی ایجاد کند)
اشکال زدایی نرم افزارهای سایت.
تحصیلات و تجربه ی طراح وب:
تحصیلات مربوط به این شغل ممکن است از مدرک دیپلم تا کارشناسی متغیر باشه اما در هر صورت، نیاز به دانش کاملی از HTML و دیگر زبان های برنامه نویسی و ابزار انتشار ( مثل جاوا ،SQL و FLASH) است . کلاسهای طراحی گرافیک برای ایجاد سایت های جذاب و کلاس های تبلیغاتی و بازاریابی برای تولید محتوا برای این شغل لازمه.
به کارگیری پرفورمنس مارکتینگ یا بازاریابی عملگرا یکی از متدوالترین روشهای بازاریابی است که میتونه برای اغلب کسب وکارها (به خصوص با بودجههای محدود) ثمربخش باشه، اگه قصد دارید از این روش بازاریابی برای کسب و کار خود استفاده کنید فراموش نکنید که حتما تیمی از افراد متخصص داشته باشید.
برخی از روندهای بازاریابی عملکردی را که باید بشناسید
هر شکلی از بازاریابی همیشه در حال تکامل است، و همین امر در مورد بازاریابی عملکردی نیز صدق می کند.
با توجه به این نوع بازاریابی که بیش از 16 درصد از فروش تجارت الکترونیک در سال 2017 را بر عهده دارد، به راحتی می توان مشاهده کرد که رشد این استراتژی با سرعت بالایی در حال افزایش است.
این درصد، بازاریابی عملکردی را با بازاریابی ایمیلی برابری می کند و به عنوان نیروی محرکه برای تبدیل تجارت الکترونیک، از تبلیغات نمایشی جلوتر است.
با این رشد، افراد بیشتری بازاریابی عملکرد را به یک حرفه تبدیل می کنند، تبلیغ کنندگان بیشتری روی آن سرمایه گذاری می کنند و ناشران بیشتری وارد این فضا می شوند.
این افزایش در اینفلوئنسرها، شرکتهای فناوری مبتنی بر عملکرد و سایتهای محتوا به معنای فرصتهای بیشتر برای تبلیغ برند شما در فضای بازاریابی عملکرد است.
علاوه بر این، با گزینههای بیشتر برای بهبود ردیابی و ارجاع به لطف پیشرفتهای پلتفرمهای ردیابی شخص ثالث، این پیشرفتها مدلهای کلیک اول را فعال میکنند که در آن ناشران میتوانند مطمئن باشند که اگر کسی ارجاع خود را رها کند و برای خرید از یک شرکت بازگردد، دچار مشکل نخواهند شد. منبع متفاوت
دیگر پیشرفتهای جدید که باید برای ردیابی و انتساب زیر نظر داشت، گزینههای چند لمسی، مبتنی بر موقعیت، زوال زمانی و گزینههای خطی هستند.
یکی دیگر از گرایشهای هیجانانگیز در بازاریابی عملکردی، توسعه و پیادهسازی مستمر هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی باعث فروش بیشتر میشود، همه بر اساس عملکرد.
چهار حوزه ای که باید به آنها توجه کرد عبارتند از: اتوماسیون، تقسیم بندی، شخصی سازی و بهینه سازی، به لطف هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، این کلمات کلیدی پیشرفت های بزرگی دارند.
در بازاریابی عملکرد، بازاریابان صدها یا هزاران نقطه داده، اگر نگوییم میلیون ها و میلیاردها نقطه داده، برای ردیابی و اندازه گیری دارند.
هوش مصنوعی پیچیدگی این نقاط داده را حذف می کند و به مقیاس بهینه سازی کارآمد با استفاده از یادگیری ماشین کمک می کند.
انطباق با این روند رو به رشد همچنین به بازاریابان اجازه می دهد تا زمان خود را آزاد کنند و فرصت بیشتری برای خلاقیت در تلاش های بازاریابی خود داشته باشند و از هر دلاری که خرج می شود سود بیشتری کسب کنند.
ادامه مسیر یادگیری دیجیتال مارکتینگ، توصیه میکنیم مقاله (بازاریابی تعاملی چیست ؟ engagement و درگیری ذهنی بیشتر در بازاریابی) را مطالعه فرمایید.
جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:
۰۲۱-۲۸۴۲۸۶۷۶ برای تماس مستقیم
۰۹۰۳۸۴۸۱۰۱۲ (فقط چت واتس اپ)
ایمیل: info@aranikweb.ir