مشاوره رایگان

۲۸۴۲۸۶۷۶ (۰۲۱)

 ایمیل مارکتینگ اصولی چیست ؟

ایمیل مارکتینگ چیست ؟

یکی از کارهایی که برای ارتباط کاری و تبلیغاتی بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین و اثربخش‌ترین روش تبلیغاتی و ارتباطی با توجه به مخاطبان هدف است ایمیل مارکتینگ است. به‌همین دلیل ممکن صندوق دریافت ایمیل شما و یا قسمت اسپم آن پر از ایمیل‌های تبلیغاتی باشد اما امروزه بیشتر شرکت‌ها می‌دونن که باید به‌صورت هدفمند با مخاطبین هدف خود ارتباط برقرار کنند تا بتونند نرخ تبدیل بالاتری بگیرد.

با توجه به این‌که امروز روش‌های دیجیتال مارکتینگ خیلی زیاد شده اما همچنان خیلی‌ها معتقدند که اگر ایمیل مارکتینگ به‌صورت درست و اصولی و با استراتژی انجام شود نتایج خیلی خوبی می‌توان گرفت.

 ایمیل مارکتینگ چیست و چه اثری بر استراتژی بازاریابی دارد ؟

زمانی‌که شما در یک ایمیل پیامی به مخاطب هدف خودتون ارسال می‌کنید تا مشتری جدیدی جذب و یا با مشتری‌های قدیمی ارتباط بگیرید ایمیل مارکتینگ می‌گویند. محتوای ایمیل شما می‌تونه تبلیغاتی محتوای کاربردی شامل تخفیفات و پیشنهادات و یا مسابقات باشد.

 

ایمیل مارکتینگ چیست؟
تعریف ایمیل مارکتینگ| آرنیک وب

 

در هر مرحله از استراتژی بازاریابی‌تان مثل بازاریابی برندسازی آگاهی از برند تشویق به خرید اعتمادسازی و حفظ مشتری از بازاریابی ایمیلی استفاده کنید. چون Email Marketing ظرفیت‌های بالایی داره و ما می‌توانیم از او در راستای پیشبرد اهدافمون استفاده کنیم.

کمپین ایمیل مارکتینگ

در کمپین ایمیل مارکتینگ هم باید مانند دیگر کمپین‌های تبلیغاتی ویژگی‌های خودش را دارد که باید اهداف، پرسونای مخاطبان، محتوا، زمان ارسال، بودجه و شاخص‌های کلیدی عملکرد را تعریف کنید.

در مرحله اول باید مشخص کنید هدف شما از کمپین ایمیل مارکتینگ چه چیزی است؟ آیا دنبال جذب لیدهای جدید هستید، آیا میخواهید مشتریان قبلی خود را هدف قرار بدهید‌، یا میخواهید فروش بیشتری داشته باشید، یا برای مقطع زمانی مشخصی تخفیف یا پیشنهاد ویژه‌ای در نظر گرفته‌اید و… .

مرحله بعدی تقسیم بندی لیست ایمیل یا (Segmentation) است که براساس پرسونای مخاطب ما انجام می‌شود. به معنای ساده یعنی اینکه مخاطبان هدف‌تان را طوری دسته بندی کنید که بتوانید پیام مناسب هر گروه را به دست خودش برسانید.

مزیت‌های ایمیل مارکتینگ

بهتر است کمی از ایمیل مارکتینگ صحبت کنیم تا ببینیم برای کسب‌وکار شما چه مزیت‌هایی می‌تواند داشته باشد .

نرخ بازگشت سرمایه

امروز مدیران کسب‌وکارها به‌سرعت دنبال بازگشته هزینه‌ای هستند که برای تبلیغات کرده‌اند. چون به‌سختی حاضر به هزینه کردن برای امور تبلیغاتی هستند و از طرفی هم دستشان برای هزینه در تبلیغات بسته‌است. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های Email مارکتینگ اینه که اگر به‌صورت حرفه‌ای و درست انجام بشه می‌تونه روشی مؤثر با نرخ تبدیل بالا و مقرون‌به‌صرفه باشد.

تاثیر آنی

اگر شما ایمیلی را برای مخاطبان هدف خود چون با محدودیت زمانی بفرستید مثلاً فروش ویژه در بیست و چهار ساعت آینده اون وقت می‌تونی تاثیر شگفت‌انگیز ایمیل مارکتینگ را ببینید چون در این ایمیل شما حس عجله و محدودیت زمانی را به مشتری القا کردید.

سریع و مقرون‌به‌صرفه

یکی از روش‌هایی که با نرخ بازگشت سرمایه بالا و تاثیرگذار است و همچنین سریع‌ترین و راحت‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش تبلیغاتی ایمیل مارکتینگ است فقط کافیه شما یک لیست از مشتریان خود تهیه کنید، تا تاثیر شگفت‌انگیز آن را ببینید. 

تحلیل رفتار مخاطب زمانی‌که شما از ایمیل مارکتینگ استفاده می‌کنید. می‌تونید رفتار مخاطبین خودتون را تحلیل کنید. که کدام ایمیل‌ها را باز کردند کدام پیام‌ها براشون جذاب بوده روی کدوم لینک‌ها کلیک کردن و نسبت به کال تو اکشن آن واکنش داشتند .

متن ایمیل شخصی‌سازی

میتوانید فهرست ایمیل خود را به گروه‌های کوچک‌تر تقسیم کنید و برای هر بخش از مشترکین خود ایمیل‌های مرتبط با علاقه‌مندی‌های همان بخش را ارسال کرد و از این طریق نرخ بازگشت و کلیک کمپین‌های ایمیلی را افزایش داد.

مشغول نگه داشتن مشتریان

من مطمئن هستم که همه ما پس از دریافت نامه‌های الکترونیکی از یک شرکت یا برندی خاص، دلخور می‌شویم. این معمولاً به این دلیل است که دیگر محتوا به ما ربطی ندارد. برای اینکه این اتفاق برای پایگاه داده شما نیفتد، ایمیل‌ها را در یک فضای زمانی مناسب (خیلی زیاد) و با محتوای مرتبط و جالب ارسال کنید. هرچه پایگاه داده خود را بهتر تقسیم بندی کنید، در تطبیق پیام‌های مربوطه به مشتریان بهتر خواهید بود.

عدم نمایش صحیح:

 عدم نمایش صحیح ایمیل‌ها بر روی دستگاه‌های مختلف مانند موبایل یا تبلت می‌تواند موجب اذیت شدن کاربران شود که این آزردگی ممکن است به حذف ایمیل یا لغو اشتراک مخاطبین منجر شود.

نشر محتوا شما می‌توانید در ایمیل خود به‌تنهایی محتوایی را منتشر کنید و به مخاطب خود برسانید تا با خوندن اون و درگیر کردن اش یک کال تو اکشن جذاب و کاربردی ایجاد کرده تا به هدف خود برسید .

معایب ایمیل مارکتینگ

هیچ ابزار تبلیغاتی بدون عیب نیست همان‌طور که مزایایی دارد معایبی هم دارد و ایمیل مارکتینگ هم از این قضیه مستثنی نیست که در ادامه به چند مشکل ایمیل مارکتینگ می‌پردازیم:

 اسپم

اگر شما نتوانید مخاطبان هدف خودتون رو تحت تاثیر قرار بدیم و یا محتوای ایمیل تون کاملاً تبلیغاتی باشه ممکنه کاربران پیام‌ها را پاک کرد و یا به‌عنوان اسپم بشناسد. باید حواستونو جمع کنید تا با ارائه اصولی و با استراتژی مرتب Email Marketing را انجام بدید تا دچار اسپم نشید و بتونید  CTR بالایی بگیرید.

ایمیل‌های ارسال نشده

 اگر از سرویس‌های ارسال ایمیل انبوه استفاده کنید ممکنه بعضی اوقات پیام شما به مقصد نرسه و از عبارات معمولی و غیر جذاب مثل رایگان حتما کلیک کنید و غیره استفاده می‌کنند اون وقت شما باید انتظار اسپم شدن یا نرسیدن ایمیل را هم داشته باشید.

کاربرد ایمیل مارکتینگ

 ایمیل مارکتینگ کاربرد بسیار بالایی دارد و دلایل مختلف برای استفاده از آن است.

خوشامدگویی

این‌که کاربردهای ساده ایمیل مارکتینگ تبریک و خوش‌آمدگویی به کاربر جدید تیک است که در سایت خبرنامه ثبت‌نام کرد و همچنین می‌توانید برای او اطلاعات لازم برای ورود دسترسی به بخش‌های خاص یا راه‌های ارتباطی دیگر را هم شرح بدید.

 ارسال خبرنامه ایمیلی

خیلی از کار بران برای دریافت هدیه، محتوایی خاص و… ایمیلشان را در اختیار شما میگذارند.

شما میتوانید از این فرصت استفاده کرده و ارتباط خیلی‌خوب و قوی با آن‌ها ایجاد کنید و برای مخاطبان خبرهای ایمیلی منظمی بفرستید، که درون آن‌ها از عکس ویدیو استفاده‌شده باشد. اطلاع‌رسانی درباره‌ی محصول جدید اگر قرار به یک محصول جدید و یا خدمت جدید را به خدمات قبلی اضافه کنید. می‌توانید از چند وقت قبل ‌از آن با استفاده از ایمیل این خبر را اطلاع‌رسانی کنید، تا کاربران در جریان آن قرار بگیرند.

 ارسال اطلاعات خرید

 یکی از زمان‌هایی که از ایمیل استفاده می‌شود این است که شما خریدی را انجام می‌دهید. و بعد از آن رسید فاکتور و جزئیات خرید برای مشتری ایمیل می‌شود، و یا فایل‌های دانلود را برای آن‌ها بفرستید اگر هوشمند باشید می‌دانید در ایمیل‌های خود پیشنهادات جدید که مکمل خرید آن‌ها است. در اختیارشان بگذارید.

تخفیفات و پیشنهادات ویژه

اگر در مدت‌زمان محدودی قصد ارائه تخفیف و یا پیشنهاد ویژه‌ای دارید می‌تونید در اجرای یک کمپین تبلیغاتی خاص از این روش برای اطلاع‌رسانی به مشتریانتان استفاده کنید. این کار کمک می‌کنه که بیشتر مخاطبان در جریان تخفیفات قرار بگیرد همچنین آخرین فرصت استفاده از این شرایط ویژه را به مشتریان اطلاع بدید.

تا این‌جا به شما گفتیم که ایمیل مارکتینگ چیست و کاربرد آن چگونه است؟ اما قصد داریم به شما بهترین سرویس‌های ارائه‌دهنده خدمات ایمیل مارکتینگ ایرانی و خارجی را معرفی کنید.

بهترین سرویس‌های ایمیل مارکتینگ

سرویس‌های ایمیل مارکتینگ جهانی زیادی وجود دارد که برای کسب‌وکارهای کوچک یک پلن‌های رایگان داشتند. اما در ایران قابل‌استفاده نیستند و ما در این‌جا شش سرویس ایمیل جهانی را معرفی می‌کنیم که برای استفاده از آن‌ها نیاز به کارت اعتباری و یا آدرس خارجی ندارید تمام سرویس‌هایی که معرفی می‌شود قبلاً تست شده گاهی اوقات برخی از آن‌ها پلن‌های خود را تطبیق می‌دهند و یکسری محدودیت جدید و یا امکانات جدید اعمال می‌کنند پس بهتره قبل‌ از استفاده از آنها ویژگی‌هایشان آن‌ها را بررسی کنید.

  1. constant contact

یکی دیگر از بهترین سرویس‌های ایمیل مارکتینگ برای کسب‌وکارهای کوچک که برای اتوماسیون ایمیل آن شصت روز تست رایگان وجود دارد و رابط کاربری بسیار آسان و کاربر پسندی دارد.

 شما می‌توانید لیست‌های ایمیل، لیست مخاطبین، قالب‌های ایمیل، تقویم بازاریابی و …. را مدیریت کنید این سرویس به شما هم آموزش رایگان Email Marketing می‌دهد تا کسانی که تجربه کار آن را ندارد بتوانند به‌راحتی استفاده کنند و پلن رایگان شصت روز نیازی به کارت اعتباری ندارد اما بعد از عموم قیمت‌ها از بیست دلار در ماه شروع می‌شه که یک انتخاب خیلی‌خوب برای کسب‌وکارهای کوچک که نیاز به بازاریابی ایمیلی دارند .

  1. sendelnblue

یکی از پلتفرم‌های ایمیل مارکتینگ که به‌تازگی شروع به کارکرد و تونست رشد خوبی داشته باشه و توجه کسب‌وکارها را به خودش جلب بکنه سند بلو است.

این سرویس در اصل برای ایمیل هایی که برای تراکنش هستند، ساخته‌شده و دو کمپین ایمیل مارکتینگ و اس‌ام‌اس مارکتینگ را در یک پلتفرم ترکیب کرده هر چند پلن اس ام اس برای ایرانی‌ها کاربردی نداره اما می‌تونه از پلن رایگان آن استفاده کنند.

با استفاده از این پلتفرم شما می‌تونید زمانی‌که مناسب ارسال ایمیل‌های انبوه را از روی الگوریتم‌های آن تشخیص بدی ولی متأسفانه این پلن در سیستم رایگان وجود ندارد پلن رایگان آن به این صورت است که شما می‌توانید  300 ایمیل در روز و 9 هزار ایمیل در ماه ارسال کنید.

  1. getresponse

پلتفرم فوق امکانات خیلی بیشتری از یک ایمیل مارکتینگ در اختیار شما قرار می‌دهد.

 شما می‌توانید صفحات ورود را در آن ایجاد کنید و وبینار های خودتون رو برگزار کنید زمانی‌که در این سرویس ثبت‌نام می‌کنید. صفحه‌ای برای شما باز میشود که میتوانید یک قیف فروش در آن ایجاد کنید و می‌توانید نام و هدف این قیف فروش رو هم انتخاب کنید و هدف‌هایی که شما می‌توانید برای قیف فروش ایجاد کنید : شامل لیست ایمیل، فروش یک محصول و یا برگزاری وبینار باشد.

این پلتفرم رابط کاربری بسیار راحت و جذابی دارد و شما می‌تونین به‌راحتی به گزینه‌های مورد نیازتون رو انتخاب کنید. پلن رایگان این سرویس یک دسترس سی‌روزه رایگان داره که می‌تونید از تمامی ویژگی‌هاش استفاده کنید.

  1. mailchimp

این سرویس برای وبلاگ نویسان و وب‌سایت های کوچک و نوپا مناسب و می‌توانید بیشتر از یک میلیارد ایمیل روزانه از آن ارسال کنید

  1. convertkit

یکی از پلتفرم‌های قوی که مناسب وبلاگ نویسای حرفه‌ای و بازاریابان نویسندگان حرفه‌ای هست. convertkit رابط کاربری بسیار راحت جذاب و زیبایی دارد که می‌توانید به‌راحتی با آن کار کنید و درون صفحات فرود ایجاد کنید و اگر وب‌سایت شما ورد پرسی است می‌توانید با پلاگینی که دارید آدرس‌های ایمیل رو مستقیماً به سرویس ایمیل اضافه کنید و به‌صورت خودکار و زمان‌بندی‌شده برای آن‌ها ارسال کنید.  

  1. Mailer lite

یکی از پلتفرم‌های پیشرفته ایمیل مارکتینگ میل لیتر است که در ایران هم بسیار کاربرد داره و طرف‌داران خاص خودش را دارد در این‌جا علاوه‌بر رابط کاربری فوق‌العاده عالی که دارد که کار را با آن بسیار آسان می‌کند می‌توانست صفحات فرود و پاپ هم ایجاد کنید یکی از ویژگی‌های برجسته این سرویس هماهنگی کاملش با برد برسد و فعلا سه‌راه و وب مستر ها می‌تونن اب با استفاده از این یک ایمیل مارکتینگ بسیار آسان و مقرون‌به‌صرفه داشته باشند در پلن رایگان اگر لیست ایمیلتون کمتر از هزار تا باشه همیشه می‌تونید از پلن رایگان استفاده کنید.

 

دیگر پلتفرم های خارجی ایمیل مارکتینگ:

  • میل چیمپ
  • سندر
  • اوبر
  • سند پلاس
  • سند این بلر
  • کانستنت کانتکت میتوان معرفی کرد.

 

پلتفرم ایرانی نجوا

نجوا را بیشتر به‌خاطر سرویس‌های پوشنوتیفیکیشن همه می‌شناسند و به‌تازگی Email Marketing را هم به لیست خدماتش اضافه کرده و می‌توانید ایمیل مارکتینگ را با پوشنوتیفیکیشن در یک راستا قرار بدین و از امکانات هر دوی اون‌ها برای ارتباط بهتر با مخاطبین تون استفاده کنید. امکان زمان‌بندی، ارسال خودکار، دسته‌بندی مخاطبین، گزارش آنالیز و تحلیلی، پشتیبانی فوق‌العاده قوی از ویژگی‌های خوب نجوا است.

 همچنین نجوا به دلیل ایرانی بودن مشکلاتی مثل تحریم و عدم استفاده از پشتیبانی پرداخت‌های ارزی و هزینه‌های بالایی برای کسب‌وکارهای ایرانی ندارد. پلن رایگان نجوا تعداد مخاطبین نامحدود است و می‌تونید برای یک ماه 3 هزار ایمیل ارسال کنید و تمام امکانات پنل حرفه‌ای رو در دوره آزمایشی در دسترس شما قرار می‌دهد.

از دیگر سرویس های ایرانی

  • میلچی
  • آونگ میل
  • پاکت
  • میل تاز
  • اینباکس

میتوان نام برد.

نتیجه گیری:

یکی از روش های بازاریابی که مقرون به صرفه در روش های ارتباطی و تبلیغاتی Email Marketing است که حتی در دنیای امروز با ظهور پلتفرم‌های جدید، همچنان خوب جواب می‌دهد. همچنین بازگشت سرمایه خوبی دارد و اگر بتوانید به خوبی مخاطبان‌تان را شناسایی کنید، می‌توانید نرخ کلیک خوبی بگیرید.

 

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۲۸۴۲۸۶۷۶ برای تماس مستقیم

۰۹۰۳۸۴۸۱۰۱۲ (فقط چت واتس اپ)

 ایمیل: info@aranikweb.ir

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

زنبیل خرید