مشاوره رایگان

۲۸۴۲۸۶۷۶ (۰۲۱)

آیا سئو همیشه یک استراتژی موفق خواهد بود؟

اکثر صاحبان وب سایت ها ممکن است با این سوال مواجه شده باشن که آیا سئو همیشه یک استراتژی موفق خواهد بود؟ می دونستین که همیشه سئو تنها استراتژی موثر و موفق برای وب سایت ها نیست؟

می دونید برای اینکه در کسب و کارتان موفق باشید، علاوه بر سئو باید بر روی چه استراتژی های دیگری تمرکز کنید؟ اگر جواب سوالات بالا را نمی دانید، پس با ما همراه باشید.

آیا مفهوم سئو تغییر کرده است؟

شاید شما هم جزء آن دسته از صاحبان وب سایت هایی باشید که هزینه گزافی را صرف استراتژی های سئو وب سایتشان می کنند.

اما با توجه به صرف این هزینه ها، تا کنون نتوانسته اید که نتیجه قابل قبولی از این استراتژی ها داشته باشید.

یا شاید از استراتژی های سئو وب سایتتان نتیجه گرفته باشید اما این نتیجه، برای وب سایت شما نتیجه پایداری نبوده باشد، و نتوانسته باشید با آن استراتژی کاربران دائمی برای وب سایت خود ایجاد کنید.

آن زمان برای شما این سوال پیش می آید که آیا مفهوم سئو تغییر کرده است؟ و یا آیا سئو همیشه یک استراتژی موفق است؟

به طور کل هدف از استراتژی های سئو، افزایش رتبه ی وب سایت شما در صفحه نتایج گوگل است.

به عبارت دیگر شما سعی می کنید که با استراتژی های سئو افراد و بازدیدکنندگان بیش تری را به سمت سایت خود بکشانید.

در گذشته جذب بازدیدکنندگان به واسطه ی گوگل عملی بسیار آسان بود.

شما می توانستید با کمک شرکت های سئو و افراد متخصص در این زمینه، بهینه سازی وب سایتتان را بهبود یابید و بیزینستان را گسترش دهید. اما امروزه با گسترش وب سایت ها، گوگل سعی کرده است تا کمی فرآیند رتبه بندی وب سایت ها را تغییر دهد.

این به این معنا است که مفهوم سئو روز به روز در حال تغییر است.

گوگل سعی کرده با سیاست هایی، فیلتر هایی را برای وب سایت ها ایجاد کند تا تنها برترین وب سایت ها بتوانند در رتبه ی نخست نتایج حضور داشته باشند.

حالا ممکنه برای شما سوال ایجاد بشه که با این وجود چه کاری می توانیم انجام دهیم؟ قبل از اینکه به این سوال پاسخ دهیم بهتر است تا با سیاست های شرکت گوگل در زمینه سئو بیش تر آشنا شویم.

سیاست های شرکت گوگل تا چه اندازه بر مفهوم سئو تاثیر گذاشته است؟

در برخی موارد که کاربر کلمه ای را در گوگل جستجو می کند. به جای آنکه گوگل سایت های هدف را به کاربر نشان دهد. سعی می کند که با ایجاد کادر های مجزا کاربر را راهنمایی کند که به چه وب سایت هایی سر بزنند.

به طور مثال اگر شما یک شرکت در زمینه سئو داشته باشید و در گوگل سرچ کنید که چه شرکت هایی در زمینه سئو فعالیت دارند.

گوگل با ایجاد کادر مجزا و با در نظر گرفتن موقعیت مکانی شما، به شما نشان می دهد که چه شرکت هایی در نزدیکی محل زندگی شما قرار دارند. خوب چنین عملی درست است که تجربه ای فوق العاده برای کاربر به ارمغان می آورد و کاربر را  به هدفش نزدیک تر می کند.

اما برای شرکت های سئو این کار حکم یک فیلتر را دارد چرا که ممکن است شما زمان زیادی را صرف استراتژی سئو وب سایتتان کرده باشید. اما در این زمان، گوگل وب سایت شما را به کاربر معرفی نمی کند.

همچنین شرکت گوگل در سال های اخیر سعی کرده که سیاست تبلیغ وب سایت ها را نسبت به گذشته به طور جدی تر عملی کند.

در گذشته  شرکت گوگل تنها تبلیغات وب سایت ها را در نوار کناری یا پایینی صفحه نتایج انجام می داد.

اما امروزه تبلیغات وب سایت ها توسط گوگل تا ابتدای صفحه نتایج هم گسترش پیدا کرده است، و کاربر پس از جستجو کلمه ی مورد نظر در ابتدا با تبلیغ شرکت گوگل روبرو می شود. همانطور که در تصویر پایین مشاهده می کنید، ما کلمه ی seo service را  در گوگل سرچ کردیم.

در ابتدای نتایج گوگل، شما می توانید وب سایت های تبلیغاتی را ببینید.

عموما در کنار وب سایت های تبلیغاتی کلمه ی ad نوشته می شود.

همانطور که مشخص است اگر وب سایت شما در گوگل تبلیغات نداشته باشد. هر چقدر هم که در استراتژی سئو موفق عمل کرده باشد، تنها می تواند رتبه ی پنجم از صفحه نتایج گوگل را به خود اختصاص دهد.

این به این معنا است که استراتژی سئو همیشه هم موفق نخواهد بود و علاوه بر سئو باید موارد دیگری را هم برای موفق شدن کسب و کارتان در نظر بگیرید.

سیاست های شرکت گوگل
سیاست های شرکت گوگل

 

استراتژی موفق آینده

صاحبان وب سایت ها چه معیار هایی را علاوه بر استراتژی سئو باید مد نظر قرار دهند؟

خوب همانطور که در ابتدای مقاله بهتون گفتیم، سئو دانشی در حال تغییر است، و نمی توان از آن به تنهایی برای جذب مخاطب برای وب سایتمان استفاده کنیم. اما خوب صاحبان وب سایت ها، چه معیار های دیگری را باید علاوه بر سئو مد نظر قرار دهند؟

1- برندینگ

برخی از کارشناسان بر این باورند که تاثیر برندینگ می تواند تا حدی از تاثیر سئو هم برای یک وب سایت بالاتر باشد. چرا که مشتری با پیش زمینه ی قبلی که از وب سایت شما دارد.

تصمیم می گیرد که بدون مراجعه به موتور های جستجوگر نظیر گوگل به وب سایت شما مراجعه کند. یا اینکه کاربران تنها نام برند وب سایت شما را در موتور جستجوگر مورد جستجو قرار دهند.

برای مثال وب سایت دیجی کالا در ابتدای فعالیت خود سعی کرد تا هزینه و زمان زیادی را صرف استراتژی های سئو خود انجام دهد.

اما این وب سایت در حال حاضر علاوه بر استراتژی های سئو، بر روی تبیلغات و برندینگ هم فعالیت می کند.

برای همین است که امروزه دیجی کالا به یک وب سایت موفق در زمینه فروش کالا تبدیل شده است.

استراتژی موفق / برندینگ
استراتژی موفق / برندینگ

 

2- شبکه های اجتماعی

امروزه اکثر مردم بیش تر زمان و وقت خود را صرف شبکه های اجتماعی می کنند.

اگر شما بتوانید از طریق شبکه های اجتماعی شروع به جذب مخاطب کنید. علاوه بر ارتباط بیش تر با مشتری، می توانید مشتری ها را به کسب و کار خود وفادار کنید.

نکته قابل توجه در این روش این است که شما در این روش بدون پرداخت هزینه می توانید مشتری های زیادی را ترغیب به کسب وکار خود کنید. البته اگر شما بخواهید که به شکل حرفه ای در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید، بهتر است تا از شرکت هایی در این زمینه کمک بگیرید.

این کار سبب می شود تا بتوانید بهترین تجربه را برای دنبال کنندگان کسب و کار خود به ارمغان بیاورید.

همچنین امروزه شبکه های اجتماعی خود، همانند یک موتور جستجوگر شده اند، و مردم برای بر طرف کردن نیاز های روزمره زندگی از شبکه های اجتماعی به جای موتور های جستجوگر استفاده می کنند.

به عنوان مثال اگر شما به کالایی نیاز داشته باشید می توانید تنها با تایپ کردن نام آن کالا در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام و فیسبوک، شرکت های ارائه دهنده آن کالا را پیدا کنید.

پس جذب کردن مخاطب از طریق شبکه های اجتماعی برای وبسایت ها فرآیندی الزامی است.

استراتژی موفق / شبکه های مجازی
استراتژی موفق / شبکه های مجازی

 

3- تبلیغات اینترنتی

شاید تا به حال به وب سایتی مراجعه کرده و در آن وب سایت تبلیغات زیادی از کسب و کار های مختلف دیده باشید.

تبلیغات اینترنتی برخلاف  تبلیغات در شبکه های اجتماعی آنقدر هم موثر و کارآمد نیستند.

اما در نوع خود می توانند بازدیدکننده های زیادی را برای وب سایت شما جذب کنند.

همچنین تبلیغ در گوگل هم می تواند یک راهکار عالی برای جذب مخاطب باشد.

البته با توجه به اوضاع اقتصادی در ایران، ممکن است که تبلیغات گوگل برای صاحبان وب سایت ها به صرفه نباشد.

استراتژی موفق / تبلیغات
استراتژی موفق / تبلیغات

 

 

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

۰۲۱-۲۸۴۲۸۶۷۶ برای تماس مستقیم

۰۹۰۳۸۴۸۱۰۱۲ (فقط چت واتس اپ)

 ایمیل: info@aranikweb.ir

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

زنبیل خرید