ممکن است در چند ماه گذشته، کلمه “E-A-T” را مشاهده کرده باشید. و به این فکر کردیده باشید که الگوریتم EAT چیست؟ این الگوریتم جدید، در حالی که این اصطلاح مدتی است در فرهنگ لغت SEO وارد شده مثل الگوریتمهای قبلی گوگل خیلی سر و صدا به را نینداخت در واقع از زمان بروزرسانی اصلی الگوریتم گوگل در آگوست 2018 اما الگوریتم EAT پیامدهای بسیار مهمی همراه خود دارد که سئو کارها و وبمستران باید به آن توجه ویژهای داشته باشند.
پس چرا الان داریم درباره اش صحبت میکنیم؟ چون آن روزها گذشت که میشد یک شبه سایت را در گوگل بالا بیاریم برای رتبه بندی خوب در گوگل، باید برند خود را با تخصص (Expertise)، اعتبار (Authoritativeness) و قابلیت اطمینان (Trustworthiness) خود تقویت کنید، دقیقاً همان چیزی که E-A-T نشان میدهد.
در این مقاله، سه اصل E-A-T را بررسی می کنیم و نکاتی را در مورد چگونگی ترکیب هر کدام در استراتژی محتوای که به اشتراک میگذاریم تا بتوانیم بهترین رتبه در جستجو را کسب کنیم.
E-A-T چگونه کار میکند و بر چه سایتهایی بیشترین تاثیر را دارد؟
اما در ابتدا، به نظر میرسید که این به روزرسانی بیش از هر وب سایت دیگری به وب سایتهایی که توصیههای بهداشتی و پزشکی ارائه میدهند ضربه زده. همچنین بسیاری از وب سایت های دیگر را که میتوان آنها را تحت عنوان “سایت های YMYL” طبقه بندی کرد نیز برخورد کرده.
بازاریابان دیجیتالی به دلیل استفاده از اصطلاحات خاص و داشتن کلمات اختصاری مشهور هستند، اما این بار، خود گوگل بود که YMYL و E-A-T را به این اصطلاحات خاص و گیج کننده اضافه کرد.
YMYL مخفف عبارت “Your Money or Your Life” است و اصطلاحی که گوگل برای صفحاتی به کار میبرد که میتوانند به طور بالقوه بر خوشبختی، سلامت، ثبات مالی یا ایمنی کاربران تاثیر بگذارد. در واقع گوگل فقط به ارائه مرتبط ترین اطلاعات اهمیت نمیدهد بلکه میخواهد درستترین و بهترین اطلاعات را نیز ارائه دهند بسیاری از وبمستران تغییرات بسیار زیادی را در ترافیک سایت خود مشاهده کردند که میتواند تاثیر الگوریتم EAT گوگل باشد.
بنابراین، وقتی درباره سلامت، مسائل مالی و ایمنی سرچ میشود، Google نمیخواهد سایتهای را ارائه دهد که توصیهها، نظرات و مطالب غیر معتبر را به اشتراک میگذارند. گوگل میخواهد تا آنجا که ممکن است مطمئن شود که سایتهایی را معرفی میکند که تخصص (Expertise)، اعتبار (Authoritativeness) و قابلیت اطمینان (Trustworthiness) بالایی برخوردار هستند، E_A_T مخفف آن است .
این روش Google برای محافظت از کاربران در برابر محتوای بی کیفیت و غیر معتبر است که میتواند باعث آسیبهای جبرانناپدیز به کاربران شود.
اگر کسب و کار شما در حوزههای خوشبختی، سلامت، ثبات مالی قرار میگیرد، دانستن الگوریتم EAT برای شما حیاتی است، پس به خواندن این مقاله ادامه دهید.
دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجوی Google
الگوریتم EAT و YMYL یکی از الگوریتمهای بسیار مهم Google که به عنوان “دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجوی Google” شناخته میشود .
در سال 2015، گوگل به طور رسمی دستورالعملهای برای ارزیابی کیفیت جستجو خود را منتشر کرد و این به ما این را نشان داد که از دیدگاه گوگل یک وب سایت از نظر کیفیت چگونه رتبه بندی میشود.
به روز رسانی دستورالعمل های 2018
یک هفته پس از به روزرسانی دستورالعمل ها در ژوئیه 2018، گوگل برخی از موارد را اعمال کرد که تأثیر قابل توجهی داشت: اکنون از ارزیابان کیفیت خواسته میشود تا نه تنها E-A-T وب سایت بلکه سازندگان محتوا E-A-T را نیز زیر نظر بگیرند. این خبر بزرگی است.
بنابراین، از این پس گوگل میخواهد ببیند نویسنده محتوای اصلی صفحه کیست و چه اعتباراتی در رابطه با موضوع دارد، به ویژه اگر موضوع YMYL باشد.
تجربه و تخصص
متخصص بودن در فرهنگ لغت آکسفورد به عنوان “بسیار آگاه یا ماهر در یک زمینه خاص” تعریف شده است. با این حال، داشتن تخصص و دانش به تنهایی نمیتواند باعث ترافیک وب سایت شما از طرف Google شود.
شما باید بفهمید که چگونه این دانش و تخصص را به گونهای به اشتراک بگذارید که مردم را درگیر خود کند.
برای این کار دانستن اینکه مخاطبان شما چه میخواهند و چگونه بهترین اطلاعات را به آنها برساند، بستگی دارد.
وقتی مدیران سایت این سوال را میپرسند که “چگونه رتبه سایت خود را میتوان ارتقا داد؟” به نظر میرسد که پاسخ سوال اغلب چیزی شبیه به این است: “محتوای عالی ایجاد کنید که مخاطبان شما آن را دوست دارند.” اگرچه ممکن است این یک پاسخ بیش از حد ساده به نظر برسد، اما صادقانه بگم پاسخی است که تا حد زیادی خلاصهای از آنچه در این مقاله در مورد آن مینویسم.
چگونه محتوای تخصصی ایجاد کنیم؟
خوب ، در اینجا چند نکته برای پاسخ به این سوال وجود دارد:
- دریابید که مخاطبان شما به دنبال چه چیزی هستند، سپس نیازهای آنها را بیشتر از انتظار برآورده کنید. این کار با تحقیق در مورد کلمات کلیدی شروع کنید.
- سعی کنید منظور جستجوکنندگان از اصطلاحاتی را که در طی آن کلمه کلیدی تحقیق کشف کردهاید، درک کنید.
شما باید بدانید که این جستجوگران به عنوان مصرف کننده یا فردی است که در صنعت شما فعالیت میکنند بسته به مورد دقیق شما، موقعیتهای زیادی وجود دارد، به عنوان مثال، یک عبارت جستجو را که در مورد موضوع مورد نظر است، هدف قرار میدهید، سعی کنید از اصطلاحات زیاد و یا نکات برجستهای که بعید است یک مبتدی از آن استفاده کند را نظر بگیرید.
- محتوا باید در عین سادگی جامع هم باشد. این امر به قالب بندی متن شما بستگی دارد تا قابل هضم باشد، با استفاده از عوامل بصری مانند فیلم یا صدا ما میخواهیم کاربر محتوا را بدون سختی تا انتها درک کند.
- به پرسشهای بعدی که ممکن است یک کاربر داشته باشد فکر کنید و محتوای را نیز برای آن آماده کنید تا پاسخ دهید محتوای کامل و مناسب باید دارای پیوند داخلی و دسترسیهای آسان باشد. همه چیز برای تبدیل شدن به منبع اطلاعاتی در اختیار شما است.
اعتبار
متخصص بودن بسیار خوب است، اما این فقط یک آغاز است. هنگامی که سایر متخصصان یا تأثیرگذاران از شما به عنوان منبع اطلاعات یاد میکنند یا وقتی نام شما (یا نام تجاری شما) مترادف با موضوعات مربوطه میباشد، شما دیگر فقط یک متخصص نیستید، شما مسئول این اطلاعات هستید.
در اینجا برخی از KPI ها راجع به اعتبار مطرح می کنیم:
- لینک از وب سایتهای معتبر و مرتبط، عامل مهمی در رتبه بندی وب سایتها هستند و مطمئناً ما نمیتوانیم هیچ توصیهای را برای موفقیت سئو بدون تاکید بر این مورد کنیم.
توجه: وقتی درباره پیوندها صحبت میکنیم، همه چیز مربوط به ایجاد اعتبار دامنه شما است این بدان معناست که ما میخواهیم وب سایتهای مربوطه که در این زمینه قدرت یافتهاند ما را به کاربران توصیه کنند و هیچ اعتباری بهتر از نیست.
در حالی که پیوندها ایده آل و عالی دریافت کردید، به سادگی ذکر شدن در اخبار یا وب سایتهای معتبر، اعتبار شما را از نظر Google افزایش میدهد بنابراین، دریافت این پیوندها نیز چیزی است که باید برای آن تلاش کرد.
- ما میتوانیم از نمره Moz Domain Authority برای درک قدرت وب سایت استفاده کنیم. این میتواند برای نگاهی سریع به وب سایت خود ما یا برای وب سایتهایی که به ما پیوند میدهند، مورد استفاده قرار گیرد و به ما دیدی از سطح فعلی بدهد.
- یکی دیگر از معیارهای معتبر اعتبار و قابلیت اطمینان، نمرهای که به ارزش اعتماد است میدهند. اگر بتوانید نمرهای نزدیک به 1.0 کسب کنید، آن وقت میشه گفت که همه چیز خوب پیش میرود.
- اگر محتوای شما به طور گسترده، به طور واقعی و مداوم در رسانههای اجتماعی به اشتراک گذاشته میشود، این نیز باعث افزایش اعتبار و اعتماد میشود.
- ایجاد یک نام تجاری به دلایل بسیاری، از جمله برای قدرت SEO، ایده خوبی است. حجم جستجوی نام تجاری معیار خوبی برای ارزیابی عملکرد برند شما است اگر افراد بیشتری به دنبال نام تجاری شما هستند، این خبر شگفت انگیز است. اگر آنها نام تجاری شما را با کلمه کلیدی مرتبط پیوست میکنند، این حتی بهتر است.
- داشتن یک صفحه ویکی پدیا برای نام تجاری شما و یا افراد شرکت شما یک سیگنال بزرگ است که شما یک مقام معتبر هستید. به خاطر داشته باشید، دریافت صفحه ویکی پدیا آسان نیست مگر اینکه شخص / نام تجاری شناخته شدهای باشید با این حال، این در دستورالعملهای رتبه دهندگان Google قرار میگیرد، بنابراین چیزی است که باید برای آن تلاش کنید.
قابلیت اطمینان
قابلیت اطمینان اثبات شده واقعا مهم است. در حالی که تخصص و اعتبار عواملی هستند که رتبه شما را افزایش میدهند، اما عدم قابلیت اطمینان یا به عبارت بهتر فقدان آن چیزی است که میتواند به راحتی رتبه شما را در Google کاهش دهد. اساساً، شما باید مشتریان خود را خوشحال کنید و اگر شکایتی دارید، باید قبل از این که انتقادات منفی بیش از حد به نام تجاری شما بچسبد، به آنها رسیدگی کنید. گوگل در این مورد در دستورالعملهای خود بسیار حساس است و نشانه کیفیت پایین میداند.
بررسیهای مثبت در مکانهایی مانند Tripadvisor ،Trustpilot ،Facebook ،Google My Business و غیره واقعاً کمک کننده خواهد بود. اگر در ایالات متحده، کانادا یا مکزیک فعالیت میکنید، باید به طور خاص در bbb.org نظرات خوب را تشویق کنید.
برخی از راه هایی که می توانیم قابلیت اطمینان را در وب سایت خود ارتقا دهیم عبارتند از:
- داشتن راهی آسان و روشن برای برقراری ارتباط با صاحبان وب سایت.
- مرتبط کردن وب سایت با یک مکان فیزیکی ، یعنی آدرس دفتر یا فروشگاه شما
- داشتن یک اصطلاح تجاری یا صفحه T & C، که به راحتی برای کاربران قابل دسترسی است.
- اطمینان از امنیت دامنه وب سایت شما. اجرای صحیح HTTPS برای Google بسیار مهم است و به شما اطمینان می دهد که هرگونه دادهای که ورودی کاربران شما توسط یک شخص بدست شخص ثالث رهگیری نمیشود.
- داشتن یک خط مشی رازداری که به وضوح قابل دسترسی است.
- اگر درگاه تراکنش دارید، باید سیاستهای بازپرداخت و بازده مشخصی داشته باشید.
- اگر محصول میفروشید، سعی کنید مشخصات کامل محصول را درج کرده و هرگونه توصیه ایمنی را که ممکن است مرتبط باشد، درج کنید.
- اگر به طور کلی اگر اطلاعاتی را در مورد موضوعات مختلف اشتراک میگذارید، ایده خوبی است که یک بیوگرافی نویسنده در آن گنجانده شود و در صورت لزوم منابع خارجی را ذکر کنید. پیوند دادن به سایت های معتبر بسیار مفید و خوب است.
اگر اطلاعاتی را در مورد موضوعی به ویژه موضوعات مرتبط با پزشکی، بهداشتی و مالی به اشتراک میگذارید، باید تخصص، اعتبار و قابلیت اطمینان ثابت شده را برای گوگل داشته باشید تا محتوای شما را پیشنهاد کند.
هنگامی که گوگل صفحهای را به یک کاربر توصیه میکند، آنها نمیخواهند اطلاعات غلط (اخبار جعلی) را بخوانند، به ویژه هنگامی که میتواند بر سلامت، وضعیت مالی یا شادی آنها تأثیر بگذارد. توصیه و مطالب فیک و جعلی هرگز خوب نیست، اما وقتی به این موضوعات میرسیم بدترین است.
رعایت الگوریتم EAT به عنوان یک چارچوب هنگام کار بر روی بازاریابی دیجیتال کسب و کار شما به این معنی است که شما یک رویکرد جامع در زمینه SEO و بازاریابی محتوا دارید. پوشش این سه نکته یک کار هوشمندانه است، به ویژه اگر می خواهید صفحاتی را در گوگل برای بهترین عبارات جستجو در صنعت خود رتبه بندی کنید.
ممکن است این خبر بدی برای کسانی که سرگرم رسیدن به پیروزی سریع هستند باشد. اما تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن زمان میبرد تا ایجاد شود و پرورش داده شود، بدون هیچ میانبر واقعی. این مهم است که به یاد داشته باشید روزهایی که میتوانستید یک شبه ظاهر شوید و صفحات نتایج گوگل را در اختیار بگیرید گذشته است.
معیارهای الگوریتم EAT، طبق تعریف، به معنای رشد فزاینده یک نام تجاری و حضور آنلاین مثبت به صورت طبیعی است. با این حال، خبر خوب این است که اگر این کار را به درستی انجام دهید و به E-A-T بالا دست پیدا کنید، به سختی می توانید از نقاط اصلی Google حذف شوید.
در این مقاله سعی کردیم توضیح دهیم که الگوریتم EAT چیست؟ و تاثیر آن در سئو سایت و نحوه عملکرد آن را توضیح دهیم
در سال ۲۰۲۲، الگوریتم EAT مجدداً توسط گوگل ترند شده، حتما مقاله ترندهای سئو ۲۰۲۲ آرانیک وب را مطالعه کنید.
جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:
۰۲۱-۲۸۴۲۸۶۷۶ برای تماس مستقیم
۰۹۰۳۸۴۸۱۰۱۲ (فقط چت واتس اپ)
ایمیل: info@aranikweb.ir