راه های افزایش ترافیک سایت و بهبود نرخ تبدیل

راه های افزایش ترافیک سایت و بهبود نرخ تبدیل 800 520 کارشناس محتوا1

افزایش ترافیک سایت : شاید یکی از دغدغه های تمامی صاحبان کسب و کار های مجازی، راه های افزایش ترافیک سایت باشد. ما در این مقاله سعی کرده ایم تا راه های افزایش ترافیک سایت را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

ترافیک سایت چیست و افزایش آن چه کمکی به کسب و کار ما می کند؟

از بازاریاب دیجیتال بپرسیم که چه چیزی سبب موفقیت یک کسب و کار اینترنتی میشود؟ در جواب، بازاریاب از راه های افزایش ترافیک سایت می‌گوید.

ترافیک سایت در واقع میزان تعداد بازدیدکنندگان صفحه وب سایت شما است.

اگر ترافیک سایت افزایش پیدا کند به این مفهوم است که شما توانسته اید، تعداد بازدیدکننده بیش تری را به سمت وب سایت خود هدایت کنید. تعداد بازدیدکننده بیش تر برای وب سایت هم به این مفهوم است که شما توانسته مشتری های بیش تری را برای خدمات خود پیدا کنید.

اگر بخواهیم در یک جمله ترافیک سایت را خلاصه کنیم. در واقع کلید موفقیت یک کسب و کار اینترنتی ترافیک سایت است.

به همین خاطر کسب و کار ها دائما در حال پیدا کردن راه ها و روش هایی برای افزایش ترافیک سایت خود هستند.

اما خوب شاید از خودتان این سوال را بپرسید که این روش ها چیست؟

ما در ادامه این مقاله به طور کامل و به صورت موردی تمامی روش های افزایش ترافیک سایت را به شما نشان خواهیم داد.

ابتدا فرمول نرخ تبدیل را با هم یاد بگیریم.

از سرچ کنسول گوگل در قسمت Performance معیار Total click و Imperssion را در فرمول CTR قرار می‌دهیم و به درصد مقدار را به دست می آوریم.

نکته مورد توجه این است که در هر بازه ی زمانی که میخواهید ببینید باید انتخاب کنید، مثلا یک ماه، سه ماه یا یکسال و….

سرچ کنسول گوگل قسمت Performance

سرچ کنسول گوگل قسمت Performance

فرمول CTR نرخ کلیک

فرمول CTR نرخ کلیک

 

راه های افزایش ترافیک سایت

۱- افزایش تبلیغات

افزایش ترافیک سایت

افزایش ترافیک سایت

به طور کل تبلیغات در کسب و کار اینترنتی یکی از سریع ترین و بهترین راه ها برای افزایش ترافیک سایت است. تبلیغات عموما به روش های مختلفی انجام می شود.

در برخی موارد شما می توانید با استفاده از تبلیغات آفلاین و در برخی موارد به صورت آنلاین ترافیک سایت خود را افزایش دهید. اگر بخواهیم مثالی از تبلیغات آفلاین را برای شما بگوییم.

فرض کنید که شما با نوشتن نام وب سایت خود در کارت ویزیت کسب و کارتان می توانید سبب افزایش بازدیدکننده برای وب سایتتان بشوید.

یا اگر شما از طریق بیلبورد های سطح شهر، قصد معرفی وب سایتتان را داشته باشید، به این کار تبلیغات آفلاین برای افزایش ترافیک سایت گفته می شود.

البته تبلیغات آفلاین در برخی موارد می تواند هزینه های زیادی را برای کسب و کار های نو ظهور به همراه داشته باشد.

بنابراین برای چنین کسب و کارهایی تبلیغات آنلاین می تواند گزینه مطلوب تری باشد. تبلیغات آنلاین در اینترنت به ۳ صورت انجام می شود.

۱-۱) تبلیغات کلیکی

در این روش تبلیغات کسب و کار شما در یک وب سایت خاص به نمایش در می آید و شما بر اساس تعداد کلیکی بر روی وب سایت شما می شود.

به وب سایت تبلیغ کننده هزینه ای را پرداخت می کنید. شاید برای شما جالب باشد که گوگل هم در برخی موارد برای وب سایت ها چنین تبلیغاتی را انجام می دهد.

اینگونه وب سایت ها بر اساس کلمات کلیدی خاص در گوگل به نمایش در می آیند و عموما در بالای صفحه نتایج قرار می گیرند.

۱-۲) تبلیغات به صورت تبادل لینک

در برخی موارد ممکن است شما تصمیم بگیرید که برای افزایش ترافیک سایتتان با یک سایت دیگر تبادل لینک انجام دهید.

البته شما باید توجه داشته باشید که سایتی که قصد تبادل لینک با آن را دارید باید از لحاظ موضوعی با وب سایت شما مرتبط  باشد.

در این صورت، این تبلیغات می تواند باعث افزایش ترافیک وب سایت شما شود.

از تبادل لینک به عنوان یکی از ارزان ترین راه ها برای افزایش ترفیک سایت هم نام برده می شود.

۱-۳) تبلیغات نمایشی

تبلیغات نمایشی در واقع همانند تبلیغات فیزیکی است. چرا که شما براساس مدت زمانی که تبلیغ شما درون یک وب سایت قرار می گیرد به آن وب سایت هزینه پرداخت می کنید.

در واقع در این روش برخلاف تبلیغات کلیکی شما بر اساس هر کلیک هزینه ای را پرداخت نمی کنید.

 ۲- افزایش ترافیک سایت با استفاده از شبکه های اجتماعی

در سال های اخیر شبکه های اجتماعی توانسته اند به بستری مناسب جهت تبلیغات و افزیش ترافیک سایت برای کسب و کار ها و بیزینس ها تبدیل شوند.

حتی در برخی از موارد برخی از کسب و کار ها تصمیم گرفته اند تا کسب و کار خود را در شبکه های اجتماعی گسترش دهند و به نوعی بازیابی شبکه اجتماعی انجام دهند. شاید دلیل چنین اتفاقاتی حضور گسترده افراد در شبکه های اجتماعی باشد.

در واقع افراد زمان بیش تری را صرف شبکه های اجتماعی می کنند. به همین طریق احتمال دیده شدن کسب و کار شما در شبکه های اجتماعی هم بالاتر می رود.

در ایران اکثر وب سایت ها سعی می کنند تا به واسطه شبکه اجتماعی اینستاگرام ترافیک سایت خود را افزایش دهند.

البته شبکه های اجتماعی علاوه بر اینکه می توانند در افزایش ترافیک سایت شما دخالت داشته باشند.

می توانند سبب ارتباط قوی تر مشتری ها با کسب وکار شما شوند. به این صورت که شما می توانید با مشتری ها ارتباط برقرار کنید و از نظرات و انتقادات آن ها مطلع شوید.

۳- انتخاب عنوان مناسب

انتخاب عنوان مناسب برای محتوایی که در وب سایتتان قرار می گیرد، می تواند سبب افزایش ترافیک سایت شما شود.

شما باید بدانید که از چه عنوانی برای محتوای وب سایتتان استفاده کنید.

در واقع عنوان محتوای شما باید به گونه ای تعیین شود تا بتواند نیاز مشتری را پاسخ دهد و مشتری با یک نگاه تصمیم بگیرد تا بر روی وب سایت شما کلیک کند.

۴- اهمیت به سئو

شاید یکی از مهم ترین روش های افزایش ترافیک سایت سئو باشد. سئو همان بهینه سازی موتور های جستجوگر است. به زبان ساده سئو باعث می شود تا وب سایت شما در صفحه نخست موتور جستجوگر گوگل قرار گیرد.

به همین صورت چنین عملی باعث می شود تا کاربران با جستجو عبارت مورد نظرخود، به وب سایت شما برخورد کنند. بر همین اساس اهمیت به سئو و افزایش ترافیک سایت رابطه مستقیمی با هم دارند.

۵- استفاده از کلمات کلیدی دم بلند

اگر شما برای تمامی کلمات کلیدی محبوب در کسب و کار خود اقدام به ساخت محتوا کرده اید. وقت آن است که به سراغ ساخت محتوا برای کلمات کلیدی Long tail یا دم بلند بیافتید.

همانطور که می دانید، اکثر مردم سعی می کنند تا کلمات طولانی را برای سرچ یک موضوع خاص به کار ببرند.

به همین صورت اگر وب سایت شما بر روی کلمات کلیدی دم بلند، اقدام به تولید محتوا کرده باشد. بازدیدکنندگان سریع تر می توانند با کسب و کار شما روبرو شوند.

 ۶- پیاده سازی کد اسکیما

شاید شما با اسکیما آشنایی نداشته باشید. کد های اسکیما در واقع راهی برای نشان دادن محتوای وب سایت شما به موتور های جستجوگر است.

در واقع شما با استفاده از کد های اسکیما می توانید صفحات وب سایتتان را راحت تر به موتور های جستجوگر بشناسید و از این طریق در صفحه نخست صفحه نتایج گوگل قرار بگیرید.

به همین ترتیب احتمال دیده شدن وب سایت شما توسط بازدیدکنندگان بیش تر می شود و ترافیک سایت شما افزایش پیدا می کند.

در واقع پیاده سازی اسکیما یک راه کار تکنیکی برای بهبود سئو وب سایت ها هم به حساب می آید.

۷- از ایمیل مارکتینگ غافل نشوید

شاید با خود تصور کنید که ایمیل مارکتینگ یک راهکار قدیمی برای افزایش ترافیک سایت است و دیگر هیچ شرکتی از آن استفاده نمی کند. اگر شما چنین فکری می کنید.

باید به شما بگویم که این تصور کاملا غلط است. چرا که ایمیل مارکتینگ هنوز هم یکی از راه های افزایش ترافیک برای وب سایت ها به حساب می آید.

در واقع شما می توانید با استفاده از ایمیل مارکتینگ به مشتری های خود از محصولات و خدمات جدید وب سایتتان بگویید و از این طریق ترافیک سایت خود را افزایش دهید.

۸- سرعت لود وب سایت خود را بالا ببرید

در زمانی که فردی عبارتی را در موتور جستجوگر جستجو می کند. سعی می کند بر روی چندین وب سایت کلیک کند. در این زمان رقابت بین وب سایت ها افزایش پیدا می کند.

هر چه یک وب سایت سرعت لود شدن بالاتری داشته باشد و محتوای آن با سرعت بیش تری برای بازدیدکننده به نمایش دربیاید. به احتمال زیاد نسبت به دیگر وب سایت ها موفق تر عمل کرده و ترافیک بیش تری را می تواند به خودش جذب کند.

حالا شاید از خودتان بپرسید که چه عواملی در سرعت لود وب سایت دخیل هستند؟

یکی از عواملی که در سرعت لود وب سایت نقش دارد حجم عکس ها، ساختار صفحات و افزونه هایی است که از آن ها برای صفحات وب سایتتان استفاده می کنید.

همچنین سرعت لود وب سایت علاوه بر اینکه بر روی افزایش ترافیک سایت شما نقش دارد.

یکی از عوامل موثر در بهینه سازی موتور جستجوگر گوگل هم محسوب می شود.

به این صورت که اگر وب سایتی دارای سرعت لود قابل قبولی نباشد. نمی تواند به جایگاه قابل قبولی در موتور جستجوگر گوگل دست یابد.