استراتژی فروش چیست؟

استراتژی فروش چیست؟ چگونه بفروشیم؟ تبلیغات یا سئو؟  

استراتژی فروش چیست؟ چگونه بفروشیم؟ تبلیغات یا سئو؟   800 520 کارشناس محتوا1
استراتژی فروش چیست؟ چگونه بفروشیم؟ تبلیغات یا سئو؟  Reviewed by نرگس کاوه on Feb 15Rating: 4.5استراتژی فروش چیست؟ چگونه بفروشیم؟ تبلیغات یا سئو؟  با روش تبلیغات سئو و استراتژی فروش ، شما می توانید بیزینستان را سریعتر و مقرون به صرفه تر از هر راه دیگری رشد دهید.

شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که استراتژی فروش چیست؟ چگونه بفروشیم؟ چگونه سود بیشتری کنیم؟

چگونه به صورت فعال در هر زمان بفروشیم؟ تبلیغات بهتر است یا سئو؟ با وجود تحریم ها چگونه درآمد بالا داشته باشیم؟

 هیچ کس نمی تواند ادعا کند که گسترش یک کسب و کار اینترنتی به راحتی انجام می شود.

شما برای پیشرفت در کسب و کار اینترنتی تان باید برنامه داشته باشید.

برخی از صاحبان وب سایت ها، برای طراحی وب سایت و سئو سایت خود هزینه گزافی انجام می دهند، اما این هزینه گزاف کافی نیست.

آن ها باید استراتژی داشته باشند تا سایتاشان را در معرض دید افراد بیش تری قرار دهند.

البته نه افراد عادی بلکه افرادی که، مشتری واقعی کسب و کار آن ها باشند.

برای حل این مشکل استراتژی به نام استراتژی فروش و یا تبلیغات سئو به کمک صاحبان وب سایت ها می آید.

با روش تبلیغات سئو و استراتژی فروش ، شما می توانید بیزینستان را سریعتر و مقرون به صرفه تر از هر راه دیگری رشد دهید.

اگر برای برداشتن قدمی در راه رسیدن آرزوهایتان پایتان لرزید و دلخوش به شرایط روزمره و حفظ بی برنامگی خود شدین ، بدانید هنوز از لحاظ هوش مدیریتی به بلوغ نرسیده اید ‌.

استراتژی فروش چیست ؟

ابتدا باید بدانیم مدیر هستیم یا کارشناس؟

از کجا بدانیم که برای مشاغل و شغل های مدیریتی ساخته شده ایم یا مشاغل و مناصب کارشناسی و از کجا بفهمیم که با ورود به کدام مسیر( مدیریتی یا کارشناسی) به حداکثر موفقیت خود می رسیم؟
همه ما می خواهیم بدانیم برای کدام مسیر مناسب یا مناسب تریم.

مارکوس باکینگهام از پژوهشگران ارشد موسسه گالوپ می گوید : هر چه” بیشتر” ماندن درشغل و مسیری که دوست ندارید “کمتر” شما را به پیروزی نزدیک می کند.

برخی خصوصیاتی که برای هر یک از این دو مسیر مناسب است، در زیر آورده است.:

  • خصوصیات افرادی که برای مشاغل و مسیرهای مدیریتی مناسب هستند عبارتند از :
    تصمیم گیر هستند.
    تخصص گرائی افراطی را محدودیت می دانند.
    مهارت های ارتباطی قوی دارند.
    از چالش ها و بحران ها به هیجان می آیند.
    جنگنده اند و اعتماد به نفس دارند.
    از دستور دادن و کنترل کردن و به کار گیری ابزار قدرت لذت می برند.
    ابهام و چالش و تعارض و دردسرهای ناشی از مسئولیت را تحمل می کنند.
    رقابت جو هستند و از برنده شدن لذت می برند.

 

  • خصوصیات افرادی که برای مشاغل و مسیرهای کارشناسی مناسب هستند عبارتند از:
    استعداد و علاقه ویژه و عمیقی به نوع خاص و محدودی از مشاغل دارند.
    شناخته شدن به عنوان یک متخصص به آنها رضایت و احساس موفقیت می دهد.
    مایلند فرصت هائی برای یاد دادن به دیگران داشته باشند.
    از تصمیم گیری و مواجهه با چالش لذت نمی برند.
    بیشتر مایلند با داده ها و واقعیات کارکنند تا اینکه درگیر چالش های انسانی شوند.
    اهل سیاسی کاری و حضور در جنگ های قدرت نیستند.
    بیشتر با خودشان رقابت می کنند تا با دیگران

چرا تبلیغات سئو

هر روز بیش از ۱ تریلیون جستجو در موتور های جستجوگر انجام می شود، که ۷۵ درصد از این جستجوها، از طریق موتور جستجوگر گوگل انجام می شود.

و همچنین بیش از ۵۰ درصد ترافیک سایت ها، از طریق این جستجو ها رقم می خورد.

به همین علت صاحبان کسب و کار های بزرگ سعی می کنند با استراتژی های سئو و بهینه سازی موتوهای جستجو به بالاترین رتبه از نتایج جستجو برسند.

الیته این استراتژی ها یک شبه انجام نمی شود و سایت شما نمی تواند یک شبه به صدر نتایج جستجو برسد.

عموما کسب و کار های کوچک که زمانی برای منتظر ماندن نتایج این استراتژی های سئو ندارند و علاقه دارند که هرچه سریعتر در معرض دید کاربران قرار بگیرند از استراتزی فروش یا تبلیغات سئو استفاده می کنند.

تیلیغات سئو می تواند فورا وب سایت آن ها را به بالاترین قسمت از نتایج جستجو ببرد، تا وب سایت آن ها در معرض دید افراد حقیقی قرار دهد.

تبلیغات سئو چیست؟

به طور کل تبلیغات سئو دو جنبه بسیار حیاتی دارد.

اول اینکه شما باید وب سایتتان را بگونه ای بهینه سازی کنید که در نتایج موتور های جستجوگر مانند گوگل رتبه قابل قبولی داشته باشید.

همچنین شما باید علاوه بر بهینه سازی و ارتقا سئو وب سایت خود از تبلیغات پرداخت با هر کلیک یا pay per click استفاده کنید.

این استراتژی می تواند وب سایت شما را در بالاترین نقطه از نتایج جستجو نگه دارد و شما را به اهدافتان نزدیک تر کند. اما شما باید توجه داشته باشید که جنبه دوم یا تبلیغات با استفاده از پرداخت با هر کلیک مکمل بهینه سازی سئو سایت شما است.

اگر سایت شما دارای استراتژی های مطلوب سئو نباشد عملا تبلیغات سئو و استراتژی فروش برای شما بی فاید خواهد بود.

اما حال شاید برای شما سوال شود که تبلیغ برای هر کلیک چیست و چگونه می توان این استراتژی را برای تبلیغ سئو وب سایت استفاده کرد.

در ادامه مقاله تعریفی از تبلیغ برای هر کلیک به شما می گوییم و همچنین به شما می گوییم این استراتژی چگونه عمل می کند.

استراتژی فروش چیست

استراتژی فروش چیست

تبلیغات سئو با استفاده از پرداخت با هر کلیک یا pay per click چیست؟

شاید برای شما جالب باشد که اکثر موتور های جستجوگر نظیر google و Bing، در ازای پرداخت مبلغی به شما امکان می دهند که وب سایت خود را در بالاترین نتایج جستجو قرار دهید و وب سایت شما بیشتر در معرض دید کاربران قرار بگیرید.

ساز و کار این استراتژی به این روش است که با قرار گرفتن وب سایت شما در ابتدای نتایج جستجو و کلیک کاربران بر روی سایت شما، سایت شما ملزم می شود به ازای هر کلیک به آن موتور جستجوگر هزینه ای را جهت تبلیغ بپردازد.

شاید این استراتژی یعنی استراتژی فروش یا تبلیغات سئو، تنها استراتژی برای بالابردن ترافیک وب سایت شما نباشد.

اما قطعا یکی از سریعترین روش ها برای بالا بردن ترافیک وب سایت شما می باشد. در واقع این روش مثل یک آگهی از وب سایت شما در اینترنت است.

چگونگی شروع تبلیغات سئو

شروع تبلیغات سئو در موتور های جستجوگر، نیازمند تحقیقی گسترده در این زمینه است.

به عبارت دیگر شما قبل از اینکه به تبلیغات سئو و استراتژی فروش بپردازید باید به چند سوال جامع پاسخ دهید.

اولین سوالی که باید به آن پاسخ دهید این است که: بهترین پلتفورم برای کسب و کار شما چیست؟

دومین سوال: رقیبان کسب و کار شما  چگونه می توانند به مقدار قابل توجهی از ترافیک سایت دستیابند؟ (شما باید از آنها الگو برداری کنید)

سومین و آخرین سوال: چه نمایشی از نتایج جستجو برای کسب و کار شما مطلوب است؟

پس از پرسش این سوال ها از خود و پاسخ به آنها،  باید یکسری از ابزار ها را جهت تبلیغات سئو وب سایت خود به خدمت بگیرید. این ابزار ها شامل:

  • یک کپی از آگهی وب سایتتان
  • یک کپی از صفحه اصلی وب سایتتان ( همان صفحه ای که کاربران پس از کلیک بر روی لینک وب سایت شما، به آنجا منتقل می شوند.
  • محتوای مناسب نظیر فیلم ها ، بلاگ ها و اینفوگرافیک ها
  • ترجیحا وب سایت شما ریسپانسیو باشد
  • منابع انسانی
  • ابزاری جهت آنالیز عملکرد وب سایتتان

پس از تهیه این ابزار و پاسخ به پرسش های فوق می توانید شروع به تبلیغات سئو وب سایت خود در موتور های جستجوگر کنید.

بین گوگل و بینگ کدام موتور جستجوگر انتخاب مناسب تری است؟

عموما در اکثر کشور ها، افراد از گوگل جهت جستجوی نیاز های خود استفاده می کنند.

امروزه گوگل به جزئی از زندگی روزمره هر فرد تبدیل شده است.

پس برای استراتژی تبلیغات سئو، عاقلانه ترین کار این است که گوگل را انتخاب کنید.

اما در مواردی استثنا استفاده از تبلیغات سئو در موتور جستجوگر بینگ پیشنهاد داده می شود.

به طور کل محققان بر این باورند که اگر وب سایت شما، در زمینه ورزشی، مسافرتی، هنر و دکوراسیون خانه فعالیت می کند. بهتر است که از موتور جستجوگر بینگ برای تبلیغات سئو سایت خود استفاده کنید.

محققان با انجام آزمایش های متوالی متوجه شدند، که اگر وب سایت شما در این زمینه ها فعالیت کند و شما در موتور جستجو بینگ تبلیغات سئو داشته باشید.

وب سایت شما به مراتب نسبت به تبلیغات سئو در موتور جستجوگر گوگل می تواند ترافیک بیش تری را به خود جذب کند.

برای جذب سرمایه‌گذار جدید برای کار و تجارتتان، چند نکته مهم را باید به خاطر داشته باشید:

 داستان شما

💡کارتان را با یک داستان متقاعدکننده شروع کنید. اینکار شنونده‌هایتان را از همان ابتدا درگیر مسئله خواهد کرد.

و اگر بتوانید داستان را به طریقی به شنونده‌هایتان ربط دهید، خیلی بهتر هم خواهد بود. داستان شما باید مربوط به مشکلی باشد که قصد دارید در بازار محصولتان از بین ببرید.

 راهکار شما

💡نکات خاص درمورد محصولتان را عنوان کنید و توضیح دهید که چطور این ویژگی‌ها قادر به حل مسئله عنوان شده در اسلاید قبل می‌باشد. دقت کنید که کوتاه، دقیق و ساده در این رابطه توضیح دهید.

 موفقیت‌های شما

💡احتمالاً می‌خواهید که در ابتدای جلسه معرفی اعتباری برای خودتان ایجاد کنید. کمی وقت را صرف توضیح موفقیت‌های قبلی خودتان کنید.

این فرصتی است برای جلب نظر سرمایه‌گذار مورد نظرتان. با گفتن موفقیت‌هایی که خودتان و تیمتان تا به آن روز داشته‌ان نظر آنها را به سمت خودتان جلب کنید.

 بازار هدف شما

💡نگویید که هر فرد روی کره زمین می‌تواند یک مشتری بالقوه برای شما باشد، حتی اگر یک روز این حقیقت پیدا کند. درمورد کسانی که محصولتان را برای آنها تولید می‌کنید واقع‌بین باشید و بازار هدفتان را محدود کنید.

این کار نه تنها نظر شنونده‌هایتان را جلب خواهد کرد، بلکه باعث می‌شود با سیاست بهتری به برنامه‌ریزی‌تان فکر کنید.

 جذب مشتری

💡این یکی از قسمت‌هایی برای جذب سرمایه‌گذار است که معمولاً فراموش می‌شود. چطور می‌خواهید مشتری به دست آورید؟ چه هزینه‌هایی برایتان به دنبال خواهد داشت؟ موفقیتتان را چطور ارزیابی خواهید کرد؟ وضعیت مالی شما باید جوابگوی هزینه‌های جذب مشتری باشد.

 رقبای شما

💡یک قسمت مهم از جذب سرمایه‌گذار که اکثر افراد آن را نادیده می‌گیرند یا جزییات کافی برای آن ارائه نمی‌دهند این است که چرا با رقیبانتان متفاوت هستید.

بهترین راه برای نشان دادن ارزشتان نسبت به رقبا این است که آن را به فرمت ماتریس نشان دهید – یعنی رقیبانتان را سمت راست جدول و ویژگی‌ها و مزایای خودتان را بالای جدول بگذارید و ویژگی‌هایی که هریک از رقیبانتان دارند را علامت بزنید.

در بهترین حالت رقیبانتان باید تعداد بسیار کمی از ویژگی‌ها و فواید شما را داشته باشند.

 الگوی درآمد شما

💡سرمایه‌گذاران تقریباً به این بیشتر از هر چیز دیگری فکر می‌کنند. چطور می‌خواهید پول درآورید؟

درمورد محصولات و قیمت‌گذاری‌هایتان دقیقاً برایشان توضیح دهید و دوباره تاکید کنید که بازار منتظر محصولات شماست.

 پیش‌بینی‌های مالی شما

💡به آن نشان دهید که در مورد درآمد (به ازای محصول) برای سه تا پنج سال آینده چه پیش‌بینی دارید. باید با بیان تصورات و فرضیاتتان، اعدادی که ارائه می‌کنید را ثابت کنید.

خواهید دید که سرمایه‌گذار موردنظر ماشین‌حسابش را بیرون می‌آورد تا مطمئن شود اعدادتان منطقی است. بنابراین اطلاعاتی که لازم دارند تا ببینند حساب و کتاب‌های شما درست است را به آنها بدهید.

 تیم کاری شما

💡سرمایه‌گذارها اول روی آدم‌ها و بعد روی ایده‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند. بنابراین باید اطمینان یابید که جزییات و اطلاعات مربوط به مدیران ارشد خود و اینکه چرا آنها افراد مناسبی برای گرداندن شرکتتان هستند را با آنها درمیان بگذارید.

همچنین باید درمورد مهارت‌هایی که با کمبود آن در شرکتتان مواجه هستید هم صحبت کنید. ابگذارید بدانند که می‌دانید چه چیزهایی را نمی‌دانید.

 نیازهای سرمایه‌گذاری شما

💡باید به طور مشخص بدانید که چه میزان پول، توسط چه کسانی و با چه درصد سهام در شرکت شما سرمایه‌گذاری شده است و به چه میزان سرمایه دیگر نیاز دارید.

خاطرنشان کنید که چرا تیم مدیریتی شما قادر به تضمین رشد سرمایه خود هستند.

چیزی که باید در این قسمت به آن بپردازید اینها هستند: به چه مقدار سرمایه نیاز دارید؟ چرا به این سرمایه نیاز دارید؟ این سرمایه برای چه منظوری استفاده خواهد شد؟ و چه درآمدی در پی خواهد داشت؟

استراتژی خروج شما

💡اگر به دنبال سرمایه‌ خیلی زیاد برای تجارتتان هستید، مطمئناً اکثر سرمایه‌گذاران درمورد استراتژی‌های خروج شما سوال خواهند کرد. برنامه‌تان این است که سهام بفروشید؟

باید نشان دهید که روی این مسئله فکر کرده‌اید که چه استراتژی خروجی خواهید داشت، شرکت‌های هدفتان کدام‌ها هستند و چرا اینکار بعد از ۳، ۵ یا ۱۰ سال عاقلانه خواهد بود

فکر میکنم
برنامه ریزی میکنم
برنامه هایم را انجام میدهم
و در مسیر پیشرفت روحی و احتمالا مالی قرار میگیرم
خستگی ناپذیر و با توکل به خدای مهربانم …
هرگز به بازی کردن در نمایشنامه ای عمومی تن نخواهم داد ؛ خودم خالق آینده ام خواهم بود .